:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 413,046,127
Активни 91
Страници 13,973
За един ден 1,302,066

Сара Кейн - копнежът на младите

"Копнеж" по Сара Кейн е чудесна постановка на Надежда Сейкова със студенти от НАТФИЗ
Две са "скандалните" англоезични авторки на пиеси - Ева Енслър и Сара Кейн. Първата е популярна с хитрата си художествена документалистика, наречена "Монолози за вагината". Докато Сара Кейн нашумява с разтърсващия език, шокиращите образи и дразнители в пиесите си. Стилът й е взривоопасен, без гръмоотвод. Също като внезапното й самоубийство.

Естествено, че поставянето на нейни текстове е изпитание. В тях от всяка реплика пулсира смъртта (била тя и копнеж, и отчаяние). "Взрив", "Копнеж", "4:48 Психозис" са писани като че в будна кома. В тях извира погнусата от живота като от "любовник, опитен в изоставянето на децата си" (по Екатерина Йосифова). Естествено подобни представления дълго се помнят.

"Копнеж" (реж. Надежда Сейкова) в камерна зала на Учебния театър на НАТФИЗ е най-изчистената, лирична и силно естетизирана интерпретация на Сара Кейн у нас. Силно рефлективните и чувствени Анастасия Лютова, Светлин Иванов, Татяна Тотева и Христо Петков съумяват да балансират докрая на ръба на болката и тишината, насилието и любовта, апатията и самотата, крясъка и притаяването. Запомнете тези млади имена. Предизвикателни, екстатични и умело пластични, натрапчиво красиви не само в жестовете и визията си, те не попадат в капана на клишето.

Любопитно е, че режисурата надстроява пиесата, издигайки я до високата източна философия на живота. В която тленното и болезненото са изместени от вечното и блаженото. Идея колкото утопична, толкова и удачна. Впрочем единственият спасителен пояс, който травмиращо ироничната Сара Кейн би позволила да бъде хвърлен тъкмо в недоживения си "Копнеж".



Студентите от НАТФИЗ отлично балансират докрая на ръба на болката в постановката на Надежда Сейкова "Копнеж" по Сара Кейн.

СНИМКА: "СЕГА"
2493
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД