:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 421,907,631
Активни 1
Страници 6,914
За един ден 1,302,066

„Сфумато” се превръща в циркова арена

Спектакълът сякаш показва под увеличително стъкло живота и смъртта
Снимка: Никола Грозданов
Спектакълът е осъществен като некласически модел на цирк.
Премиера: "Оптически илюзии"

Режисьор: Катя Петрова



Истинско цирково шоу с фокуси, акробатични номера, жонгльорство, кънки, дори спиритичен сеанс, при който бива извикан духът на Наполеон, предлага "Оптически илюзии". Това е премиерното заглавие в афиша на Театрална работилница "Сфумато", съвместна продукция с Good Times. Режисьор е Катя Петрова, чийто куклен спектакъл за възрастни "Семейство Замза" получи наградата "Икар 2016". Новата й постановка се базира на текстове на Даниил Хармс, Михаил Булгаков и полския поет Юлиан Тувим, творили през първата половина на XX век. Режисьорката ги определя като автори, интерпретиращи духа на своето време по сходен начин, а именно - с аромата на лудостта, която ни заобикаля и днес. И за тримата абсурдът не е средство, а стратегия.

Публиката, която актьорите не оставят да наблюдава пасивна, а я въвличат в действието, присъства на един словесно-игрови опит да се оформи портретът на човек, живеещ в епоха на парадокси и подчинен на преобърната ценностна система. Посредством клоунада, илюзии и физически театър се структурира модел на обществото, започващ от баналното и конкретното, който постепенно рухва и изчезва. Сюрреалистична метафора на този крах е наливащата се с водка безизразна кукла (тип манекен), направлявана майсторски от четирима актьори, която накрая се разпада на съставните си части. Житейското кредо на хората, населяващи света, в който нито те, нито предметите са на мястото си, гласи: "Един срещу всички и всички срещу един". Точно както гражданите от кооперацията обединяват сили да изхвърлят Мишин, задето вечно лежи в коридора, понеже не разполага със собствена жилищна площ и им пречи да минават. Дървената стълба, в пространствата между отделните стъпала на която квартирантите са проврели глави, на свой ред работи в полза на илюзията за разполовяване на телата.

На Петя Караджова и Борис Далчев са дело полифункционалната сценография, костюмите и куклите, поставящи акцент върху механичното, увреждащото се, чиито чаркове никога не пасват на старите си места, разбъркат ли се веднъж. Шоуто, на което предстоят турнета по цял свят, презентирано в началото като единствено по рода си заради пребогатата си с номера и мистификации програма, се оказва всъщност човешки цирк. Зрелище, в което смъртта е точно толкова абсурдна, колкото и самият живот.

С уменията си едновременно на куклени, циркови и драматични актьори ни впечатляват младите Анна-Валерия Гостанян, Ангел Калев, Велислава Маринкова, Дайяна Димитрова, Иван Шумаров и Любомир Желев.

Следващото представление се играе на 26 май.

 ---
1556
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД