:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 429,051,959
Активни 112
Страници 22,399
За един ден 1,302,066
Истинската история

Къде е погребан Исус от Назарет?

Археологическото проучване на Божи гроб в Йерусалим продължи две денонощия и половина без прекъсване
Средновековната представа за бъдещия Божи гроб в сцената "Възкресение Христово". Бъдещите апостоли Петър и Йоан, както и Мария Магдалена (вляво) идват на гроба на Исус от Назарет на третия ден след погребението му и го сварват точно на излизане от гробната камера; рисунка на л. 85 в Търновското четириевангелие, създадено по поръка на цар Иван Александър (1331-1371) нарочно за царската библиотека през 1356 г.; Британска библиотека-Лондон
Дълго чаканото археологическо проучване на обект "Божи гроб" в Йерусалим завърши без да бъде даден отговор на който и да е от важните въпроси, свързани с главната християнска светиня; всъщност нямаше как да е другояче. Изначално проучването бе предизвикано от потребността неотложни консервационно-реставрационни дейности да бъдат извършени по часовнята от жълто-розов мрамор, покриваща съоръжението - така наречената Кувуклия, която от своя страна заема средищното място в църквата "Възкресение", но вниманието на средствата за масово осведомяване бе насочено главно към разчистването на гробното съоръжение, разбира се. Изследването продължи общо 60 часа без прекъсване - от 26 до 28 октомври вечерта включително, и бе поверено на широк международен екип* от гръцки, арменски, израелски и американски реставратори и археолози под общото ръководство на проф. Антония Моропулу от Факултета по инженерна химия на Националния технически университет в Атина. Дейностите по цялостното укрепване и възстановяване на часовнята Кувуклия и по обработката на получените резултати в процеса на изследване на гробното съоръжение продължават.

Предварително обявените намерения на археологическата част от международния екип звучаха странно, за да не кажем невежо - твърдеше се, че очаквали да разберат защо августа Елена, майката на император Константин I, обявява това място за гроб на Исус от Назарет**. Разкриването на гробното съоръжение в нощта на 26-ти срещу 27 октомври, според оповестеното, не носи и не би могла да носи, разбира се, никаква подобна информация - под мраморната плоча, поставена върху гробното съоръжение в средата на ХVI в., бе открита подложка от трошен камък; под нея пък, на няколко части, е разчистена мраморната плоча с врязан кръст, поставена там по всяка вероятност от кръстоносците; най-отдолу - и това бе обявено за световна сензация - е разчистено врязано в меката варовикова скала погребално ложе, чиято повърхност е "съхранена непокътната (?)".

Разбира се, останките на погребания - в съответствие с християнските вярвания - отсъстват; гробното съоръжение, ако изобщо има нещо общо със събитията, описани в Новия завет, е всъщност символично, вид кенотаф.

Учението за "пустия гроб" е крайъгълен камък в християнството. Отсъствието на тленни останки в гроба на Исус от Назарет е важно доказателство за неговото възкресение (вж. в Свързани текстове) - новозаветният църковно-догматичен никео-цариградски Исус по задание не бива да присъства в своя гроб; иначе как ще сме сигурни, че наистина е възкръснал и е излязъл оттам, за да се възнесе?!

Така, десетилетното археологическо проучване на Йерусалим, и в частност на прилежащите към църквата "Възкресение" терени, както и на разчистеното сега гробно съоръжение в часовнята Кувуклия, е белязано от едно постоянно отсъствие - на християнския богочовек, който е непрекъснато в мислите и в действията на всички проучватели там, но в действителност никакви следи от него досега няма открити; и това се възприема обичайно като безупречно потвърждение за изначалната правдивост на цялото християнско учение, понеже именно възкресението, т.е. отсъствието на тленните останки на Исус от Назарет в гроба, се явява главен повод за съществуването на християнството изобщо.

Така бе и при това кратко проучване - обяснявано бе, че върху изсеченото в скалата погребално ложе в продължение на три дни в началото на втората четвърт на I в. н. е.*** е било поставено тялото на сваления от кръста Исус от Назарет (вж. Свързани текстове), но това, за жалост, всъщност не е и, както изглежда, никога няма да може да бъде доказано. Археологическото проучване в края на миналия месец може и да е било - и със сигурност е било - потребно от консервационно-реставрационна гледна точка, но нови данни за главната християнска светиня то не донесе; бе разчистено, обективно погледнато, едно погребално съоръжение, характерно за богатите евреи от времето след началото на новата ера, това е.



* * *



Особеното внимание към мястото, което днес се обозначава като "Божи гроб" - в тесен смисъл това е гробното съоръжение в часовнята Кувуклия, а в широк смисъл - цялата църква "Възкресение", градът Йерусалим и околните му земи - е отбелязано за пръв път около 325 г., когато августа Елена (ок.250-ок.330), майка на император Константин I (306-337), ръководи мащабни археологически разкопки на това място; поне на нея те се приписват, но със съдействието на Кесарийския епископ Евсевий (ок.263-339/340), който е отговорен за обнародването на резултатите. Проучването е зле документирано, макар да се твърди, че е запазено дори седалището, от което августата е ръководила разкопките. Поради лошата теренна документация - което тя очевидно си е позволила поради високото си обществено положение като майка на императора - днес наистина нямаме никаква представа, защо точно това богато гробно съоръжение, намиращо се в часовнята Кувуклия по настоящем, августата е обявила за гроб на Исус от Назарет; нейните основания - както и предположението й за хълма Голгота - ще останат тайна и за в бъдеще.

А избор августата несъмнено е имала; днес са известни вече доста над хиляда подобни гробни съоръжения в околността на днешната църква "Възкресение" в Йерусалим - десетилетните археологически разкопки тук показват, че това място през I в. н. е. се е намирало извън града и е използвано и като каменоломна. Едва по-сетне то е включено в градското пространство, затворено от крепостните стени. Поне шест са и подобните гробни съоръжения, открити при археологическите проучвания във вътрешността на църквата "Възкресение" през миналия век. Избор наистина е бил наличен. Обективно в главната християнска светиня видимо няма нищо забележително, тя е част от обширен некропол, предназначен през I в. н. е. за обслужване на заможните йерусалимски еврейски семейства.

Богословите твърдят често, че опознаването на гробното съоръжение в часовнята Кувуклия като гроб на Исус от Назарет от амгуста Елена е обусловено от запазения спомен за това място у околното местно население; сега ние ще се усъмним в това. През целия I в. н. е., т. е. към времето, в което би трябвало да е живял Исус от Назарет, съществува обширна книгопис на латински и на старогръцки език, а в Юдея - освен това и на староеврейски, арамейски и сирски; става дума за многобройни исторически, философски и художествени произведения. По това време работят философът Филон Александрийски († 54 г. н. е.), историкът Юст от Тивериада (втора половина на I в. н. е.), римският историк Йосиф Флавий (37/39 г. н.е.-95 г. н.е.), когото днес ценим извънредно много заради времевата близост до Исусовата смърт, Плутарх (40-120 г. н. е.), както и цяла редица още римски автори; всички те не знаят за Исус от Назарет, а там, където има споменавания, те са доказано късни добавки, направени при преписване на произведенията им (вж. Свързани текстове за дописването, например, на произведението на Йосиф Флавий "Юдейски древности" със "свидетелство" за съживяването на Исус от Назарет).

От затруднителното положение богословите излизат, като твърдят често, че ранните християни нямат отношение към материалното - "Всевишният неръкотворните храмове обитава" (Деяния на апостолите, 7:47); пак такава крайна незаинтересованост проявяват те и към последните места, обитавани приживе, или на първо време след кончината му, от Исус от Назарет, включително към хълма Голгота и към гробницата в близост.

Но тогава, как точно 300 години по-сетне августа Елена ще да се е водила в археологическото си изследване от спомените на местното население?! Нали споменът не би следвало още да е жив поради пренебрежението на ранните християни сред местното население в Юдея към материалното наследство на техния богочовек?! Тогава как да сме сигурни, поне в задоволителна степен, че гробът, обявен от августата за свят, е търсеният?

Отговорът трябва да е станал ясен - никак; след смъртта на император Галерий и възцаряването на Константин I християнската църква е вече все по-близка с властта в Римската империя. Точно това е времето, в което се изобретяват значителен брой реликви, свързани с живота и дейността на Исус от Назарет; пак тогава се дописват старите автори и техните произведения за да се създадат доказателства за "чудеса". Археологическите разкопки на августа Елена в Йерусалим - действителни или мними - трябва да се разглеждат именно в този пропаганден контекст. А къде е действителният гроб на Исус от Назарет едва ли някога ще узнаем ...

(следва)

__________

* Археологическата част на международния екип включва и някои спорни имена, а предварителните резултати, обявени в средствата за масово осведомяване, и преди всичко в едно задокеанско географско списание, предназначено за масово потребление, имаха сензационен привкус; поради тези причини оповестеното досега трябва да се възприема с особено внимание.

** Когато използваме точно това име, тук и по-долу, имаме предвид евангелската представа за историческата личност, доколкото многогодишните археологически разкопки в самия Назарет показват, че в края на I в. пр. н. е., т. е. към времето на предполагаемото раждане на Исус, градът все още не съществува, всъщност.

*** Вече е ставало дума (вж. Свързани текстове), че това събитие трябва да се отнесе във времето след 26 г. н. е., но непременно преди 29 г. н. е.





Свързани текстове:

http://www.segabg.com/article.php?id=596809

(Възкръсвал ли е Исус от Назарет?)

http://www.segabg.com/article.php?id=597425

("Ако Христос не е възкръсвал, то напразна е вашата вяра")

http://www.segabg.com/article.php?sid=2013062700040001301

("Нека всеки е свободен сам да избира религията си")

97
28066
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
97
 Видими 
23 Ноември 2016 19:31
Неизбежно
23 Ноември 2016 19:56
е било поставено тялото на сваления от кръста Исус от Назарет, но това, за жалост, всъщност не е и, както изглежда, никога няма да може да бъде доказано.


Никога не казвай никога! При Второто пришествие спокойно може да се попита Исус дали наистина са му поставили там тялото или не. Той знае най-точно къде са го погребали.
23 Ноември 2016 20:00
римският историк Йосиф Флавий (37/39 г. н.е.-95 г. н.е.), когото днес ценим извънредно много заради времевата близост до Исусовата смърт

Всъщност е евреин. Един от големите фалшификатори на световната история. Включая и тази на българете...
23 Ноември 2016 20:21
??? Тъпня до тъпнята...
23 Ноември 2016 20:29
Един от големите фалшификатори на световната история. Включая и тази на българете...


Флавий е писал историята на Юдеите и техните въстания срещу Рим. Може да е пропуснал участието на българските траки в обсадата на Масада, но това е било от политкоректност.
23 Ноември 2016 20:40
"Истинската история"
23 Ноември 2016 20:43
Флавий е писал историята на Юдеите и техните въстания срещу Рим. Може да е пропуснал участието на българските траки в обсадата на Масада, но това е било от политкоректност.

Хмм, въпроснио Флавий, с истинско име Бен Матиаху също е пропущил да обясни как точно той е оцелял от неговата секта на самоубийци с кинжала, дето са си го предавали от ръка на ръка...
23 Ноември 2016 20:45
Котка -
Компанията -
---------------------------
Сайтът на Генек
23 Ноември 2016 20:54
Впрочем, къде е бил и имало ли е изобщо Назарет? Поне преди VIII век, когато се споменава за пръв път...
И дали Иисус Назорянина е Иисус от Назарет?
А материалът е забавен - като изпита на Том Сойер, когато
Том продължаваше да пристъпва от крак на крак.

— Знам, че на мен ще кажеш — обади се дамата. — Имената на първите двама апостоли са…

— Давид и Голиат!

------------------------
Сайтът на Генек
23 Ноември 2016 20:57
въпроснио Флавий, с истинско име Бен Матиаху също е пропущил да обясни как точно той е оцелял от неговата секта на самоубийци с кинжала, дето са си го предавали от ръка на ръка...


Напротив, пише го ясно и точно. Един трак го е спасил в тарапаната. Затова е фалшифицирал историята на българите - било го е срам.
23 Ноември 2016 20:58
Голиат е от отбора на филистимците. И нема нищо общо с палестинците, днешните араби...
23 Ноември 2016 21:17
Някойси твърди, че "...многогодишните археологически разкопки в самия Назарет показват, че в края на I в. пр. н. е., ... градът все още не съществува, всъщност". Горката археология, ако това са й "специалистите"... Истинските професионалисти-археолози никога не бих се наели с горното твърдение, защото то противоречи на методологията на тяхната наука.

А ето какво твърди за съществуването на Назарет един жив свидетел на тези събития, който не е дописван по-късно, св.ап. Йоан Богослов (любимият ученик на Иисус):

"ОТ ИОАНА СВЕТО ЕВАНГЕЛИЕ
ГЛАВА 1.
...
43. На другия ден Иисус поиска да отиде в Галилея, и намира Филипа и му казва: върви след Мене.
44. А Филип беше от Витсаида, от града Андреев и Петров.
45. Филип намира Натанаила и му казва: намерихме Иисуса, сина Иосифов, от Назарет, за Когото писа Моисей в Закона, и говориха пророците.
46. А Натанаил му рече: от Назарет може ли да излезе нещо добро? Филип му казва: дойди и виж.
47. Иисус видя Натанаила да отива към Него и казва: ето истински израилтянин, у когото няма лукавство.
48. Натанаил Му казва: отде ме познаваш? Иисус отговори и му рече: преди Филип да те повика, когато ти беше под смоковницата, видях те.
49. Натанаил Му отговори: Рави! Ти си Син Божий, Ти си Царят Израилев.
50. Иисус му отговори и рече: ти вярваш, понеже ти казах: видях те под смоковницата; по-големи неща от това ще видиш.
51. И казва му: истина, истина ви говоря: отсега ще виждате небето отворено, и Ангелите Божии да възлизат и слизат над Сина Човечески."


Но Бог е милостив, понеже сам каза: "Отче, прости им, понеже не знаят, що правят".
23 Ноември 2016 21:19

** Когато използваме точно това име, тук и по-долу, имаме предвид евангелската представа за историческата личност, доколкото многогодишните археологически разкопки в самия Назарет показват, че в края на I в. пр. н. е., т. е. към времето на предполагаемото раждане на Исус, градът все още не съществува, всъщност.


За начало,Исус е роден във Витлеем, а не в Назарет. В Назарет той отраства.
https://www.youtube.com/watch?v=WmPtda9x55Y
1.33 ->
What we have found is almost certainly the Church of the Nutrition. ... in its cellar there is indeed a 1century house.
...

И
http://centaur.reading.ac.uk/39424/1/Jesus'%20Nazareth%20House-%20Dark.pdf
23 Ноември 2016 21:25
Мои приятели от Пловдив ми показаха родното място на Иисус! Там! Даже ми обясняваха за някакави две деца! Не едно, и в един момент се били срещнали 2 броя Jesus и по-силната плазма погълнала другия идентичен Иисус ..... След което си го знаеем от Библията
23 Ноември 2016 21:32
по-силната плазма погълнала другия идентичен Иисус ..... След което си го знаеем от Библията

Космически кораб-ракета у Добърско. Знаем я много добре...
23 Ноември 2016 21:36
Чета Петрински заради щурчо. От как почина Пратчет само Света на Тракците остана.
23 Ноември 2016 21:37
Трудно ми е да преценявам историческите аргументи на Петрински, но неговата логика в съпоставянето им е убедителна. А Щурчовите щуротии за "еврейските" козни на Флавий срещу "българите" от I век след Христа ми се виждат комични.
23 Ноември 2016 21:39
Наш щурчо не е автор, а персонаж.
23 Ноември 2016 21:41
Света на Тракците


И Тракостенурката, върху която са стъпили четири слона
23 Ноември 2016 21:57
Костенурката е символ на вечното за древните българе.
Бързай, бавно...
23 Ноември 2016 22:21
Иван Петрински
23 Ноември 2016 22:22
Генек
Сиров
23 Ноември 2016 22:33
Т. 8. от Правилника: "Постингите трябва да са във вид на чист текст. Многоцветен текст, изобилие от емотикони или пунктуационни знаци, писане с главни букви няма да бъдат допускани и при повтарящи се нарушения ще водят до санкции." Само за Котка този пункт не важи. Впрочем и за Генек.
23 Ноември 2016 22:36
Kotka според мен е или самият петрински, или някой член на семейството му. иначе тия палци не си ги обяснявам
23 Ноември 2016 22:37
Никога не казвай никога! При Второто пришествие спокойно може да се попита Исус дали наистина са му поставили там тялото или не. Той знае най-точно къде са го погребали.


ама Той даже вече е казал.
ей тука има едни негови писма, там си е казано всичко http://www.pismatanahristos.com/letter1/
23 Ноември 2016 22:40
Сержанте, Петрински все пак е автор и историк. Няма да падне на нивото сам да си вдига палчета във форума. По-скоро е желанието на досадници, които няма какво да кажат. Но правилникът си е правилник, нали? Или уж е...
23 Ноември 2016 22:47
Петрински все пак е автор и историк.


ммм, позволи ми да имам своите колебания доколко писането на матрял прави някого автор и доколко диплома по история прави някого историк...на божо да бяха дали четвъртъчната колонка да пише за вампирите, май щеше да е една идея по-достоверно от "истинската история" на петрински
23 Ноември 2016 22:48
SgtTroy 23 Ноември 2016 22:36
Kotka според мен е или самият петрински, или някой член на семейството му. иначе тия палци не си ги обяснявам


Що за глупости? Нито съм Петрински, нито съм от семейството му, а фен.
23 Ноември 2016 22:51
ncognito 23 Ноември 2016 22:40
Сержанте, Петрински все пак е автор и историк. Няма да падне на нивото сам да си вдига палчета във форума. По-скоро е желанието на досадници, които няма какво да кажат. Но правилникът си е правилник, нали? Или уж е...

И какво лошо, видя ваша милост във вдигането и сваляне на палци или използването на други емотикони?
23 Ноември 2016 23:00
Сержанте, Петрински списва колонка във вестника и безспорно е автор. Авторите могат да са добри и лоши, но са автори. Петрински пише основно на исторически теми - следователно е историк. Историците също мога да са добри и лоши. В случая отбелязах, че той е логичен.

А ти, Котко, не спори с мен. Спори с Правилника. "Диалогът" ви с Генек след всяка статия на Петрински може да се окачестви единствено като спам и не виждам никакъв мотив за нарушаване на Правилника.
23 Ноември 2016 23:07
Incognito 23 Ноември 2016 23:00

А ти, Котко, не спори с мен. Спори с Правилника. "Диалогът" ви с Генек след всяка статия на Петрински може да се окачестви единствено като спам и не виждам никакъв мотив за нарушаване на Правилника.

Господине/другарю Incognito ,
Бихте ли ми посочили, къде в правилника пише, че вдигането или свалянето на палче под статия или мнение на форумец е спам?
Или използването на смайли фейс и други емотикони?
23 Ноември 2016 23:16
Цитирах, госпожо/другарке Котко, т. 8: "... изобилие от емотикони или пунктуационни знаци, писане с главни букви няма да бъдат допускани и при повтарящи се нарушения ще водят до санкции." Когато едно мнение се състои 100% от емотикон и това "мнение" се повтаря след всяка статия на Петрински, Правилникът го визира като нарушение. Аз не съдя, а само чета Правилника. Има си модератор и не ми е работата да му влизам в работата. Но мога само да си представя какво ще последва, ако след всеки "диалог" на Котка с Генек и Петрински последва моето "Котка ", "Петрински и "Генек ". Досада, братя!
23 Ноември 2016 23:18
Ширината на спектъра, която се опитва да покрие клетия автор на тази нелепа рубрика е просто зашеметяваща - от Режима на полковниците, през османските кулинарни табиети и "кой бастиса СССР?", до новата му страст - "девиациите на българските средновековни владетели". Днешният му опус ще подмина, защото си е чисто безобразие, някой, който надали би издържал изпит по вероучение за 6-ти клас, да пише по подобни теми.
23 Ноември 2016 23:23
Incognito 23 Ноември 2016 23:16
Цитирах, госпожо/другарке Котко, т. 8: "... изобилие от емотикони или пунктуационни знаци, писане с главни букви няма да бъдат допускани и при повтарящи се нарушения ще водят до санкции." Когато едно мнение се състои 100% от емотикон и това "мнение" се повтаря след всяка статия на Петрински, Правилникът го визира като нарушение. Аз не съдя, а само чета Правилника. Има си модератор и не ми е работата да му влизам в работата. Но мога само да си представя какво ще последва, ако след всеки "диалог" на Котка с Генек и Петрински последва моето "Котка ", "Петрински и "Генек ". Досада, братя!


1. Къде видя изобиле от емотикони?
2.
Има си модератор и не ми е работата да му влизам в работата

Какво се обаждаш тогава.
3.
лед всеки "диалог" на Котка с Генек и Петрински

Много персонално
23 Ноември 2016 23:26
Разгеле да те питам, Damage_case, защото тази тема наистина ме вълнува. Това е темата за вярата и науката: гробът на Иисус Христос въпрос на вяра ли е или на наука? Отвърнахме ли се от Тертулиановото "вярвам, защото е абсурдно"?
23 Ноември 2016 23:40
Не ставай смешен, бе Котка! 500 (петстотин!) теми започват с твоите
Иван Петрински
Сиров
Рогатия
и компания

и продължават с
анастаси сиров
Kotka
генек
Котка -
Компанията -


23 Ноември 2016 23:43
Иисус Христос въпрос на вяра ли е или на наука?


Със сигурност мнението на някой, който вероятно не е влизал в църква (или ако му се е случвало не си е правил труда дори да се прекръсти, като последния читак) до 40-годишнината си, и обича да маркира въпроси относно Християнството със събирателното "попщини" не си струва да бъде чуто. Нашият четвъртътчен каскет-паганист е горд представител на точно тази порода.
23 Ноември 2016 23:46
Разбрах! Според теб не е Петрински подходящият повод да се спори за връзката вяра-наука. Ще потърся друг повод.
24 Ноември 2016 00:13
При Второто пришествие спокойно може да се попита Исус дали наистина са му поставили там тялото или не. Той знае най-точно къде са го погребали.


Знае, ама дали помни, щото е било отдавна
24 Ноември 2016 00:19
"... изобилие от емотикони или пунктуационни знаци ..."


Въпросът е какво значи изобилие, колко на брой образуват "изобилие".
24 Ноември 2016 00:22
някой, който вероятно не е влизал в църква


Сигурно е влизал, а даже ги и разкопава като служебно задължение
24 Ноември 2016 00:26
Алоооу, Incognito 23 Ноември 2016 23:40

Аз тука влизам заради г-н Иван Петрински веднъж седмично, а понякога 1 или 2 пъти на месец, защото съм му ФЕН.
Както и се поздравявам със съмишленици, като Генек, Сиров и други. С кой се поздравявам и на кого съм фен, не е твоя работа.
Нито ти е работа да се присмиваш или показваш личните пристратия и неприязън към автор и фенове.
Ама, ха! Не ми се прай на модератор или Господ.
24 Ноември 2016 00:42
Според евангелията, гробът е изсечен в скала, а входът му е затворен с огромен камък. Жените, които идват да помажат тялото, намират камъка отместен, а вътре само дрехите/саванът/бинтовете, с които тялото е било обвито. Петър и още един ученик влизат вътре и също намират савана, но на друго място.

Който е ходил в гробницата в Ерусалим или е гледал документални филми от мястото, знае какво представлява. Каменен правоъгълен саркофаг, покрит с каменна плоча, поставени в една малка стаичка, в която се влиза през друго малко помещение. Цялата тази кнострукция се намира в една много просторна, направо голяма сграда с висок таван и много ниши, в които различните църкви си отслужват ритуалите. Отвън сградата и входът са незабележими. Естествено постройките са добавени доста след времето на Исус.

Въпросът е, как се е трансформирала нишата в скалата в сегашното място за преклонение в центъра на стария град и на двеста метра от храма. Единствено по волята на майката на Константин.

Освен Новия завет за Исус не споменава нито един съвременник. Нито един. Даже думите за Исус в "Юдейската война" на Йосиф Флавий се предполага да са вмъкнати по-късно. Следващият извор е писмо на един римски служител, който единствено говори за секта, която почита някой си Исус. Ако наистина процесът и последвалите събития (земетресение, отваряне на гробовете и възкресение на мъртвите, разкъсване на завесата в храма и др.) са се случили наистина и са произвели такъв ефект, както се описва в евангелията, то учудване буди абсолютното медийно затъмнение. Най-вероятно, Исус е бил приет за поредния самозванец и размирник, с когото римската система се е справила по рутинен начин. Това затруднява изключително датирането на тези събития. Споменатите личности и събития (като целокупното преброяване), както и описанието на различни места (като градчето Назарет и неговата синагога) са по-скоро объркващи. Петдесет дена след разпятието, докато Ерусалим гъмжи от поклонници от различни земи, апостол Петър за един ден покръства 3 хиляди човека. Апостол Павел споменава стотици свидетели на възкресения Исус. И въпреки това имаме медиийно затъмнение. Моето мнение е, че тези "аргументи" са се появили доста късно, разпространявали са се далеч от местата, където са се развивали въпросните събития. По този начин читателите в никакъв случай не са могли да проверят фактите, а просто са се доверявали на внушението, че някъде наистина има живи свидетели. При онези средства за комуникация и предвижване не е могло и да бъде иначе.

Да се търси конкретен 2000 години стар гроб и в него да се очаква да има следи от тяло стояло около 36 часа (от петък вечерта до неделя сутринта) и после е изчезнало, е меко казано нелогично.
24 Ноември 2016 01:27
Котка за цялостно участие
24 Ноември 2016 01:29
Се пак да поясним, че царица Елена е българка...
24 Ноември 2016 02:08
Мика 24 Ноември 2016 01:27
24 Ноември 2016 06:31
Според евангелията

Кхъ, кхъ, кат исторически извор?
Хъммм
Както се разбра по-късно, лекцията му беше за Иисус Христос. Защото редакторът беше поръчал на поета за следващата книжка на списанието голяма антирелигиозна поема. Иван Николаевич беше написал поемата, и то в много кратък срок, но за съжаление на редактора тя никак не се хареса. Бездомни беше обрисувал главното действуващо лице в поемата, тоест Иисус, с много тъмни краски, но въпреки това, според редактора, се налагаше да пише цялата поема наново. И сега редакторът изнасяше нещо като лекция за Иисус, за да изтъкне основната грешка на поета. Трудно беше да се каже на какво именно се дължеше неуспехът на Иван Николаевич — дали на изобразителната сила на неговия талант, или на факта, че беше абсолютно неосведомен по въпроса, с който се беше захванал, — но той беше изобразил Иисус като реално съществувала, макар и непривлекателна личност. А Берлиоз искаше да докаже на поета, че най-важното е не какъв е бил Иисус, добър или лош, а това, че този Иисус като личност изобщо никога не е съществувал и всички истории за него са чисто и просто измислица, най-обикновен мит.
Трябва да отбележим, че редакторът беше начетен човек и в своите обяснения много умело се позоваваше на древните историци, например на прочутия Филон Александрийски или на блестящо образования Йосиф Флавий, които нито дума не споменават за съществуването на Иисус. Проявявайки солидна ерудиция, Михаил Александрович осведоми поета между другото, че мястото в книга петнайсета, глава 44-а, в прочутите Тацитови „Анали“, където се говори за разпъването на Иисус, е чисто и просто по-късна добавка.
Поетът, за когото всичко, което чуваше от редактора, беше ново, внимателно слушаше Михаил Александрович, вперил в него будните си зелени очи, и само нарядко изхълцваше и проклинаше шепнешком кайсиевия сок.
— Няма нито една източна религия — говореше Берлиоз, — в която някоя непорочна дева да не е родила бог. Християните и те, без да измислят нещо ново, са създали по същия начин своя Иисус, който в действителност никога не е съществувал и всички истории за него са чисто и просто измислица, най-обикновен мит.

Трябва да отбележим, че редакторът беше начетен човек и в своите обяснения много умело се позоваваше на древните историци, например на прочутия Филон Александрийски или на блестящо образования Йосиф Флавий, които нито дума не споменават за съществуването на Иисус. Проявявайки солидна ерудиция, Михаил Александрович осведоми поета между другото, че мястото в книга петнайсета, глава 44-а, в прочутите Тацитови „Анали“, където се говори за разпъването на Иисус, е чисто и просто по-късна добавка.
Няма нито една източна религия — говореше Берлиоз, — в която някоя непорочна дева да не е родила бог. Християните и те, без да измислят нещо ново, са създали по същия начин своя Иисус, който в действителност никога не е съществувал. Тъкмо на това трябва най-вече да се облегне …
Високият тенор на Берлиоз кънтеше в пустата алея и колкото повече навлизаше Михаил Александрович в тези дебри, в които без риск да си строши главата можеше да навлезе само много образован човек, толкова повече интересни и полезни неща научаваше поетът и за благия египетски бог Озирис, син на Небето и Земята, и за финикийския бог Тамуз, и за Мардук, и дори за по-неизвестния страшен бог Уицлипуцли, дълбоко почитан някога от ацтеките в Мексико.
...
Ти, Иване — говореше Берлиоз, — много хубаво и сатирично си описал например раждането на Иисус, сина божи, но работата е там, че още преди Иисус са били родени редица синове божии, като, да речем, фригийският Атис, накъсо казано, нито един от тях никога не се е раждал, нито е съществувал, включително Иисус, и ти вместо раждането му или, да речем, поклонението на влъхвите, трябва да опишеш нелепите слухове за това раждане. Иначе от творбата ти излиза, че той наистина се е род!…

Тук лекцията прекъсва, защото Анушка вече е разляла олиото
24 Ноември 2016 07:08
Се пак да поясним, че царица Елена е българка...


24 Ноември 2016 07:09
Тракийка е, тракийка.
24 Ноември 2016 07:11
Θράκη се пише. На чист тракийски език с тракийското Аз Буки Вядя.
... Има непоказани мнения ...
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД