:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 433,441,011
Активни 285
Страници 851
За един ден 1,302,066

"Квадрат 500" разказва историята на европейската графика

Офорт на Рембранд от 1639 г.
Изложбата "Европейска графика. Историята на една колекция" от сбирката на Националната галерия представя разнообразието на графичните техники: офорт, акватинта, литография, ксилография, сериграфия от периода ХVII до края на ХХ век. Ще се убедим, че много от художниците са експериментирали с графиката, за да формулират своите търсения - Мане, Стайнлен, Майол, Кандински, Пикасо, Шагал, Руо, Дали, Де Кирико, Вазарели, Марини, Семпере, Каногар. Освен изброените ще видим и имена на други живописци и скулптори, които с удоволствие се обръщат към предимствата на печата. "Ужасите на войната" и "Тавромахия" на Гоя разказват за ужасите и жертвите, които невинните дават. Ироничните и често карикатурни образи на Домие осмиват порядките на времето, в което е живял. Графичните листове на Дали представят преклонението му към историята на изкуството, но и желанието му да създаде нещо ново. За изложбата са подбрани и част от графиките на Пикасо. Можем да видим и просяците, и библейските разкази на Рембранд, които някога е правел за дребни пари. В изложбата са представени и работи на "стриктни графици" от втората половина на ХХ век като Рейкаши, Бруновски, Калай, Гажович, които демонстрират самостоятелността на езика си, станал популярен чрез множеството международни прояви, привличащи автори и публика от целия свят.

Изложбата дава възможност да се сравнява майсторството на различни автори, които използват една и съща техника. Чрез графичния отпечатък, за разлика от другите художествени техники, творецът може да предаде посланието си на по-широк кръг от хора.

1406
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД