:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 431,949,811
Активни 64
Страници 950
За един ден 1,302,066

Женят булка по американски в Народния театър

Все пак „Пет жени в еднакви рокли” е по-скоро ниска топка за този терен
Снимка: Атанас Кънчев
Шаферките намират сватбата забавна колкото "троен байпас".
Със сватбен марш започва и пак той многозначително прозвучава на финала на премиерния спектакъл на Народния театър "Пет жени в еднакви рокли" (играе се на сцена "Сълза и смях"). Пиесата е на американеца Алън Бол, сценариста на отличения с "Оскар" филм "Американски прелести", както и на сериалите "Два метра под земята" и "Истинска кръв".

Пиесата, режисирана от директора на Хасковския театър - Боил Банов - не отива много по-далеч от това да покаже "от натура" какво се случва между четири стени, където пет жени са се събрали по волята на шеста, за да присъстват на големия й триумф.

Зрителят обаче не се озовава във вихъра на сватбеното празненство, нито се среща с главните "виновници" за него. Действието е пренесено в стаята на по-малката сестра на булката (Симона Халачева), където шаферките се спасяват от компанията на досадни роднини, бистрят клюки или преизпълнени с емоции около появата на някой бивш, се скатават да разпуснат с малко джойнт.

Майсторът на костюмите Марина Додова е напъхала петте актриси в абсурдни шаферски рокли, а в главите ги е докарала да приличат на "разярени фазани". Какви са подбудите на булката да причини подобен конфуз на дружките си, публиката се присеща в хода на събитията. Най-искрен смях буди героинята на София Бобчева, която го раздава девица, назидаваща с библейски притчи разгулните гостенки - в несъответствие с наклонностите й да се гизди и озарява при вида на лъскави бижута. Изпъква изпълнението и на Ева Тепавичарова (позната на зрителя като Йовка от тв сериала "Столичани в повече") - нейната нещастно омъжена пухкава Джорджи буди симпатиите с един дързък жест по време на сватбения купон и особено с ексклузивните си откровения за порното с бившия. На моменти като че преиграва Койна Русева в ролята на непохватна лесбийка, която, ако не се спъва по сцената, все нещо набива. Развръзката, без да е неочаквана, като каквато е замислена, се завърта около "кралицата на лошата репутация" Триша (Параскева Джукелова) и нейния мъжки еквивалент Трип (Петър Попйорданов). Посланията на пиесата по въпросите за СПИН, хомосексуализъм, наркотици, педофилия, страх от обвързване и пр. не отекват във финалния акорд. Без отношение към нашенската действителност остават типични американски теми - за чернокожите лидери, например.

Като цяло, на публиката е подадена ниска топка. От пиесата, напълно хармонираща на розово-лилавата сценография, остава сладникав привкус, а свежите моменти са на кантар заради камарата изтъркани лафове на сцената.





 Ако искате да гледате хубави жени в лъскави рокли обаче, пиесата ще ви задоволи.
1
1521
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
1
 Видими 
09 Февруари 2012 15:19

Кино, вино, тятър,
всичкото е вятър,
цялата култура
се върти около кУРА.
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД