Според участниците в провелата се наскоро в Остин, Тексас, женска конференция по компютърни игри, мъжкият свят на разработките трябва да допусне и представителки на нежния пол.
--
Неписано правило е, че мъжете са основните потребители на компютърни игри, а момичетата геймъри не са чак толкова много. Смята се и, че сред разработчиците на игри жените се броят на пръсти. Според участниците в женската конференция по компютърни игри, статуквото може да бъде променено. "Конференцията може да ни помогне да привлечем вниманието на разработчиците, които трябва да осъзнаят, че продуктите им са предназначени за разнообразни аудитории. Те трябва да бъдат запознати с особеностите на женската психология и да привлекат повече жени специалисти към процеса на създаване на игри", заяви Ребека Уайтхед, заместник-декан по научната работа в MIT.
Според изследвания на Международната асоциация на разработчиците на компютърни игри сред заетите в индустрията на компютърните развлечения 85,5% от работещите са мъже. Специалисти твърдят, че те създават игри, предназначени за представители на своя пол. Изключение прави The Sims, безспорен лидер по продажби сред компютърните игри, която е предназначена и за двата пола. Повечето излизащи днес игри обаче (като Halo 2, Madden NFL и Grand Theft Auto: San Andreas) са предназначени именно за "силната" половина от човечеството, която гледа футбол и обича да стреля по виртуални чудовища.
Скептиците обаче са на мнение, че иначе добре звучащите идеи трудно ще се приложат на практика. Дори дамите, които са ангажирани със създаването на компютърни и видеоигри, традиционно заемат административни постове, а не се занимават с дизайн и разработка. "За едно младо момиче специалист не е изгодно да стане част от екипа на компания, създаваща игри, след като може да получава същите пари в Google, като работи по-малко", смята Санде Чен от независимата група Girls in Games. "Разработчиците са постоянно притиснати от срокове, а на това напрежение не издържат и всички мъже", допълва тя.
|
|