Диема 2, неделя, 20,00
В първите си кадри "Шестият ден" с участието на Арнолд Шварценегер припомня, че през 1997 г. е била клонирана овцата Доли. В недотам далечното бъдеще Арни го спохожда същата съдба, макар прекопирането на хора да е забранено със закон. Зъл и алчен магнат обаче клонира нашия човек навръх рождения му ден и с това си взема белята. Класическата битка между добрите (в случая два броя Арнолд) и лошите е натъпкана до козирката с клишета, но "Шестият ден" съвсем не е толкова тъп, колкото изглежда. Картината на бъдещето, нарисувана във филма, е едновременно комична и съвършена - център за прекрояване на домашни любимци в тон с тапетите, живи кукли, виртуални гаджета, създадени според либидото на притежателя им... И за капак безсмъртие на черно срещу милион и двеста хиляди долара. Визиите са впечатляващи, а режисьорът Роджър Спотисууд определено има какво да каже по темата. Лабораторията за клониране на хора е в доста хоръркраски, напомнящи по малко за "Пришълеца" и "Матрицата". Робърт Дювал, Майкъл Рукър и много технокрасивата Сара Уинтър се мяркат край Шварценегер, но участието им е доста незабележимо. Има и няколко учудващо остроумни момента, които звучат малко странно поради неизлечимия австрийски акцент на Арни.
Белята на "Шестият ден" идва от семейния и общочовешки елемент, който сценаристите са се постарали да вкарат. Но и без него филмът е приличен фантастичен екшън.
|
|