:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 429,052,127
Активни 103
Страници 22,567
За един ден 1,302,066

Учен оспорва авторството на Рембранд

Снимка: Архив
Една от най-известните картини на Рембранд, намираща се в "Уокър арт гелъри" в Ливърпул, не е негова, съобщи Би Би Си Нюз. Платното "Автопортрет като млад", което се смяташе за шедьовър на прочутия холандски живописец, е дело на негов ученик, твърди изкуствоведът Ърнест ван дер Ветеринг, шеф на амстердамския институт "Рембранд Рисърч Проджект". Изследвайки платното, ученият стигнал до извода, че маниерът на живописване и особеностите на колорита са "твърде примитивни" в сравнение с почерка на великия майстор. Експертът е убеден, че портретът е резултат от учебен проект на някой от възпитаниците на холандеца, който често поставял на учениците си задачата да копират неговия стил.

Ръководството на "Уокър арт гелъри" категорично отхвърля тази версия. Картината се намира в колекцията на британския музей вече 50 години, като експертите я оценяват на 7 млн. лири, или 12,5 млн. долара. Собствениците на "Автопортрет като млад" изискват да се направи задълбочена експертиза, преди официално да се оповести чието и да било авторство. Като начало те предлагат пълна реставрация. Картината, създадена през 1629 г., трябва да се почисти от потъмнелия лак, след което да се възстанови и първоначалната интензивност на цветовете. Поради органичните съставки в боите от онова време, с годините те са променили вида на платното.

Амстердамският институт, ръководен от Ван дер Ветеринг, поставя под съмнение оригиналността на още две картини на Рембранд - "Юноша с тюрбан" и "Старици". И двете се намират в колекцията на кралица Елизабет II.
1273
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД