:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 392,913,620
Активни 198
Страници 21,716
За един ден 1,302,066

Художник емигрант иронизира миналото

Първата самостоятелна изложба в България на живеещия от 15 години във Франция Стефан Николаев е озаглавена "Балкантон". Мястото й е центърът за съвременно изкуство "Ата" в София.

Видеоинсталацията "Скрийнсейвърът. Харддискът. Дискът" има нещо общо с онзи "Балкантон", доколкото е ироничен коментар на миналото, когато грамофонните му плочи разпространяваха тукашни версии на световни хитове. Инсталацията от екрани показва как един брадат човек ходи по стените и тавана на някаква стая. Тя напомня ту хотелско фоайе, ту ведомствен коридор. И в никакъв случай място за живеене. Очевидно - символ на миналото.

Инсталацията "Паметник при паметник" представлява фото-, видео- и писмена информация за единственото по рода си събитие, при което един паметник отива "на гости" при друг. В случая Стефан Николаев мести паметника на Христо Ботев от центъра на Враца срещу паметника на швейцарския поет революционер Фонтана в алпийската конфедерация. Двата паметника се гледат мълчаливо. Ботев отново е емигрант.

Работите на Стефан Николаев са едновременно забавни и печални. В тях се съдържат сериозни културни, общочовешки послания. В работите на този художник времето е относително. Самото то е обект на изкуството, загубва смисъла и влиянието си над нас. А безкрайността на историята и пространството се преплита с нашето "днес" и "тук".





Този тип шета из стаята, за да ни покаже постмодернистично що е то отчуждението като такова.

РЕПРОДУКЦИЯ: "СЕГА"
452
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД