Има няколко критерия да класираш тези дето са по-по-най, особено в Холивуд. Единият е по сексапил. Другият е по хонорари. Третият е по талант. Четвъртият е социологически - просто тръгваш по улицата да питаш случайно срещнати "знаеш ли го кой е тоя".
Е, тия двамата всички ги знаят. "Мексиканецът" е филмът с най-звезден тандем в двете главни роли. При това бюджетът му е учудващо скромен - 38 милиона долара. Обичайната сума от хонорарите на Пит и Робъртс е горе-долу толкова. Това се оказва проблем. Трябваше да оставят пари и за сценарий. Или поне за специални ефекти.
Но ето: в първия кадър на "Мексиканецът" Брад и Джулия лежат в едно легло. Какво повече би могъл да иска средностатистическият зрител, когато си купува билет за кино?
Доста повече, но това се разбира не по-рано от средата на филма. По време на началните надписи и въпросната начална сцена зрителят е с напомпани до небето очаквания. Във втората Брад Пит го пращат в Мексико да гепи антична пушка, щото има стари грехове пред боса си да изкупува. В третата Джулия, с гол пъп, крещи и изхвърля от балкона багажа на Брад, а той скимти отдолу. Прилична на любовна история, но има и криминале, пътепис за Мексико, комедия. Въобще гангстери, секс и гилзи, ама без секса. И димящото дуло е само едно.
Тъй като режисьор е Гор Вербински ("Ловът на мишката"), би могло да се очаква, че всичкото това ще е по-смешно. Ама колкото - толкова. Големите надежди, че двете най-големи звезди на Холивуд правят голям филм, не се оправдават. Ако "Мексиканецът" има нещо общо с голям филм, то се дължи на готината роля на Джеймс Гандолфини (гангстер педал, който отвлича Джулия с цел Брад да му достави пушката) и шеметните мексикански buenas vistas.
Лирическите отклонения в стил "магически реализъм", които разказват историята на пушката, са красиви, но досадяват. Брад и Джулия също са красиви, но си дават много зор да играят. Въобще "Мексиканецът" би могъл доста точно да се определи с леко перифразираната българска поговорка: очи пълни, глава празна.
|
|