:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 427,544,754
Активни 92
Страници 8,290
За един ден 1,302,066

La Grande Bellezza: заглавието казва всичко

Този изключителен филм, последно отличен с „Оскар“ за чуждоезичен, стига до екраните у нас благодарение на „София филм фест“
Снимка: София филм фест
Тони Сервило излъчва финес и мощ в ролята на циничния, обезверен светски лъв и Казанова.
"Великата красота" има много награди - сред тях "Златен глобус" и "Оскар" за чуждоезична продукция, основният набор статуетки от европейските филмови награди - и всъщност бе пренебрегнат единствено при премиерата си в Кан. Та щеше да е чудно и жалко единственият шанс да го видим да е "на торентите", но ето че "София филм фест" го води на голям екран, макар и за кратко. Той вече имаше тихомълком една прожекция в рамките на фестивала, но галапремиерата му в зала 1 на НДК е тази неделя, довечера ще е в комфортната обстановка на Cine Grand, а после има програмирана по една прожекция и в "Одеон", Синема сити и Дом на киното. Възползвайте се от шанса, защото не се е случвало италианското кино да вълнува и очарова така от "Ново кино Парадизо" насам.

Благозвучното заглавие казва всичко за филма на Паоло Сорентино. Визуално той е потресаващ. Но не точно по начина, по който би впечатлил очите един филм от Холивуд, въпреки че и в този наблюдаваме липса на мярка, прекомерно времетраене и огромна амбиция. Обаче всички те са авторски, не глезотии на продуцента. Шеметната ярка кинематографична пластика на "Великата красота" е нещо, което не просто грабва зрителя, но кара критиците да ахкат и да мънкат за "дискурса" години наред.

Най-често срещаната (всъщност единствена) забележка към филма на Сорентино е, че копирал "Сладък живот". Боже, що не седнат те да копират "Сладък живот" и да им се получи? Половин век след Фелини "Великата красота" чете от същата книга, но съвсем друга глава, и получава съвсем различен резултат, при това никак не е лош. Да бяха се сетили и за паралелите с "Нощта" на Антониони, които са не по-малко поразяващи. Всъщност "Великата красота" ни най-малко не страда от тези сравнения - което само по себе си е забележителен успех.

В главната роля е Тони Сервило, отличен италиански актьор, който участва в почти всички филми на Сорентино. Той играе журналиста Джеп Гамбардела - автор на един-единствен бестселър на младини, в идните десетилетия светски лъв, неуморен Казанова и ироничен коментатор на празния свят около себе си. Във филма Джеп празнува 65-ия си рожден ден в огромния си дом с изглед към Колизеума. Целонощният гуляй се превръща в сатира на безплодието на интелектуалците, безсмисления лукс на римския бомонд, корупцията сред политици и височайши свещеници.

"Великата красота" е пропит и с носталгия - по невинността и юношеската любов към едно момиче, но и по вечната красота на историческия Рим, чиито паметници и статуи стоят като белези от един много различен свят.

Обикновено европейските филми, които помним и харесваме, са скромни, камерни, ценителски продукции с малки мащаби. Във "Великата красота" няма нищо скромно. Той е грандиозно платно, върху което авторът нанася с едра четка следите на отлитащото време, суетата и неотминаващата хубост на Вечния град. Има една сцена с танцуващи хора, в която има повече поквара и фалш, отколкото в сексоргията от "Вълкът на Уолстрийт". Декорите и костюмите напомнят повече за "Великият Гетсби" (или кое да е от извращенията на Лурман), отколкото за съвременен сюжет със сериозен социален подтекст.

Откъдето и да подхванете този филм, той е наистина grande.



3824
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД