:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 407,286,155
Активни 63
Страници 5,826
За един ден 1,302,066

Михаил Билалов пуска демоните на свобода

Снимка: Елена Ненкова
Адолф не е име, а ода на всички престъпления в света, гневи се Пиер (вдясно).
Премиера: "Името", Сатиричен театър "Алеко Константинов"

Зрителите, посетили гостувалия неотдавна у нас македонски спектакъл "Име", сега имат възможността да го сравнят с българската версия. Комедията на Матийо Делапорт и Александър дьо ла Пателиер е вече част от репертоара на Сатиричния театър с леко видоизменено заглавие - "Името". Режисьорът Ненни Делместре заедно с драматурга Дарко Ян Спасов представиха тогава побалканчена в голяма степен интерпретация, докато сега виждаме постановката на Здравко Митков - тя е по-близо до оригиналното френско звучене. С основание очарована от представлението на "Театър на Комедията" - Скопие, родната публика в случая със задоволство признава достойнствата на българската пиеса. Сюжетното действие се върти около личността на Хитлер, спектакълът - наместо ремарки - неколкократно и много находчиво се заиграва с характерологични и външни особености на фюрера. По време на вечерята в дома на Елизабет (Ана Вълчанова) и Пиер (Николай Урумов), където са се събрали роднини и дългогодишни приятели, братът на домакинята пуска бомбата, че възнамерява да кръсти бъдещия си син Адолф. Докато тече разгорещен дебат името ли прави човека, или човекът - името, на ход е мултимедията. Добре познатата ни серия "Мерилин Монро" на Анди Уорхол, е така претворена, че от сцената ни гледат десет различни изображения не на попиконата, а на бебе с фюрерски мустачки. Същите се мъдрят на лицата на всички персонажи, които във финала, разигран като епилог, сякаш осъмват с променена самоличност. В дълбочина е разработен образът на Венсан - едновременно "летописец" на случващото се и баща на неродения Адолф, самоопределящ се като "героя на нашето време". В ролята е Михаил Билалов, съумял да улови мефистофелското, заложено в природата му, което действа като зараза на околните. Венсан не само подпалва семейната крамола, но успява да пробуди демоните у всекиго от присъстващите, което приключва с разкървавени носове и разбити в пода чинии.

Зрителят се убеждава, че и най-здравата връзка между хората - майка и дъщеря, брат и сестра, приятели - познава предели.



1130
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД