:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 428,257,346
Активни 84
Страници 6,658
За един ден 1,302,066

Женени кръшкат в Театър „София”

„За какво е нощта” има почти терапевтичен ефект срещу диагнозата „капсулирана любов”
Снимка: Архив Театър "София"
За героите нощта се оказва време за ново начало и в никакъв случай - за сън.
Защо ли толкова гениални личности са се втренчили в нощта - Шекспир с "Дванайсета нощ" и "Сън в лятна нощ", Скот Фитцджералд с "Нежна е нощта", Фелини с "Нощите на Кабирия", Моцарт с "Малка нощна музика"? Върху този въпрос има конкретен повод да размишлява Николай Поляков, режисьор на най-прясното заглавие в афиша на Театър "София" - "За какво е нощта". Автора на пиесата Майкъл Уелър тв зрителите познават като сценарист на класиките "Рагтайм" и "Коса" на Милош Форман, пак той е адаптирал за сцена романа "Доктор Живаго" на Пастернак.

В камерното пространство на театъра публиката присъства на среднощното рандеву между двама бивши любовници единадесет години след последната им среща. Понастоящем Мелинда е майка на две деца, омъжена за бизнесмен, оглавяващ велосипедната империя Мец, а самата тя работи с проблемни хлапета. Адам Пензиъс пък е преуспял архитект, женен за танцьорка и предан баща. Веднага се усеща новоизбухналото напрежение между двамата герои, уединили се в луксозна хотелска стая в Средния Запад, уж да пият по едно и да побъбрят за доброто старо време. Единствено майсторски изпипаният диалог движи напред действието, казвайки на зрителя не само това, което мъжът и жената изричат на глас, но и другото, което те по някаква причина премълчават. Поне в началото. Немаловажно е обстоятелството, че актьорите Милена Живкова и Ивайло Герасков, на които са поверени ролите, са съпрузи в живота. На ръка разстояние от актьорите публиката може да почувства дълбоката интимност помежду им, и не само в горещите сцени. Ако образът на Адам, в който Герасков влиза със завидна непринуденост, е в по-малка степен непредсказуем, Мелинда Мец се оказва бомба със закъснител. Във върховия момент, когато и двамата слагат точка на играта на котка и мишка, героинята изпада в състояние на емоционална криза. Ситуация, която е предизвикателство за всяка актриса и може да се превърне в препъникамък. Не и в случая на Милена Живкова обаче. Без преиграване, с достоверни превъплъщения артистичното семейство отправя канонада от въпроси към зрителя: "Това ли е правилният човек за мен?"; "Дали този, с когото съдбата ми е отредила да бъда, все още е някъде там, живеейки друг, нежелан живот?"; "Като толкова се боим да се разкрием пред любимия човек, не рискуваме ли фатално да поемем в различни посоки?"

Макар спектакълът да не казва нова дума по извечната тема за разминаването на мъжа и жената в любовта, той самият е едно преживяване на пречистващо откровение, особено за миналите по тоя път.

999
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД