:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 403,733,450
Активни 56
Страници 2,701
За един ден 1,302,066
ГОРЕЩО МЯСТО

Созопол като Ибиса

Третият Метрополис край морето събра 10 000 души, двама чужди диджеи и един-единствен Люк Слейтър
Созопол е на 2610 години, почти двойно колкото България. Пясъчните му ивици са виждали различни цивилизации, култури, субкултури и прочие Аполонии. Този уикенд за първи път видяха Метрополис. Партито може да се кандидатира както за най-масовата, така и за най-шумната проява в историята на крайморското градче. Макар че децибелите на чалга-кръчмите, уви, са сериозна конкуренция.

Вечерта преди обявения отпреди две седмици "морски технофестивал на Метрополис" в цял Созопол има само едно място, където се чува електронна музика. То по някаква странна ирония носи името "Кънтриклуб" (и подобаващия му дизайн).

На следващата сутрин човек остава с натрапчивото впечатление, че технокултурата е тръгнала в атака с цел Созопол и време за завоюване 24 часа. Тълпи деца с раници се изсипват от автобуси и влакове, автомобили и кракомобили. Дори в баровете започва да се чува дигитален бийт. На плажа Харманите в южния край на града, бивш Евин, мъкнат озвучаване и забиват колове на заграждения. Към полунощ тълпи тийнейджъри се отправят по шосето натам.

Това е третото парти на Метрополис на морския бряг. Първото беше на бургаския кей през 1998 г. Второто посрещна и изпрати слънчевото затъмнение във Варна. Опасенията, че рейвърите нямат пари (входът струва 14 лева), донякъде се оправдават. 5-6 хиляди човека има в заграденото пространство досами морето. Още толкова са накацали по склона над него и виждат и чуват не много по-зле. Отвисоко, където е шосето, гледката е потресаваща. Созопол прилича на Ибиса, само дето е по-мръсен. Или на масова сцена от "Плажът", ако във филма имаше масови сцени. Или на племенен ритуал от полинезийски острови: мистично осветление, ръце нагоре, наркотичен ритъм. Люк Слейтър е един от най-прочутите техногости, които са идвали у нас. Англичанинът застъпва точно в 1 сутринта. Свири и пее на живо и изтръгва от синтезаторите и компютъра такива звуци, сякаш е цял дигитален оркестър. Никакъв подобен звук не се е чувал по нашите географски ширини, освен може би на скандалния концерт на "Продиджи". Слейтър разбива на пух и прах представата, подхранвана от немския стил в електрониката, че тази музика е безсмислена и монотонна. В продължение на един час няма и две минути с еднаква музика. Самият той подскача около пулта, сякаш това е последното шоу в живота му. Подскачат и феновете, само някои го гледат в захлас и забравят дори за танцуването - основна цел на занятието.

Слейтър си тръгва точно след 1 час. Замества го сънародникът му Джим Мастърс. След предишната звукова атака той каквото и да прави, все ще е скучно и deja vu. Пък и мнозина от най-запалените клъбъри вече са го слушали - Мастърс свири преди няколко месеца в столичния клуб "Индиго". Той е основна фигура в шахматната партия "Метрополис срещу "Индиго" за довеждането на Карл Кокс", тъй като Мастърс е близък приятел и резидент в клуба на прочутия DJ.

Доста по-интересен сет предлага белгиецът Марко Бейли, който застъпва в 4 сутринта с трайбъл и дръм-енд-бейс и продължава със зверско техно. Публиката оредява, но не много. Към 6 сутринта, когато небето зарозовява, тълпата е все така жизнена, макар мнозина да спят по пясъка загърнати с якета, раници и пешкири за плаж. В 7 без 25 слънцето изгрява на две морета: едно от вода и едно от танцуващи тийнейджъри.

Морето от танцуващи деца е значително по-бурно от Черното.

Люк Слейтър изкара невероятни звуци от машините и от гърлото си.

1218
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД