Отдавна се твърди, че модата е повторение на добре забравеното старо. Днес за това вече има и доказателства. Само от началото на годината досега на модния подиум се качиха близо две дузини копия на показвани вече тоалети. Но най-странното е, че всички повторения имат нещо общо - близостта им до киното, и то до черно-белите ленти.
Тези малки подробности не убягнаха от наблюдателното око на критиците от списание "Ел", които бързо откриха първообраза на последните дизайнерски решения или, по-меко казано, тяхното вдъхновение.
Американският стилист Оскар де ла Рента например бе уловен в имитация на прочутото деколте на Лиз Тейлър.
Бялата рокля с дълбока V-образна извивка
и леко паднали рамене, с която актрисата често се е появявала в началото на 60-те години, бе повторена от дизайнера, макар и с нова, по-ефектна материя на релефни фигурки.
Друга рокля на Лиз Тейлър - модел с дълги ръкави и декорация от пера, се сдоби с нов вариант благодарение на дизайнерския тим на модна къща "Черути".
Стилистът Стефан Янсон също е търсил вдъхновение от гардероба на Тейлър, като резултатът е копие на една от нейните малки дантелени рокли от розова дантела и декор от пух.
Италианският тандем Доменико Долче и Стефано Габана попадна в списъка с плагиатства с няколко модела. Единият е синя рокля от плисиран тюл и шал-бижу, която копира една от роклите на Ким Новак. Разликата е само в прозрачната горна част на модела, лансиран от Долче и Габана. Другото копие е на асиметричната рокля от плисирани воали на Клаудия Кардинале.
Един от най-сексапилните тоалети на Марлене Дитрих
- рокля от прозрачни воали с шлейф, е намерила аналог в колекцията на Роберто Кавали. Италианецът си е позволил творчество единствено в декорацията от пух.
Повечето копия на ретро-тоалети, излезли от гардероба на кинозвездите, са с типичния за 50-те и 60-те години блясък на материи. Брокатените манта на Джейн Фонда например са разработени от Пати Шелабергер. Под марката "Лоурънс Стийл" излизат златните рокли на Дорис Дей, а любимите сребристи комбинации на София Лорен са претворени от екипа на Ив Сен Лоран. Легендата на американското кино от 50-те и 60-те години
Мерилин Монро присъства в колекцията на "Селин"
с тоалет на животински щампи, също озарен от блясък. Малко инфантилна, но доста ефектна за подиума е и розово-цикламената мини-рокля от сатенирана дантела на Бриджит Бардо. От сатен в тъмнолилаво е изработено копието на вечерната рокля с гол гръб, носена навремето от Ким Новак.
За да се доближат максимално до гардероба на величията, повечето стилисти използват характерни ретро-елементи. Такива са
"хармониките" от тюл
в една от роклите на Джанфранко Фере, с която дизайнерът напомня за модел, носен от Лана Търнър. Ефектните бухнали и многопластови яки на Одри Хепбърн пък имат свой аналог в последната колекция на модна къща "Уатанабе".
Малко са обаче тоалетите, визиращи гардероба на кинозвездите от миналото, които биха могли да излязат на улицата. Сред тях е
бялата бухнала рокля на Одри Хепбърн,
разработена от дизайнера Хелмут Ланг. Елегантно стои и бялото късо палто от визон, дело на италианската модна къща "Блумарин". С него стилистите визират подобен модел, носен от актрисата Капучин. В бяло е още едно удачно копие - семплият тоалет, комбинация от блуза без ръкави с високо деколте и пола с ниска талия, предложена от "Ексте" като аналог на един от тоалетите в гардероба на Грейс Кели. В съвременната мода се вписва и една от роклите на Ракел Уелч (пак в бяло!). Моделът с паднало драпирано деколте е претворен от италианеца Антонио Берарди.
С този обзор на моделите, напомнящи за кинозвездите на 50-те и 60-те години, списание "Ел" илюстрира как съвременната мода повтаря добре забравеното старо. Едва ли някой може да открие топлата вода днес, коментират критиците на изданието. Подиумът може само да се освежи с някоя друга идея от миналото, смятат те.
|
|