:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 392,990,926
Активни 174
Страници 22,842
За един ден 1,302,066
Фина механика

Евровизии

В своето "Въведение в идеологията" от 1991 г. британският литературовед Тери Игълтън предлага списък с 16 дефиниции на понятието, появило се през 1796 г. в текстове на един от мислите на Революцията - Де Траси, използвано след това в различен смисъл от Наполеон и Кондияк, Лок и Маркс, Манхайм, Алтюсер и Реймънд Уилямс, та до днес. Поне няколко от тях могат добре да ни послужат, ако решим да разгледаме конкурса за българско участие в Евровизия като състезание на представи.

На първо място, конкурсът беше силно идеологизиран и от българските му организатори, и от участниците - чрез акцента, поставен върху груповата идентичност. Преди петнайсет години един социален мислител беше казал, че източноевропейските общества излизат от реалния социализъм като от тежка война. Това беше вярно



най-вече по отношение на националната травмираност



Гражданските войни в бивша Югославия показаха очевидното - националното е доведено до пароксизъм. На фона на доминиращото в едрите анализи на списание "Foreign Affairs" мнение, че нашата епоха е епоха на религиозните сблъсъци, превръщането на национализмите в хронична болест на европейските общества се превръща в процес, присъждан на грижите на хуманитарните организации и на антрополозите. Специално Олимпиадите още от 1896 г. - но забележителното е, че и досега - представляват на едно ниво гигантски стокови борси, в които се разиграват мащабни спекулативни игри, а на друго - феерии на националните идеологии. Ето, че и конкурсът на Евровизията - на пръв поглед едно музикално състезание, бе разигран по същия начин. От една страна, той е шоубизнес. От друга, всичко минава под лозунга "да представим достойно страната си пред Европа и света" -



съвременния вариант на "България сега вази гледа"



И българските шоузвезди се подчиниха на тази "социално необходима илюзия". Най-крещящият пример бе с текста на песента "Аз знам" на Васил Найденов, Роберта, Мариана Попова и Орлин Горанов: "Защо ни разпиля така съдбата - на Еверест, Бенгази, Кербала..." Авторката Даниела Кузманова е изкарала българите почти евреи, въпреки че фокусът съвсем не е поставен върху диаспората след 1990-а, към която води темата за разпиляването.

Един приятел коментира, че тази песен има всички шансове да се превърне в типичен кич по Милан Кундера. Има, но не се превърна. И то защото не е възприета от държавата, защото не е избрана за официална мелодия, не е издигната като знаме в CNN, и т.н. Песента "Аз знам" засега си остава само обикновена конкурсна нелепица.

Не беше така с клипа на Слави Трифонов, излъчен преди изявлението му за манипулацията на конкурса. Тук виждаме пример за идеологията като "форма на мислене, мотивирано от социални интереси", като "пресечна точка на дискурса и властта". Защото изпълнението на



националния химн послужи за манипулиране



в полза на конкретен частен интерес. Разбира се, между манипулацията, осъществена от продуцентите на "Каффе", и манипулацията на общественото мнение, осъществявана от един медиен лъв, който всяка вечер разполага с цял час да се показва и саморекламира, има разлика. В единия случай най-малкото може да се говори за икономически преценен удар, който може и да е неморален, но при всички положения не е незаконен. В другия - за злоупотреба с националните ценности в борбата на символите.

Тук идеологията присъства в онази й проста форма на "мрежа от представи, която води до действия". Не само че конкурсът не е конкурс за стойността на българското, в което Слави Трифонов иска да ни убеди. Преди време призоваваше да се гласува за една българска манекенка, след това за Ибряма - сякаш оценката им ще донесе заздравяване на нараненото национално самочувствие. Подобни акции само сипват сол в раната. Сега призовава да се подчиним на властта на медията.



Оставям настрана способностите на певците



Защото точно това остана съвсем встрани дори за специалистите, ангажирани в конкурса. Важното за мен е, че песните бяха мерени с аршина на "българското" (или поне "екзотичното") и "европейското" (вариант на "всеобщото" и "вечното"). "Български" повече бяха като синтетични произведения "Молитва" на Кали и "Таодос" на Стоян Роянов, а от допуснатите до полуфинала - и "Ке те молам" на Нона Йотова. "Българско" беше и "Всички дрехи ми пречат" на Устата - в сценичното решение. Повечето финалисти все пак бяха заложили на идеологията на европейското.

Осъзнавам, че вече съм събрал раздразнение с това постоянно говорене за идеология. Разбира се, днес идеологията най-често се употребява в смисъла, в който й дава например Наполеон. "Разумните хора се основават на опита или си имат своя философия, глупавите се опират на идеологията." Знам, че в този смисъл идеологията е преди всичко обидно понятие.

Къде обаче остана идеологията в Марксовия смисъл? Идеологията преди всичко като "форма на фалшиво съзнание", която легитимира доминиращата политическа прослойка или сила? Струва ми се, че я виждаме най-вече в самата широка рамка на Евровизията.
50
789
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
50
 Видими 
14 Февруари 2005 21:02
"Разумните хора се основават на опита или си имат своя философия, глупавите се опират на идеологията."

Затова и у нас всичко е толкова идеологизирано
14 Февруари 2005 21:11
Е така да се каже че е така
Все пак е надежда на новата интелигентност Ефтимов е
Що не си направи труд да се опита да направи един ..пардон анализ
То случайно ли е или не но в музикално отношение конкурсът е много диагностичен. Все симптоми и диагнози бяха пети и играени
Все национални неврози и истерии.
То за финала вече е банално това да се каже
Ама каква е връзката
На това творчество с духа на ситуацията, с атмосферата
Нещо линее анализа, очевидно духът го обезсилва.Много и силен и специфичен
14 Февруари 2005 21:35
Ето ги 16 определения на идеологията
• а) процесс производства значений, знаков и ценностей в общественной жизни;
• б) корпус идей, характеризующий определенную социальную группу или класс;
• в) идеи, способствующие легитимации господствующего политического порядка;
• г) ложные идеи, способствующие легитимации господствующего политического порядка;
• д) систематически искажаемая коммуникация;
• е) то, что позволяет субъекту принять определенную точку зрения;
• ж) мыслительные формы, мотивированные социальными интересами;
• з) конструирование идентичности;
• и) социально необходимые заблуждения;
• к) сочетание дискурса и власти;
• л) среда, в которой социально активные субъекты осмысляют мир;
• м) набор убеждений, программирующих социальное действие;
• н) семиотическое завершение;
• о) необходимая среда, в которой индивиды проживают свои отношения с социальными структурами;
• п) процесс, благодаря которому социальные отношения предстают в качестве естественной реальности»
Сега тази талмудистика за какво е тук?
Иначе е хубаво
Връщането не само към, пардон, Дестют де Траси, но и към Маркс на какво служи?
Грубо и без лични нападки - какво се крие от внимателния аналитичен поглед в ТУКашната ситуация?
14 Февруари 2005 21:39
Ще се радвам, ако някой разкаже за емигрантите в Америка, които не гледаме Евро- (и изобщо теле- визия) какво представляваше тоя конкурс. Имам и малка забележа - Дж. Лок писал около един век преди Д. дьо Траси, така че няма как да е използвал неговия термин.
14 Февруари 2005 21:50
Пардон но Лок е имал предвид знанието -идеята като печат, оттиск върху душата. Душата е като пластелин, носи следи, но като има по-силен натиск ги сменя с други без да помни каквото и да било. Оруел е по близък до Лок отколкото до Маркс в това отношение.
Де Траси скъсва връзката и оставя идеята да пътува сама като я надели с волята
Маркс само подхвана пътницата и направи каквото можа
Лок е не при чем в идеологията, но иначе има връзка с "Матрицата" и други реминисценции на идейните манипулации-подмяна на следите от импулсите или пък обратно преписване на идеите с импулсите. Какво да му казваш на английския емпиризъм. Той е виновен за интернета

Редактирано от - Минавам от тук на 14/2/2005 г/ 22:00:03

14 Февруари 2005 22:24
Американски идол в европейски вариант с професионални изпълнители - кич. Или европейско Грами алабами - отново кич.
14 Февруари 2005 22:31
Никога не съм гледал Грами. Няма ли кой да разкаже с "протоколни изречения" - като например - двайсетина млади мъже по фанелки, гащета, обувки и три четвърти чорапи, разделени на две групи, тичат по затревено правоъгълно поле и ритат кръгла топка, надута със сгъстен въдух, всяка група стремейки да я провре през П-образна рамка на отсрещната страна.
14 Февруари 2005 23:35
Данчо, за случая с Евровизия не мога да взема отношение, но съвсем не съм съгласен, че Кондияк копира от Дестю дЬО Траси, нито пък, че след френската революция до наши дни "идеология" е някакво монолитно предаване. Маркс, когото цитираш, осъществява едно от ключовите преобръщания, т.е. скъсване със смисъла вложен в това понятие от така наречените "идеолози". И само в рубриката "любопитни факти" можеш да си припомниш Натиснете тук един от не толкова известните текстове по темата на Алтюсер, на когото също се позоваваш.
Иначе интересна статия
14 Февруари 2005 23:39
Ето за какво иде реч: европейските страни участват всяка с по една песен във финалния кръг, провеждащ се в страната-победителка от предходната година. Гласува се по телефон или с ес ем ес (текстово съобщение от мобилен телефон). Страна няма право да гласува за своята песен. В резултат на това Русия гласува за Украйна и обратно. Най-често се гласува "тактически" за случайна песен, за да не победи прекият конкурент. Кулминацията, естествено, достига своя връх, когато всяка страна обявява за кого е гласувала. Включват наживо столица/голям град в съответната страна, площадът е пълен с ентусиазирани хора, развяващи знамена и т.н. Единственото приятно изключение е Великобритания, където улиците са абсолютно пусти при включванетоОсобено активни са скандинавците, германците, ...сигурно словаците или тем подобни безсмислени нации. Всяка страна съобщава с тежък местен акцент резултатите, след дежурното "Хелоу, Юръп, дис ис Хелсинки (примерно) колинг". Много пошло шоу. Напоследък прави впечатление нарастващата активност на турската диаспора в Западна Европа при гласуването. Цялото събитие е един огромен юротреш.
15 Февруари 2005 00:16
Медовина, благодаря! Явно е нещо като"международата щафета памет" по наше време, инициатива за изграждане на общоевропейска културна идентичност.
*
Каравелов, интересен сайт. Ти веднъж май ме понаруга тука по политически причини. А аз съм ти колега, защитих 1992 г. в института в същата секция, на форума има и други общи познати. Живея в Ню Йорк от десет години
15 Февруари 2005 00:30
Фичо,
силно се съмнявам, че не си чувал за Евровизия след като си нов имигрант - според собствените ти думи от 10години?! Конкурсът съществува от 60те години и на него са открити ABBA и Селион Дион.
Ама пуста къса памет...
15 Февруари 2005 00:56
А, чувал съм за Евровизия, ама едно време, помня Тото Кутуньо Lasciatemi cantare в казармата 1982, ама тия нови моди с месиджите сега не ги знам.
15 Февруари 2005 01:46
>>>>>><<<<<
Медовина
Благодаря и да ти е жив псувдонима, днеска се пие за него. Това поне е истинско.
А тоя конкурс, види се, е поредното капанче за ултрапатриотари, каквито (за съжаление) са и масовите спортове, та дори и олимпизма.
Нашето гардже да е най-гардженото гардже на света!
слънчо
>>>>> <<<<<
15 Февруари 2005 01:57
Кви идеологии, кви пет лева! И кой още си спомня за тез дет ги споменавате, живели преди сто години. Язе от философите четох само Фукуяма и разбрах:
Край. Свършиха историите и идеологиите. Сичко стана есемес, демек пари.
Кой нема пари, нема вино, нема жени, нема бинзин, нема и интернет да каже, чи го боли гъзо.
15 Февруари 2005 04:33
Много просто и разбрано го е казал мъдрецът Соломон в "ЕКЛИСИАСТ".Отворете Библията и прочетете тая глава он Нея.Дори и да не вярвата в Бог няма да ви отегчи.
15 Февруари 2005 08:49
Аз въобще не гледах тази глупост. Само от време на време ми се мяркаше химна и въобще не можах да разбера що дири той там.
Слави се е взел много насериоано като певец. Народът го е казал "От всяко дръво свирка не става". И аз съм работил като професионален музикант, ама никога не съм си въобразявал, че мога да пея. До сега не съм научил една песен наизус. Едно нещо е да си инструменталист, друго е да си певец. Гласът е един инструмент, който също с труд се разработва, но не всеки може да стане певец. Както не всеки може да стане пианист.
Явно идеологията е детската болест на българина.
И тук във Форума за каквато и да се пише в статията има едни суеци дето почват да броят труповете и изнасилените от Сталин.
15 Февруари 2005 08:55
Третокласните барове в Англия са пълни с потенциални победители в тоя скапан цирк.При това пеят на ЖИВО! Затова и англичаните не участват в циганията. За тях Евровизия е Трета дивизия- само хъс, кал и нищо друго.
15 Февруари 2005 08:58
Тоя пък къде отиде, идеология, Наполеон и още сума имена, за да докаже, че някой от тези "шоумени" са мислели за България когато са си тананикали песничките в зародиш. Цялата история ми прилича на напъните на Левски, ЦСКА, Литекс за европейските турнири, а основнто там са м а н г и т е! В името на тази цел Слави вкара и химна, между другото той не за пръв път комерсиализира съкровенни национални идеи и тежнения. Така, че както за всичко друго и тук основния движещ мотив се оказаха парите.
15 Февруари 2005 09:04
Пъне се Данчо да изглежда като Джимо. Чети повече момче и мисли - постоянното ти въртене из Новелата няма да ти напълни главата с мозък!
15 Февруари 2005 09:10
Залезът на един застаряващ нарцис отново предизвика истирични пристъпи у същия

Най-грозният момент в този сериал, е опита Му да стане сайбия на родолюбието. След като се нарече Хъш, даде нови измерения на пошлотията със словосъчетания като "Прима-Патриот", Той не се посвени да употеби и химна.

По примера с успешната приватизация на българската икономика Той реши да си присвои любовта към родината

Присъда за приватизатора на патриотизъм: Забрава
15 Февруари 2005 09:33
По въпроса за пеенето на Слави-Жан Габен не можеше да пее, но направи с Далида прекрасно изпълнение"Аз знам", Ален Делон изпълни "Пароле" с Далида също е класика, автора на статията е набутал куп класически мислители и цитати от произведенията им, с някаква цел, но отцялата тази смес, може да се разбере едно-не бива да се чете безразборно!
15 Февруари 2005 09:43
VOCI,

Малко крайно, но по принцип си прав. Евровизия е средно посредствено предаване и в страните с повече от един тв канал едва ли го гледат. Е, това разбира се не важи за швеция, където е събитието на годината. И се прокарват некви национални идеологии, и щели да стават известни в Европа, мнооого далече от истината. И като изключим пеенето, което наистина е най-некачествената част от "шоуто", остават 3 мин реклама за бг-то (колко е безплатна незнам, ама пак е нещо). Не ми беше за това думата, исках само да кажа, че догодина няма да има скандали (мисля), защото като видят за какъв тип "шоу" става дума Васил Найденов и Веселин Маринов ше теглят чоп кой да не ходи...
15 Февруари 2005 10:15
Какво стана последно с Ибряма? Аз гласувах за него от всеки компютър, който докопах.
15 Февруари 2005 12:49
Абе Данчо, страдаш от логорея, брат. Георги Марков в "Портретът на моя двойник" едно време беше казал, че е като голям български писател - нищо вече не чете, но за всичко има мнение. Едно време като те гледах по кабеларките - викам си - брей какво момче. Ама па ти си навсякъде, бе! То и в "Сблъсък" пак за това участва - кефиш се мнение да даваш! Що ли не те взема аз в екипа - то с твойта заплатка от НБУ-то... веднага ше ми кацнеш! Ем и есета ще ме научиш да пиша, че съм тъп и проз...
15 Февруари 2005 13:03
И цялата тази дандания, писания, интервюта заради това , че беше "ужилен" със собствените му номера един много добър менажер, добър интерпретатор на вицове и посредствен певец. Без отличния му екип Слави е просто един ... висок човек.
15 Февруари 2005 13:08
Сбогом, Слави! Да влезе клонинга! Я, Азис ...
15 Февруари 2005 13:25
На кого му пука за чалгаджии и за поп еднодневки.Някой помни ли името на групата изпалняваща Na Na Hey Hey Kiss Him Goodbye?По нашите стадиони се пее като-Съдията.......педераст!

