:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 420,881,971
Активни 72
Страници 4,518
За един ден 1,302,066

Фадо се пее без микрофон, близо до публиката

Да свиря с Мик Джагър беше сбъдната мечта, споделя певицата Ана Моура
Ана Моура
Ана Моура е родена през 1979 г. в Сантарем, Португалия. С богатия си контраалт и впечатляващо сценично присъствие тя е една от най-изявените изпълнителки на фадо. Издала е пет студийни албума и едно концертно DVD. През 2004 г. става първата фадо изпълнителка, концертирала в "Карнеги Хол" в Ню Йорк. Сътрудничи с "Ролинг Стоунс" и Хърби Хенкок. Тази вечер Моура ще изнесе концерт в зала 1 на НДК.

---

- Фадото е традиционна музика с дълга история. Какво ново допринасят вашите песни към нея?

- Не бих казала, че е съзнателен процес, в който си казваш "Ето, сега ще обогатя фадо". Започнах да изграждам кариера стъпка по стъпка, срещнах музикантите, с които свиря, всичко се случи много естествено. Но това, което се опитваме да правим напоследък, е да включваме в работата си инструменти, които не са типични за традиционното фадо - клавишни, барабани, перкусии...

- По какво се различава фадото в традиционните "фадо къщи" и в големите концертни зали?

- Във фадо къщите атмосферата е съвсем различна. Пеем без микрофон, много близо до публиката. Излизаш, изпяваш три песни, следва пауза, после излизаш отново. Няма сетлист, както на големите концерти - просто излизаш, казваш си: "Имам само три песни, които искам да изпея сега." В големите зали очевидно трябва всичко да е планирано и подготвено. Но и там не е съвсем изключена спонтанността - понякога идва момент, в който искаш да изпееш нещо друго. И това се случва с лекота, защото заради опита си от фадо къщите съм свикнала с тази гъвкавост.

За съжаление графикът ми вече не позволява да свиря в тези малки залички, което много ми липсва. Когато съм у дома, в Португалия, често посещавам заведения с традиционно фадо като слушател.

- Как беше работата с Мик Джагър?

- "Ролинг Стоунс" дойдоха в Португалия за концерт и ме поканиха да изляза с тях на сцената на стадион "Алваладе". Но преди това, когато пристигнаха, те затвориха една фадо къща и ме поканиха да пея само за тях. После направихме джем-сешън, импровизирахме заедно, Джагър снимаше с камера. Да бъда с тях на голяма сцена беше сбъдната мечта, и то напълно неочаквана. Те са група с огромна история, с огромно влияние. Когато бях дете и родителите ми слушаха "Ролинг Стоунс" у дома, никога не съм очаквала, че един ден ще концертирам заедно с тях.

- Това е третият ви концерт в България. Какво си спомняте от предишните два пъти - в София и в Банско?

- Последния път, когато бях тук, придружавах президента на Португалия на официална визита при вашия президент. Приемът беше забележителен, храната - направо невероятна. Но си спомням и участието си на открито на фестивала в Банско. Беше много хубаво, публиката бе изключително ентусиазирана и отзивчива към моята музика.
656
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД