Невинаги е лесно да се прецени моментът, в който един доходен франчайз е мъртъв и изчерпан. След три успешни (макар и недопринасящи с нищо към първоначалната идея на Люк Бесон) серии Джейсън Стейтъм се оттегли от "Транспортер" и остави продуцентите да мъдруват над "Ново начало". Под това заглавие се разпространява у нас "Транспортер 4". В оригинала е Refueled. Резервоарът обаче дрънчи на празно.
За новото приключение на шофьора наемник е избран Франк Мартин. Той не блести с нищо, а му липсва и грубоватото масивно присъствие на Стейтъм на екрана.
Сценарият е смехотворен - в крайна сметка това е екшън филм, който разчита на надпредвари с коли и експлозии - героят води тих живот на Лазурния бряг и се опитва да си оправи отношенията с баща си, когато се намесва фатална жена (французойката Лоан Шабанол), бунтуваща група проститутки.
Опростената схема по принцип не е проблем за стахановеца на френското кино Люк Бесон, който пише пет за четири и възлага режисурата на всевъзможни аджамии (тук дамата Камий Деламар) само и само да произведе повече продукция. Но дългите бедра, късите поли и рекламните клипове на "Ауди" не могат да скрият факта, че "Транспортер 4" е напълно излишен филм. Никой не би се разсърдил на екшън, ако му липсва смисъл - но на този му липсва адреналин.
След 96 минути отегчение става ясно, че макар преди 2002 г. "Транспортер" да направи Стейтъм звезда, с наследника му Ед Скрейн няма шансове да се случи същото.
|
|