Вече всички посетители на клубове с що-годе адекватна музикална програма знаят, че "Verve Remixed" не значи албум с ремикси на вече покойната британска попгрупа "Върв" (на Ричард Ашкрофт). Три години след излизането на първата компилация с това име, напудреният джазихаус е по-моден от всякога.
Конкретно за проекта "Verve Remixed": продуцентката Далия Амбах Каплин разровила старите плочи, избрала 12 класики от бек-каталога на знаменития джазлейбъл "Върв Рекърдс" и ги дала на известни диджеи да ги забършат от прахта и да им вдъхнат нова самоличност.
Ремиксите спокойно можели да бъдат продавани с образователна цел - онези меломани, които имали във фонотеките си Аструд Джилберто и "божествената" Сара Вон, не били чували за Джихан и Камиен, нито пък феновете на "Тийвъри Корпорейшън" и Де Фаз знаели коя е Нина Симон. Въпреки това, както списъкът с имената на оригиналните изпълнители, така и този с авторите на ремиксите предизвиквали респект и епизодични викове "ура" сред определени групи меломани.
Успехът на първия албум провокира втори, който беше още по-успешен в опита си да "преведе" джазстандартите на езика на XXI век. Достатъчно е да бъдат споменати две заглавия - "Sinnerman" на Нина Симон в ремикс на Феликс Да Хаускет (пилотен сингъл) и "Whatever Lola Wants" на бразилката Аструд Джилберто, превърната в умопомрачително хаус-танго на аржентинците "Готан Прожект".
И във "Verve Remixed 3" не е разминало без класики на Симон и Джилберто. Били Холидей, Анита О'Дей, Шърли Хорн и Дайна Уошингтън са сред останалите покойни (или в преклонна възраст) джазизпълнители, ремиксирани от хора като Адам Фрийланд, Том Финдли от "Груув Армада", Карл Крейг и "Постал Сървис".
С третата си част "Verve Remixed" леко започва да напомня за онези безкрайни френчайзи, чиято цел е единствено да приберат парите на консуматора.
Все пак, идеята продължава да е много добра, а селекцията и продуцентската работа - на суперниво. Навремето бележитият американски продуцент Джон Филип Соуза беше казал, че "джаз ще се слуша дотогава, докато хората го възприемат с краката, а не с главата си". Същото очевидно важи и за ремиксите му.
|
|