Кичов делириум, френски канкан в сос "Дисни", това са част от обидите, с които френски журналисти, радетели за "чиста култура", нападат "Мулен Руж" на Баз Лурман. С мюзикъла бе открито 54-ото издание на най-големия кинофестивал в света.
Австралийският режисьор е верен на постмодернистичната лудост от предишните си творения "Танцуващо сърце" и "Ромео и Жулиета", но още по-дързък. Историята на поета бохем Кристиян и куртизанката Сатин се случва през 1900 година. "Най-френското" кабаре е снимано в студио N54 на Холивуд, визията от картините на "най-френския художник" Тулуз Лотрек е дигитализирана до краен предел. Някогашните френски шансони се стопяват в песните на Елтън Джон и Фил Колинс и в ритъма на бродуейските мюзикъли. По мелодраматизъм на сюжета е надминат дори "Танцьорка в мрака" на Ларс фон Триер. Сълзите текат като из ведро от два чифта сини очи - на Никол Кидман и Юън Макгрегър. И двете звезди пристигнаха за пищната церемония по откриването, украсена и от националния секссимвол Летисия Каста.
Протестите на французите по адрес на "Мулен Руж" обаче може да останат нечути. Ако журито остане вярно на декларацията, направена от председателката му Лив Улман, че ще отличи емоционалните, страстни филми със запомнящ се образ, то първата заявка вече е налице.
|
|