Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
In Technology We Trust
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:699 Предишна Страница 3 от 35 1 2 3 4 5 Следваща »
ddantgwyn
14 Май 2016 19:31
Мнения: 8,551
От: Bulgaria
@idproxima
14 Май 2016 19:01
Ще излезе верен онзи филм с двама знаменит актьори, които правеха секз с такива очила...но по едно време нашия герой ги захвърли и се зае с истински секс, да и покаже на тази от 21 век какво значи....Мисля си , че тя се отврати, защото много и хареса . Чудеше се как щели да си разменят телесни течности...
Забравих заглавието на филма. Беше за един замразен за неподчинение полицай, размразен някъде 2034 година.

Demolition man

Със Силвестър Сталоун, Уесли Снайпс и Сандра Бълок в ролята на отвратената мацка.
idproxima
14 Май 2016 19:40
Мнения: 3,960
От: Czech Republic
ddantgwyn
14 Май 2016 19:31Мнения: 4,918
От: BulgariaСкрий: Име,IP
@idproxima14 Май 2016 19:01Ще излезе верен онзи филм с двама знаменит актьори, които правеха секз с такива очила...но по едно време нашия герой ги захвърли и се зае с истински секс, да и покаже на тази от 21 век какво значи....Мисля си , че тя се отврати, защото много и хареса . Чудеше се как щели да си разменят телесни течности...Забравих заглавието на филма. Беше за един замразен за неподчинение полицай, размразен някъде 2034 година.

Demolition manСъс Силвестър Сталоун, Уесли Снайпс и Сандра Бълок в ролята на отвратената мацка


Точно този! Правен е години преди да се появят тези 3Д очила и виртуалните реалности. Фантастите водят с 1:0 на науката и я дръпват смело напред.
Вярно, че протообраза на такива възможности се обсъжда отдавна в разни научно и ненаучно фантастични четива, но е хубаво, когато стане реалност в наше време.
Engels
15 Май 2016 02:26
Мнения: 9,067
От: Bulgaria
Над милион вече ползват VR платформата Oculus
Потребителите на технологията за виртуална реалност Oculus вече надвишават един милион, твърди разработчикът. Повечето от тях са притежатели на шлема Samsung Gear VR, създаден на базата на Oculus.
Шлемът на Samsung се продава от края на 2014 г., но стана масово достъпен по-късно. По данни на Oculus, към момента са налични над 250 приложения за VR платформата. Около две трети от потребителите пускат на своите устройства видео, а не игри, сочи статистиката.
Междувременно, Oculus обяви няколко нови VR проекта, резултатите от които трябва да станат достъпни скоро за потребителите. Сред тях са документалният филм Nomads, сериалът Deadliest Catch на Discovery VR, приложението Facebook 360 Photos и др.

Напомня ми за една от последните серии на The Big Bang Theory (S09E20) където Sheldon си правеше VR разходка в гората.

- Хубаво е да си сред природата.
Защо ли не го правя по-често?
Каква прекрасна гора!
Здравей, малка пеперудке.
Как се казваш...

- Какво правиш?

- Наслаждавам се на виртуалната реалност
и вие я разрушихте с физиономиите си.

- Какво мирише така?

- Ароматизатор за кола.
Симулирах аромат на гора.

- В гората не мирише така.

- Откъде да знам как мирише?

- Защо се преструваш, че си навън?
Нали не ти харесва?

- Ейми ми показа проучване,
показващо когнитивната полза
от прекарване на време сред природата.

Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Engels
Engels
15 Май 2016 03:49
Мнения: 9,067
От: Bulgaria
Вторият опит на технологиите за виртуална реалност изглежда много по-обещаващо от първия, който се провали през 90-те години на миналия век. Но дали ги очаква успех или още един провал, който да обрече на ново забвение тази нововъзродена VR мечта?
За хората, познаващи историята на РС индустрията, не е тайна, че идеята за виртуална реалност, около която се шуми толкова много напоследък, далеч не е нова – напротив. Тя е класически пример за добре забравено старо, а последният път, когато VR надигна глава, беше в края на миналият век. Тогава основен поддръжник на идеята бяха SEGA, които разработиха и предложиха на пазара едни от първите очила за виртуална реалност. Техният Sega VR комплект споделяше доста общи черти с популярни, съвременни VR продукти – вградени сензори за проследяване движението на главата и мини LCD дисплеи, създаващи „обемно“ изображение.
Sega VR се разработва като аксесоар към популярните тогава домашни гейм конзоли Genesisи Saturn, но така и не достига до етапа на комерсиален продукт, тъй като проектът е прекратен. Основанията, които Sega посочват са, че „виртуалната реалност е прекалено реалистична и предизвиква нежелани реакции у потребителите – гадене, световъртеж, главоболие“. През този период и други компании създават свои VR продукти. Най-близо до успеха са Forte Technologies. За разлика от Sega VR, техният VFX1 е предназначен за използване с IBM съвместими, персонални компютри. Общото между този шлем и модела на Sega е, че и двата предвиждат използване единствено за развлекателни цели т.е. за видео игри.
За съжаление тези, а и няколко други по-малко известни VR продукти се провалят шумно. Светът не е готов за виртуална революция и неуспехът на технологията е повече или по-малко предизвестен. Електронните развлечения все още се радват на сравнително скромна популярност, което отрежда на VR комплектите роля на нишови продукти, насочени към строго ограничена група потребители. Това в комбинация с доста солените за времето си цени и несъвършенствата на самата технология предопределят краха на първият опит за VR революция. За период от две десетилетия VR идеята потъва в забвение.
Ренесанс
Когато през лятото на 2012 една малка, стартъп компания на име Oculus VR анонсира Oculus Rift, никой не вярва, че това може да се окаже едно ново начало за VR идеята. Проектът търси финансиране през популярния сайт за публично набиране на средства Kickstarter, а успехът на Rift надхвърля очакванията – за сравнително кратко време Oculus получават внушителните 10 милиона долара за разработка на своите виртуални очила.
Две години по-късно Rift привлича вниманието на мастодонта Facebook, който купува Oculus VR за баснословната сума от 2 милиарда долара. Собственикът и основател на Facebook – Марк Зукърбърг обявява началото на нова ера във VR технологиите и рестарт на виртуалната революция.
Тогава, в началото на 2014 никой все още не е убеден, че VR има бъдеще. Индустрията добре помни шумния провал на технологията през 90-те и много анализатори са скептични по отношение на виртуалната реалност.
Малко по-късно обаче към Facebook се присъединяват и Sony, които анонсират свой собствен VR проект известен като Project Morpheus – виртуални очила, предназначени за използване с тяхната конзола от най-ново поколение PlayStation 4. През март 2015 е обявено още едно стратегическо партньорство, чиято цел е разработването на VR платформа от следваща генерация. То е плод на сътрудничеството между HTC и Valve, които разработват конкурент на Oculus Rift на име HTC Vive.
Междувременно на борда на набиращия скорост VR влак се оказват и водещи мобилни корпорации като Samsung и LG предлагащи VR аксесоари за техните смартфони от висок клас, както и десетки по-малки компании, разработващи VR приложения от всякакъв вид, сорт и калибър. VR революцията отново е в ход.
Engels
17 Май 2016 15:28
Мнения: 9,067
От: Bulgaria
Самоуправляем BMW излиза през 2021 г.
Баварската машина ще има напълно нова конструкция и интериор.
Първият самоуправляем автомобил на BMW ще илезе на пазара през 2021 г., съобщиха от баварския производител на среща с акционерите в Мюнхен.
След две години, през 2018 г., компанията ще пусне модела BMW i8 Roadster, а след още три години, през 2021, ще се появи BMW i NEXT – иновативна кола с автономно управление.
Моделът ще се отличава с напълно обновени конструкция и интериор. Към момента няма подробности за дизайна и техническите параметри на BMW i NEXT, но компанията представи концептуалния Vision Next 100, който подвига завесата пред бъдещите й модели.
Vision Next 100 съчетава спортен стил и иновативни идеи, вкл. използване на преработени от отпадъци въглеродни влакна за корпуса, за да намали слънчевият поток в автомобила, и затворени арки на капаците за повишена динамика.
Engels
17 Май 2016 15:37
Мнения: 9,067
От: Bulgaria
„Старците“ ще използват умните автономни коли най-много
Автономните коли ще бъдат най-предпочитани от възрастните хора. Поколението на т. нар. бейби-бум ще скочат първи в умните автомобили. Става дума за хората, родени между 1946 и 1964 г., които са на възраст около 52-70 г. към 2016 г. „За първи път в историята по-възрастните хора ще бъдат лайфстайл лидерите за една нова технология,“ коментира Джоузеф Кофлин, директор на лабораторията „AgeLab” при Масачузетския технологичен институт в Кеймбридж. „Младите бяха тези, които първи се сдобиха със смартфони, но именно потребителите на около 50 г. ще бъдат първите, които ще се качат в интелигентните, самоуправляеми автомобили“.
Кофлин е уверен, че “старците” ще бъдат щастливи да използват умни коли, като се има предвид алтернативата да останат в изолация в домовете си. Същото мнение споделя и Джейн Гулд от огранизацията „Остаряване в покрайнините“. „Проучванията показват, че дори и днес има изненадващо ниво на интерес към автономните коли сред по-възрастните хора“, казва Гулд. За разлика от другите видове иновации, в този случай лидерите ще са не най-младите и ентусиазираните, а тези, които изпитват все повече затруднения да шофират, обяснява тя.
ddantgwyn
17 Май 2016 18:36
Мнения: 8,551
От: Bulgaria
@Engels
17 Май 2016 15:28
След две години, през 2018 г., компанията ще пусне модела BMW i8 Roadster, а след още три години, през 2021, ще се появи BMW i NEXT – иновативна кола с автономно управление.

А какво всъщност означава „автономно управление“?! Според мен всяка кола в момента е с автономно управление. Така, че не е много ясно какво са се опитали да ни внушат журналистите
ddantgwyn
17 Май 2016 18:41
Мнения: 8,551
От: Bulgaria
@Engels
15 Май 2016 03:49
Вторият опит на технологиите за виртуална реалност изглежда много по-обещаващо от първия, който се провали през 90-те години на миналия век. Но дали ги очаква успех или още един провал, който да обрече на ново забвение тази нововъзродена VR мечта?

Това по-скоро е квазивиртуална реалност. Истинска виртуална реалност ще имаме, когато бъдат изследвани и изучени напълно функциите на мозъка и начините, по които той функционира, както и начините, по които може да му се въздейства. Едва тогава може да се надяваш да създадеш виртуална реалност.

Изобщо целият този ентусиазъм около виртуалната реалност ми се струва малко пресилен за момента. Не че няма къде и за какво да се ползва, но като гледам идеята в момента е да бъде впрегната изключително и само за забавление (imho).
idproxima
17 Май 2016 19:17
Мнения: 3,960
От: Czech Republic
Следващата стъпка, според мен, ще бъде ...напълно автономни коли, без шофьор а и без пътници. За какво са има пътници? До прозорците ще стоят техните аватари и ще им съобщават къде какво става или дори се случва. При катастрофи, което ше бъде много рядко явление ( но всичко се случва- заспал и остарял аватар, градушка, мраз и леден път, свлачище, падащи камъни, метеоритна атака и пр...) та, в такива случаи никой няма да пострада. Няма глоби и отнемане на книжки - рай! Бейбибумърите ще си пият кафето и наблюдават както сега тези "летци" с дроновете".
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: idproxima
Engels
18 Май 2016 00:38
Мнения: 9,067
От: Bulgaria
Това по-скоро е квазивиртуална реалност. Истинска виртуална реалност ще имаме, когато бъдат изследвани и изучени напълно функциите на мозъка и начините, по които той функционира, както и начините, по които може да му се въздейства. Едва тогава може да се надяваш да създадеш виртуална реалност.

В книгата на Лем "Summa Technologiae" от 1964 година, са разгледани подробно и двата варианта.
Нарича ги условно "Фантоматика" и "Цереброматика".
ddantgwyn
18 Май 2016 07:52
Мнения: 8,551
От: Bulgaria
@Engels
18 Май 2016 00:38
„Това по-скоро е квазивиртуална реалност. Истинска виртуална реалност ще имаме, когато бъдат изследвани и изучени напълно функциите на мозъка и начините, по които той функционира, както и начините, по които може да му се въздейства. Едва тогава може да се надяваш да създадеш виртуална реалност.“

В книгата на Лем "Summa Technologiae" от 1964 година, са разгледани подробно и двата варианта.
Нарича ги условно "Фантоматика" и "Цереброматика".

Така е, аз само уточнявам кога реалността ще стане наистина виртуална. Когато реализираме цереброматиката.

То самият термин „виртуална реалност“ е леко оксиморенен, тук вече навлизаме в територията на Геновева и на мизийката
onzi
18 Май 2016 07:58
Мнения: 9,528
От: Bulgaria
Следващата стъпка, според мен, ще бъде ...напълно автономни коли, без шофьор а и без пътници.
правилно, обаче не коли, а камиони.
Miziika
18 Май 2016 08:46
Мнения: 2,816
От: Bulgaria
То самият термин „виртуална реалност“ е леко оксиморенен, тук вече навлизаме в територията на Геновева и на мизийката


Геновева няма как да ти отговори, затова нека аз. леко си изкривил понятията, май принс, не е реалност. говорим за Real Life(реален живот) и Virtual Life(виртуален живот). не съм чела дискусията назад, така че едва ли ще мога да взема участие веднага, а сега нямам много време. и аз понякога имам неотложен RL
ddantgwyn
18 Май 2016 12:20
Мнения: 8,551
От: Bulgaria
@Miziika
18 Май 2016 08:46
„То самият термин „виртуална реалност“ е леко оксиморенен, тук вече навлизаме в територията на Геновева и на мизийката“

Геновева няма как да ти отговори, затова нека аз. леко си изкривил понятията, май принс, не е реалност. говорим за Real Life(реален живот) и Virtual Life(виртуален живот). не съм чела дискусията назад, така че едва ли ще мога да взема участие веднага, а сега нямам много време. и аз понякога имам неотложен RL

Искате да кажете, че reality е синоним на живот? Може, няма да споря. Аз винаги съм възприемал този термин като „въображаема реалност“, затова и усещането за оксиморонност в него.

И приятно прекарване в RL
Miziika
19 Май 2016 01:20
Мнения: 2,816
От: Bulgaria
Сега, на втори прочит, разбрах откъде идва изместването на плоскостите. На български и английски "реалност" има различно значение. Ние разбираме даденост, живот, среда, битие. На английски reality е по-скоро нещо, което се е получило, резултат от дейност. "Виртуален,а,о" е нова дума, която има еднакво значение в двата езика. Така че "virtual reality" на английски не съдържа този оксиморонен елемент, докато на български го има. И при глаголите разминаването в значенията е налице: Ние не казваме --Ти реализираш ли какво си направил ? като синоним на "давам си сметка". Докато на англ. - Do you realize what you've done? е точно това.

Просто е въпрос на билингуализъм и липсата на такъв. С времето ще свикнем да мислим еднакво на английски и български. Няма друг начин, натам вървят нещата, особено когато става дума за високите технологии.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Miziika
Miziika
19 Май 2016 01:34
Мнения: 2,816
От: Bulgaria
Виртуален -virtual идва от леонардодавинчиевия смисъл на виртуален човек, надарен със способности, виртуозен. Така че "въображаема" може би не е точният превод за виртуална реалност. А и едва ли трябва да се превежда.
олемале
19 Май 2016 01:50
Мнения: 9
От: Bulgaria
Miziika
19 Май 2016 01:34

Виртуален -virtual идва от леонардодавинчиевия смисъл на виртуален човек


Не беше ли "Витрувиански" човекот?
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: олемале
idproxima
19 Май 2016 01:55
Мнения: 3,960
От: Czech Republic
Как да си преведа "Все остается людям" - всичко остава на хората, или всичко остава за хората, или всичко остава при хората или още как? - в контекста на филма де?
А виртуална реалност не е ли въртоглава реалност? - щото нали, виртуоза като свири и се върти и свири и накрая му се завива свят...затова е и виртуоз я.
Май много технологично го дадох?
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: idproxima
Miziika
19 Май 2016 01:59
Мнения: 2,816
От: Bulgaria
Не беше ли "Витрувиански" човекот?


това е собственото име, което е станало нарицателно за виртуален, в смисъл на 'одарен' с virtues
олемале
19 Май 2016 02:14
Мнения: 9
От: Bulgaria
Miziika
19 Май 2016 01:59

това е собственото име, което е станало нарицателно за виртуален, в смисъл на 'одарен' с virtues



Изглежда, че е случайно, но удачно морфологично и семантично съвпадение: името на талантливия Витрувиус и думата "virtual".
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: олемале
Добави мнение   Мнения:699 Предишна Страница 3 от 35 1 2 3 4 5 Следваща »