15 Февруари 2005 13:30
Възрастна жена пресичаше улицата и от торбата и изпадна кофичка кисело мляко. Не посмя да се върне, отдолу идваше с фучене лъскава кола. Прегази яко кофичката на старицата, а може би това беше яденето и за деня. Как беше - пази Боже прост богат да стане
15 Февруари 2005 13:54
СТАРА БАБА,
15 Февруари 2005 13:58
Старшинка, как фройдистки някак си мъ нацелил!
15 Февруари 2005 14:41
shake,
Ибряма заедно с още трима музиканти са избрани за финалната част на конкурса:
http://www.bbc.co.uk/bulgarian/news/story /2005/02/050211_papazov.shtml

Редактирано от - мики256 на 15/2/2005 г/ 14:45:28

15 Февруари 2005 15:51
Групата изпълняваща "Na Na Na Hey Hey Kiss Him Goodbye " се наричаше " Steam" (ако въпроса ти не е зададен само риторично, разбира се )
15 Февруари 2005 16:00
Я - Грациан
Къде се изгуби?
15 Февруари 2005 16:04
Годишното регистриране на социалноподпомаганите .... Големи опашки ...
15 Февруари 2005 16:08
Прелюбопитна е ситуацията, в която изпадна най-неочаквано за него самия Слави Трифонов. Настъпи яко интересите на руския бизнес у нас. Хем да види какво е. До преди време форумния любимец Иван Костов беше в същото положение, май?
15 Февруари 2005 16:45
Medovina ти така както описваш някой може да си помисли, че наистина е интересно. Много ми е забавно да чета колко шум се вдигна заради тая тъпотия: кой да представя родината и пр. Тая идиотщина е толкова зле, че няма абсолютно никакво значение кой и какво ще пее. Освен това, тия които гласуват въобще не помнят коя песен им е харесала или не, ами си избират някоя страна, която им звучи познато, обикновено съседка. Предполгам че ако гласуването е без песни или всички пеят една и съща песен резултатите ще са пак същите.
15 Февруари 2005 18:31
Форца.
А бе, бях много зает от една страна, а от друга пък идва един момент на "пресищане" и човек му се дощява да си вземе форумен отпуск.
15 Февруари 2005 18:33
Грацко, здравей Направи ми впечатление постинга на Voci, с който съм съгласен - превъзходството на Англия над Евротраша в масовата култура е очевидно, в Англия има жива култура на низините, разбира се, освежена от заемки от културно близка "варварска" Америка и още "варварска кръв" от бившата британска империя. Еврото е пластмасова синтетика, Абба. Ходил съм на рок фестивали в северна Англия (Лийдс) - дето завършил английски (филология) Марк Нофлър, преди да стане учител в покрайнините на Лондон и да направи Дайър Стрейтс. А и до Ливърпул никак не е далече - около час с кола.
*
Това са сборища на работническата класа - червендалести, шкембести (голи до кръста), татуирани, русоляви средновековни момци с вериги на вратовете, железни пръстени и канчета бира в ръце, сякаш извадени от Брьогел Стария и Йеронимус Босх. За варненци от старо време - като сборище на мужкарци от СТУК-а, а наоколо кръжат интеллихентики от гимназиите, "брезгливо" имитиращи стукаджиите - пробити дънки, док мартенс (кубинки), големи бензинови зажигалки, ръчно свити папироси.
*
Тази работническо-плебейска субкултура е много яко присадена и в Америка, и към нея се присламчват много повече хора от средната класа - сред моторджиите с Харли-та има освен механици и трък драйвъри и доста адвокати и доктори. Америка е родината на последната истинска народна музика - блуса, последната преди нахлуването на грамофона и радиото, след които вече истинска народна музика няма. И първата автентична народна музика, която се превърна и в успешен комерсиален жанр още приживе на поколението на първите си "народни" звезди.
*
Затова блуса е майката на всички модерни популярни (и не само популярни) жанрове, и в Америка, и в Англия, и не само американския блус, а и африканския. Американския блус е много смесен - наред с африканското има и много бяло, дори френско, има индианско. Има звуци на акодеони като руски гармошки и на френско хърди-гърди. Африканското банджо пее като руска балалайка. Немската устна хармоничка ту ридае като древен индианска свирка от степите (прериите на френски), ту имитира как влака прави пуф-паф (чу-чу). Но преди всичко е простонародна, наивно-сантиментална музика с дълбоки корени в най-примитивното и най-всекидневното.
*
Това засега липсва на Евротраша и то е същото, което липсва и на ЕС във външната му политика - идентичността, кои сме ние, отде идем, де отиваме. Но нещата стават с времето.
15 Февруари 2005 18:43
абе нЕмаше да ме е яд, ако ти от каффе (без гала)) бях изпяли песен поне!!!
а те ломотеха нещо полуразбрано като лами в ламаистки храм по време на служба.... ако някой е слушал подобна "евро-мелодия" )))
и изобщо кво правим е въпроса!?!
откъде на къде подобен вот (с който да се представим някъде) е допуснато да се комерсиализира! не е правилно!
но!... винаги има едно но.... пост-фактум славчо няма какво да ревтуни! да са направили ясни правила!!! като гледам и неговия вот се е понадигнал неправомерно... явно не много българи се връзват на тия стари номера с нови средства!!!))) за масата гласуват "масово" мижавички бройки а за "кадърните" вота скача яко и не се мота... ))
ами ако това бяха избори?!? пак ли така?!? кажете си, че е бизнес бе хора!
кажете на тия тиквеници, че им скубете паричките наживо от голото им седалище (ей какви синоними да не резне ботура)) ако се беше намерил някой априори хленчещ идиот да каже: ей, хора, тука требе ред, от всеки телефон, може да се гласува само по веднъж! и точка!
сега вече е късно! да не призовават тъпия, но ограничен електорат да киха по кинта на вот... така сте го свикнали... как иначе се изплаща петорно хамър от тъпи гледатели и спечелитело-очакватели! )) каквото надробиш - това ще папкаш! да викне гарелов: гласувайте всички!!! денонощно и без ограничения!!! който прави компромис - сам пада в капана!
за мижитурките от каффе - или добро или нищо! така се прави за .....
15 Февруари 2005 19:00
Данчо, тук има и друга идео-логия.
Гласуването с SMS e е много точен аналог пародийната демо-крацията.
Защото е свобода-възможност, която не е защитена от корупция и е много далеч от справедливостта=честни правила.
-
ЧичФичо, ти по-добре трябва да познаваш пародийната демокрация - поне в каубойския й тексастки вариант "червени вратове"
-
Като казах ИДЕО-логия, та се сетих.
Наскоро ми казаха, че г-на Милчева от НДСВ, който се явява и председател на Комисията по човешки права в БгПарлиамента, опитал да защити философска дисертация, в която едно от откритията било, че ИДЕЯ произлиза от ИДЕ-ли - /ами/ Иде-Я



15 Февруари 2005 19:38
Фичо, здрасти!
Напълно си прав, че за да имаме налице автентична музика, то трябва да имаме първо автентични творци, а не музикални ПУЦ-аджии. МУЗИКАТА БИ ТРЯБВАЛО ДА СЕ ТВОРИ, А НЕ ДА СЕ ПРОИЗВЕЖДА
Опитното ухо много лесно може да различи кога му пробутват менте и кога творецът е автентичен и откровен творец.
Англия, да не забравяме даде на света онова на което днес му викат "The British Invasion" и някъде от 1963 година насам родените на Острова са едни от най-изявените майстори на "рока". Като започнеш от "Битълс" и стигнеш до днешните групи. Да не говорим, че по-голяма част от тях са пък са слушали религиозно блуз и именно онази чувственност е дала отпечатък върху почерка на британските "звезди".
Често такава една културна експлозия е резултат и на онова дето му викаме тук "peer presure". Как може значи Джими да свири така, а аз не...и се почва едно копане и дълбане...мани, мани...ами погледни как тримата най-велики китаристи на днешния рок са родени и израстнали кажи речи в една ма'ала (Eric Clapton, Jimi Page, Jeff Beck). Случайно съвпадение? Ами, ами...с какъвто се събереш такъв ставаш ( по-вероятно), а пък има и някаква магия в разучаването на "парчета" и споделянето им с комшийското дете. ( всичките онези тандеми дето красят днешната класика: Lennon-McCartney, Jagger-Richards, - са се зародили именно така )
Марк Нопфлер е едно от колосалните имена в рока и безспорно неговите балади напоени с urban folk, тънка ирония и много тарикатска поетика ще останат в световната съкровищница на музиката. Тези дни се кефих на последния му албум "Shangri-La" , както и на един минал "между капките на критиката" стар ( 1990 г) албум с Chet Atkins - "Neck and Neck". Изключително натурален "ташак" парчета с виртуозни китари и много хумор.
Рядко може да се срещне уникален творец от континентална Европа. Обикновенно те се стремят да бъдат следващия Боно, следващата Мадона или следващите Мотли Крю...а с подражаване - гледаш до къде се стига...
15 Февруари 2005 20:03
Шангри-Ла е съвсем нов, нали? Не съм го слушал и довечера ще го потърся. Англичаните са силни с туй, че могат да се учат от другите и пак да са себе си. Такива в древността били гърците.
*
Континентална Европа си загуби гласа с двете световни войни и още не може да си го намери.
*
Монтенски, ти не беше ли "ляв интелектуалец"? Що за аристократическо презрение към червеновратите работническо-селски маси?
15 Февруари 2005 20:36
ЧичФич, бъркаш ме нещо с Бенямин :-)
Аз си падам по Immanuel Kant и Martin Heidegger
А всъщност съм любител на приватизации :-)
Като намина към Ябълката ще ти звънна да те почерпя
15 Февруари 2005 21:08
Ами септември 2004 - нелош албум.
15 Февруари 2005 21:25
Фичо,
Защо така имаш зъб на континентална Европа?! Човек би си помислил, че си предубеден.
15 Февруари 2005 22:10
Грациян, как си, здравославно? Ами творческия замисъл ?
15 Февруари 2005 22:22
Oooo, signor Граци, липсвахте на форума! Не я разбирам аз тази музика (щот' още съм на di quella pira), ама къде в Англия се слуша религиозно блус, бе - освен негрите, дето и там ще станат мнозинство скоро. Като съм го гледал по ТВ-то Кентърбърийския архиепископ - не мяза на човек, дето такива ги напява
15 Февруари 2005 22:52
Манрико, тук става въпрос за края на 50те и началото на 60те (когато се е калявала стоманата там). Е те, от тая стомана са всичките тия "жици" по които народа все още "куфее". Всичките тия китаристи на които сваляме шапка днес са си "рожби на блуса".
16 Февруари 2005 00:29
Нямам й зъб, даже много си я обичам. Но истината ми е по-скъпа.
*
Манрико, и аз се чудех отде тоя мощен блус в музиката на Ерик Клаптън и другите, и на по-новите Дайър Стрейтс? Както казва Грацко, слушали религиозно американските плочи с блус, имитирали ги. Това са старите - Лед Бели, Уди Гътри, такива. А отде блуса в A Rhapsody in Blue? Гершуин ходел в Харлем да слуша черните седенки, там току-що идели на тълпи безработни черни от юга. Редувал ги с еврейските седенки на Гранд стрийт, с Бродуей и с Карнеги хол. Сега обаче черните в Америка (и сигурно Англия) слушат най-вече рап, който също се смята далечна издънка на блуса, а стария блус го слушат повече белите интеллихенти.
16 Февруари 2005 16:08
При sms-игрите са установени три групи нарушения, съобщават от КТЗП
16 февруари 2005 | 12:39
Агенция "Фокус"
София. При проверка на Комисията за търговия и защита на потребителите са установили три групи нарушения при sms-игрите. Нарушенията са преди всичко в липсата на информация за цената на изпратеното съобщение, неясноти за участието, както и неяснотата относно получаване на наградите, заяви в предаването “До обед” на БНР Даниела Дивитакова, зам.-председател на Комисията за търговия и защита на потребителите /КТЗП/. След констатирани нарушения от страна на рекламодатели са били предприети действия, като нарушителите са били задължени в максимално кратък срок да извършат корекции. Тя уточни, че този вид игри са в обхвата на няколко закона – Закон за хазарта, Закон за защита на конкуренцията и Закон за защита на потребители. Според нея не може да се каже, че проверките са започнали късно, тъй като и преди са правени проверки, но сега се организира кампания, поради това, че общественото мнение е засегнато. Най-голям контрол би могла да осъществи Комисията за хазарт, която трябва да провери дали са спазени правилата за лотарийни хазартни игри, посочи още Дивитакова.
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД