:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 403,831,079
Активни 105
Страници 23,207
За един ден 1,302,066
НОВ ПРОЧИТ

Скандална книга оживява в "Американски психар"

Екранизацията на Мери Харън по Брет Ийстън-Елис обаче си остава полумъртва до края
"Американски психар" определено е една от Книгите на 90-те. Романът на Брет Ийстън-Елис е толкова уникален и скандален, че дори алчният Холивуд се суети няколко години около трудната задача по екранизирането му. Първо щяха да канят за главната роля Леонардо ди Каприо. После се отказаха и от това бюджетът на филма автоматично спадна с двайсетина милиона долара. Лео отиде в друга адаптация на култов роман, а именно - "Плажът".

Тази на "Американски психар" е също като нея. Не е лоша. Но не е и като книгата. Като се изключи "Трейнспотинг", споменатите Книги на 90-те просто масово се екранизират неуспешно.

За мястото, останало свободно след изсулването на Ди Каприо, са поканили Крисчън Бейл ("Златно кадифе", "Сън в лятна нощ"). Физиономията му на отегчено и тайно извратено юпи става за ролята. Телосложението му става за костюми на "Валентино". Като актьор обаче никакъв го няма. А именно от Бейл се очакваше да изнесе на крехките си плещи филма. Не случайно са го подкрепили с чудесен поддържащ актьорски състав - Даниел Дефо, Джаред Лито, Клое Севини. Да, ама не.

Сюжетът - най-общо (ако подобна книга може да се разкаже с две изречения) - проследява двойствения живот на гореупоменатото юпи. Денем е бляскаво и арогантно. Нощем трепе наред, предимно жени. Финалът е отворен, посланията неясни и завоалирани, тонът на разказа - модерно накъсан. Убийствата са кървави, Бейл - хубавец. Режисьорката Мери Харън се е старала. Който и да беше на нейно място, надали щеше да се справи по-добре с материала на Ийстън-Елис. Подобни книги просто са обречени на лична консумация от хартиен носител.

Ако е трябвало да очакваме нещо специално от филма, това би била брилянтна социална сатира на свръхзадоволеното американско общество от типа или на "Американски прелести", или на "Боен клуб". Или от трети тип, единствен по рода си. Обаче не е станало.

Купете си книгата - заслужава си.
1732
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД