:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 429,054,107
Активни 94
Страници 217
За един ден 1,302,066
ОТЗВУК

Видяхме и филми, които героизират кинаджиите

Снимка: Архив
В "Сладка тръпка" на Анджей Вайда има и еротика.
Тазгодишният София Филм Фест включваше няколко заглавия на известни режисьори като Тео Ангелопулос с "Прахът на времето", Анджей Вайда със "Сладка тръпка" и Педро Алмодовар с "Прекършени прегръдки", които правят "филм във филма" и с твърде лични, дори биографични послания. Интересът ни към тримата е оправдан, особено към Ангелопулос и Вайда, които трогват с творческо дълголетие. Тео Ангелопулос и в "Прахът на времето" продължава една от любимите си теми за бежанците - хора, залутани в търсене на дом и откриващи се в пътешествието.

"Сладка тръпка" на Анджей Вайда е поклон пред оператора Едуард Клосински и пред писателя Ярослав Ивашкевич. Последните месеци от живота на оператора са представени с трогателния монолог на съпругата му Янда. Умело са съчетани документалните кадри с екранизацията на разказа "Тръстика". "Животът бързо преминава в смърт", думите на доктора (Енглерт) са сякаш поанта на този филм, пращащ ни полъх за преходността на живота.

Педро Алмодовар е запазена марка за ексцентричност. В катастрофа преди четиринайсет години известен сценарист и режисьор Матео Бланко (Луис Омар) изгубва не само зрението си, но и любовта на живота си - Лена (Пенелопе Крус). С игривия си псевдоним - Хари Кейн (от англ. ураган) мъжът подписва разказите и сценариите си, а като режисьор е Матео Бланко. След фаталния инцидент Матео се превръща изцяло в Хари Кейн. Въпреки мрачната трагедия последната творба на Алмодовар показва несломимостта на творческия дух: "Макар и сляп, режисьорът трябва да завърши филма си", една повеля, която испанският маг на финала завещава на по-младите си колеги.
973
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД