:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 398,251,967
Активни 83
Страници 6,988
За един ден 1,302,066
Шах

АлфаЗеро, детето на Гугъл, разби световния компютърен шампион Стокфиш

Първа диаграма шах
На 5 декември миналата година една новина шокира шахматния свят. Малко повече от година след като програмата АлфаЗеро на компанията ДийпМайнд, собственост на Гугъл, спечели с 4:1 срещу най-добрия играч на Го, южнокорееца Лий Се Дол, машината победи и най-добрата шахматна компютърна програма Стокфиш 8. Ще припомня, че досега се смяташе, че Го е единствената игра, която може да устои на изкуствения интелект. Стокфиш, световният шампион сред компютрите за 2016 г., е една от предпочитаните програми за подготовка на шахматните състезатели, включително и на гросмайсторско ниво. АлфаЗеро обаче не даде никакъв шанс на Стокфиш и го разби с 28:0 (25 победи с бели фигури!) при 72 ремита. Уникалното в случая е, че на творението на Гугъл му отне само 4 часа, за да научи правилата на играта и да достигне неподозирани висоти, като създателите на АлфаЗеро не са използвали традиционните методи за подготовка на компютри - на програмата не били дадени нито дебютни, нито ендшпилни бази или сложни алгоритми. Екс световният шампион Гари Каспаров обаче не беше изненадан от резултата: "Това е забележително постижение, въпреки че то можеше да се очаква след АлфаГо. Приближаваме се към тип "Б" - "човешки" подход на машината към шаха, мечтан от Алън Тюринг и Клод Шанън... Винаги сме приемали, че шахматът изисква твърде много емпирично знание, за да може машина да играе толкова силно, и то без да се добави никакво човешко познание". Да коментират резултатите от мача бяха помолени и 8 от 10-те супегросмайстори, участници в "Лондон Чес Класик". В проведената гореща дискусия най-недоволен от резултатите беше Хикару Накамура, който смята, че мачът се е провел при неравни условия, тъй като за оптимална работа Стокфиш се нуждае от дебютна база данни, а в мача е била лишена от това. Не скри изумлението си и Максим Вашие-Лаграв: "Разбира се, резултатът е изключително впечатляващ - дори не бих сънувал да спечеля една партия срещу Стокфиш." Впечатлен беше и Сергей Карякин: "Много съм изненадан, защото работим със Стокфиш - това е добра програма, но ако има програма, която побеждава толкова лесно Стокфиш, изглежда това ще бъде ново поколение компютър. Това е исторически ден за шаха." Уесли Со сподели: "Бях шокиран. Това напълно променя шаха. С какъв рейтинг да бъде оценена АлфаЗеро? С 3700 или 4000? Това е наистина лудо." Нестандартното си чувство за хумор прояви Ян Непомняшчий: "Щом има програма, която да победи най-добрия шахматен компютър - това е добра новина също и за нас (играчите). Скоро вероятно ще играем някоя друга игра, не шах." Ефектът от успеха на АлфаЗеро може да надхвърли рамките на логическите игри - досега АлфаГо беше критикувана, че е твърде "тясно" програмирана, но чрез адаптиране на системата към изучаването на нов набор от правила за изцяло нова игра разработчиците на ДийпМайнд демонстрираха гъвкавостта на системата и нейния потенциал да работи извън рамките на обикновения геймплей. В крайна сметка тази система би могла да се използва в "по-реални условия" за овладяване на редица области, базирани на правила, като например финанси или научни открития.

 Втора диаграма шах
979
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД