Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Прокуратурата повдигна обвинение на доктор Димитров
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:974 « Предишна Страница 47 от 49 45 46 47 48 49 Следваща
OliGofri
08 Мар 2018 11:33
Мнения: 833
От: Bulgaria
Ведбал08 Март 2018 10:57




,, Никой не беше осъден,,

Е това визирах.
А можеше сега да обсъждаме новината,че Плъха искал да заложи взривно устройство под колата на д-р Георгиев,но се самовзривил.
Патагонец
08 Мар 2018 11:35
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
Не е и нужно, ако някой проникне в чуждо жилище чрез насилие или взлом, той вече е осъществил нападение и точно поради тази причина собственикът може да се отбранява с каквото намери за добре без да надхвърля пределите на неизбежната отбрана.

Да, но и Мая Манолова каза, че законът се тълкува по различен начин от различните съдебни състави, така че малко повече прецизност не е излишна.
Проблем е и това, че много трудно изненадан и уплашен човек може да прецени докъде се простират границите на законната самоотбрана. Това предполага, че няма да бъде оневинен автоматично с признаване на законна самоотбрана, а ще трябва да доказва в съда тези обстоятелства. И да бъде оневинен това ще му коства време, средства и нерви.
Патагонец
08 Мар 2018 11:38
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
Ако обаче си го почнал с бухалката още от тротоара и си го набутал ф къщата да го довършиш, тогава ти трябва...психиатър.

Е, ако смяташ, че жилището ти включва и тротоара... за тебе ще направим изключение.

Може строителят да е включил и тротоара в квадратурата на жилището ти, така че в случая може и да си прав да си го присвоиш.
жана д`арк
08 Мар 2018 11:43
Мнения: 26,641
От: Bulgaria
Да, но и Мая Манолова каза, че законът се тълкува по различен начин от различните съдебни състави, така че малко повече прецизност не е излишна.

Наличието на противоречива съдебна практика налага тълкувателно решение на ВКС и така ще бъде преустановена. В момента се прилага това Постановление от 1973 г. Натисни тук. Ако указанията в него се явяват недостатъчни с оглед настъпилите след постановяването му изменения в чл. 12 НК, ВКС да извърши анализ на противоречивите становища и да се произнесе с тълкувателно решение, а не да се правят изменения в закона, за които ще трябва много време за формиране на съдебна практика по приложението им. Това, което герберите 9 години не проумяха е, че всяко изменение в действащ закон, води до сериозни проблеми в процеса на правоприлагане и създава за дълъг период от време правна несигурност.
hamel
08 Мар 2018 11:44
Мнения: 65,681
От: Bulgaria
Това предполага, че няма да бъде оневинен автоматично с признаване на законна самоотбрана, а ще трябва да доказва в съда тези обстоятелства.
ще трябва. Висшата ценност не е собствеността, а животът.
wreckage
08 Мар 2018 11:47
Мнения: 32,883
От: Bulgaria
Е, ако смяташ, че жилището ти включва и тротоара... за тебе ще направим изключение.

аз няам проблем със сегашния текст на закона.
Освен тва, когато некой се опитва да ми флезе ф къщата, винаги първо го питам дали е вампир, щото вампирите не влизат без покана. Фсички одричат да са вампири и настояват че само искат да земат данните от електромера.
Banshee
08 Мар 2018 11:48
Мнения: 8,236
От: Bulgaria
Проблем е и това, че много трудно изненадан и уплашен човек може да прецени докъде се простират границите на законната самоотбрана.

На изненадан и уплашен човек законното му лично оръжие не му е приятел. По-добре да споделя писмено фантазиите си как наказва отрепките, ако и да стресира някой незакален читател.
Ведбал
08 Мар 2018 11:50
Мнения: 315
От: Andorra
Може ли компетентните юристи да кажат дали съдът ни се придържа строго към посочената в тълковния речник дефиниция на думата "взлом":
взломът, взлома, само ед., м. Проникване в помещение чрез разбиване на врата, прозорец и под. Кражба с взлом.

която действително изглежда доста "тясна", или приема за "проникване с взлом" и отваряне с шперц, откраднат ключ и т. н., за да разберем наистина има ли нужда от "разширяване" на закона.
Патагонец
08 Мар 2018 11:54
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
Висшата ценност не е собствеността, а животът.

Вярно, но в случая аз съм се защитавал, а въпросният нарушител съзнателно е изложил ценния си живот на риск.
която действително изглежда доста "тясна", или приема за "проникване с взлом" и отваряне с шперц, откраднат ключ и т. н., за да разберем наистина има ли нужда от "разширяване" на закона.

и това също не е ясно.
Сега, дали законът се нуждае от прецизиране или тълкуване нека да решат компетентните юристи. Но нещо трябва да се направи в тази насока.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Патагонец
hamel
08 Мар 2018 11:55
Мнения: 65,681
От: Bulgaria
Banshee
08 Мар 2018 11:48
wreckage
08 Мар 2018 11:59
Мнения: 32,883
От: Bulgaria
Сега, дали законът се нуждае от прецизиране или тълкуване нека да решат компетентните юристи. Но нещо трябва да се направи в тази насока.

Бързаш ли? Ако ф момента нарушителят е у вас и търсиш основание да го дръннеш с бухалката, действай.
Патагонец
08 Мар 2018 12:01
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
На изненадан и уплашен човек законното му лично оръжие не му е приятел. По-добре да споделя писмено фантазиите си как наказва отрепките, ако и да стресира някой незакален читател.

Не става дума само за лично оръжие. Може да бъде и всяко подръчно средство с което да се халоса нарушителя по главата. В резултат на обезвреждането нарушителят може да бъде убит или да остане с трайни увреждания, което не е търсеният ефект, но може да се приеме за превишена самоотбрана.
hamel
08 Мар 2018 12:01
Мнения: 65,681
От: Bulgaria
Вярно, но в случая аз съм се защитавал, а въпросният нарушител съзнателно е изложил ценния си живот на риск.
Затова взех това
(2) Превишаване пределите на неизбежната отбрана има, когато защитата явно не съответствува на характера и опасността на нападението.
. За мен проблемът е и в това - да преценяваме, кога какво да правим. И изведнъж, ако сме били достатъчно бързи, се озоваваме на подсъдимата скамейка. А ако МВР си организира нещата и вместо да се занимава и аз не знам с кво, просто удря неколко освестяващи шамара, на такива като свидния покойник
А ся гледай колко животи са объркани. За един фар.
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: hamel
Патагонец
08 Мар 2018 12:03
Мнения: 13,267
От: Bulgaria
Бързаш ли? Ако ф момента нарушителят е у вас и търсиш основание да го дръннеш с бухалката, действай.

Ми да му дам твоя адрес да го посрещнеш и поканиш да пиете по едно, а на изпроводяк му дай к'вото там му е харесало.
wreckage
08 Мар 2018 12:10
Мнения: 32,883
От: Bulgaria
Ми да му дам твоя адрес да го посрещнеш и поканиш да пиете по едно, а на изпроводяк му дай к'вото там му е харесало.

така стааш ръководител на ОПГ.
маргаритка2
08 Мар 2018 12:10
Мнения: 21,348
От: Bulgaria
Осъдиха собственика на лозето.

Осъдиха собственика на вилата и пушката.

И правилно - ничий живот не е бил застрашен при проникването в празните имоти, за никаква законна самоотбрана не може да става дума.


Дали?

Да напомним 6 +1 +1 трупа, с които започна годината, които са дело на самонастанил се във вила индивид - според официалното изявление.


Да би била тази къща пазена, "Горския" би бил в затвора.
жана д`арк
08 Мар 2018 12:13
Мнения: 26,641
От: Bulgaria
която действително изглежда доста "тясна", или приема за "проникване с взлом" и отваряне с шперц, откраднат ключ и т. н., за да разберем наистина има ли нужда от "разширяване" на закона.

Давам ти линк към решение на ВКС по интересно дело, а в мотивите има коментар на въпросите, които те вълнуват Натисни тук
hamel
08 Мар 2018 12:18
Мнения: 65,681
От: Bulgaria
Да напомним 6 1 1 трупа
Е, стига де - секи дребен крадец - убиец рецидивист.
Чок觧
08 Мар 2018 12:59
Мнения: 7,337
От: Israel
hamel
08 Мар 2018 12:01
Мнения: 62,921
От: Bulgaria
Скрий: Име,IP

Вярно, но в случая аз съм се защитавал, а въпросният нарушител съзнателно е изложил ценния си живот на риск.
Затова взех това
(2) Превишаване пределите на неизбежната отбрана има, когато защитата явно не съответствува на характера и опасността на нападението.
. За мен проблемът е и в това - да преценяваме, кога какво да правим.


Не можеш да прецениш "кога какво да правиш" , ако си изненадан , ако не си подготвен , ако не си обучен как да реагираш при дадена ситуация и ако не познаваш нападателя си ! Твърде много "ако" !!!
Нападателят ти може да е дошъл "само" да краде , но в един момент , заплашен че може да бъде разпознат и отиде в затвора - да те убие !
Нападателят може да е 40 кила с мокри дрехи , но въоръжен с пистолет и да е добър и бърз стрелец(по-бърз от тебе) ! Ако си подготвен - "печелиш" !
Нападателят ти може да е 120 кила и 2 метра висок , но лек удар , дори неволен на смъртоносно място(шията например) да го изпрати в отвъдното - превишил си пределите на неизбежната самоотбрана ???
Няма такова "кино" - "превишил пределите на неизбежната самоотбрана" - всеки може да го тълкува това както си иска !
маргаритка2
08 Мар 2018 13:04
Мнения: 21,348
От: Bulgaria
Точно така.
"Пределите" предполагат да познаваш добре качествата на нападателя, първо, и второ - да преценяваш хладнокръвно ситуацията.

Добави мнение   Мнения:974 « Предишна Страница 47 от 49 45 46 47 48 49 Следваща