:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 427,424,932
Активни 72
Страници 15,775
За един ден 1,302,066

Балет "Арабеск" отново играе "Пандора"

Фееричното зрелище е пълно със символи
Снимка: "Арабеск"
Балетът е разделен на седем отделни картини.
Хитовият спектакъл на балет "Арабеск" "Пандора" ще бъде игран на 14 октомври на сцената на столичния Музикален театър. Творбата на холандския композитор Пол ван Брюхе и българския му колега Петър Дундаков е по хореография на Боряна Сечанова. Произведението изследва съзнанието на съвременния човек като действително вместилище на доброто и злото. Пандора е представена като наказание, отмъщение или изкупление на моралния хаос. Сценографията и костюмите са дело на Никола Налбантов, а текстовете на песните - на холандския либретист Берто Рейндерс. Примата на "Арабеск" Теодора Стефанова пресъздава една космически самотна Пандора. Ролята на Пира, дъщерята на Пандора и първата простосмъртна жена, се изпълнява от Марина Попова. Проектът изследва мита за Пандора като рефлексия на мита за Прометей, чиито корени се губят в най-великата криза на човечеството - прехода на неговото очовечаване. "Пандора" е мистичен спектакъл-ритуал, който превежда публиката през трансцеденталното, несъзнавано ниво на човешкия архетип. Авторите проектират в седем картини най-актуалните проблеми на съвременното общество - превишаването на мярата, престъпването на границите и наказанието. Един от най-силните и въздействащи елементи на това представление е музиката. Тя ни предоставя своя трактовка за взаимоотношенията между божественото и човешкото и органично съчетава абстрактния звук на всемира със сетивната красота на човешкия глас. Това не е случаен ефект: българските фолклорни гласове предизвикват холандския композитор Пол ван Брюхе да интерпретира световния мит за Пандора през тембрите на Балканите.
Снимка: "Арабеск"
Музиката в "Пандора" е вдъхновена от българските гласове.
656
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД