ТУШ!!! |
|
|
Общо | 440,960,223 |
Активни | 542 |
Страници | 19,066 |
За един ден | 1,302,066 |
14 Февруари 2017 19:42
Комарницки нещо се е пообъркал. Да не харесваш не означава да мразиш.
Тази негова карикатура може да се разглежда като пример на омраза към харата, които имат различно от твоето мнение. Грешка по Фройд. Омразата явно е част от подсъзнанието му. |
14 Февруари 2017 20:07
Нито хумор, нито мистерия, нито някакъв дълбок смисъл. Чисто и просто осъждане. Плащещо е, че толкова хора го харесват.
|
14 Февруари 2017 20:07
фокусник 14 Февруари 2017 19:42 присъединявам се към написаното. и още:не ми е работа да коментирам художника - каквото му позволява талантът, каквото му подсказват малките сиви клетки - това рисува. това, което не мога да приема, е масовата психоза, робуването на абстрактни понятия, независимо от последствията. вчера бях в един известен европейски град. привечер, на главната му улица, се опитах да преценя съотношението на коренни жители към дошли отвън. е, не беше в полза на първите. и в съотношение 1:2 не беше. това съотношение не се влияеше и от автоматчиците, застанали на всяко кръстовище. гледката на тълпи "европейски граждани" в традиционно арабско облекло, на забрадени жени, е тягостна, поне за мен. в този град са започнали с толерантност. и първите поколения са били добронамерени... каквото и да значи това... |
14 Февруари 2017 20:14
Комарницки следва своите си разбирания, които няма нужда да съвпадат с нашите.
|
14 Февруари 2017 20:16
Няма как осъждането на група хора да е нещо положително, освен ако си Луцифер
|
14 Февруари 2017 20:20
Но преди да посегне Илия, другоселецът сам бръкна в пояса си, извади синя, вехта кесия, навървена на гайтан и вързана на шията му, забърка в нея бавно, с мъка. Като че сега забелязаха, че там, дето бяха ръцете му, по изтърканата му антерия имаше кръпки. Ръцете му трепереха, извади огниво, кремък, извади една банкнота от двайсет лева, сгъната на четири, няколко дребни пари, копчета. Изведнъж стана нещо неочаквано. Торашко скочи, бутна масата пред себе си и извика: - Оставете човека бе! Какви хора сте вий! Че беше пиян, пиян беше. Стана, позалитна, спусна се към другоселеца, сложи ръце на раменете му, прегърна го и заплака: - Ох, братко, братко! От тебе ли намериха да искат пари, братко! И го целуна по едната буза, после по другата. След туй мина, седна на мястото си и повече нищо не каза. В кръчмата стана съвсем тихо. Никой не продума. Само дядо Иван, без да гледа някого, промърмори под носа си: - Хм... ша го цалува пък... Юда! |
14 Февруари 2017 20:34
Първо, "Другоселец" е от Йовков.
Второ - хората в разказа помагат на другоселеца с каквото могат, а после се завръщат към своя жиивот. Трето - да не желаеш натрапник не означава, че го мразиш... А кой кого мрази е четвърто, но няма да го спомена, защото за казващите нещата в очите е отворен пътя към Сибир... ----------------------- Сайтът на Генек |
14 Февруари 2017 20:49
Това е то по Елин-пелински!! Шопско гостоприемство!
— Хей, кой си? Стой! — Човек като вас, пътник закъснял — рече ангелът. — Не, ти не си от нашите — закрещяха селяните, ти си от друга партия, нашите кучета наши хора не лаят, подушили са ти вярата проклета. И пата-кюта с тоягите, едвам жив се отскубна ангелът и през плетища, през мегдани, та в другата махала. Още не се окопитил от боя, пак лавнаха кучетата. Наизскочиха пак селяни с тояги, с колове и завикаха: — Хей, ти кой си? Стой! — Човек като вас, братя, пътник закъснял. — Не, ти не си от нашпте — закрещяха селяните. — Наше куче наш човек не лае, ти си от другите. И пата-кюта, пата-кюта с тоягите, едвам жив се отскубна ангелът п избяга в другата махала. Но и там същото се случи, и там изяде боя. Бяга ангелът от махала в махала и навсякъде го биха селяните. А камбаната бие за четвърти път служба. Стана му мъчно на ангела. — В такова село ли намери да ме прати дядо Господ на тоя хубав ден. Хората се веселят и радват, пък аз бой да ям. Той се спря на широкия мегдан сред селото, дето нямаше наблизо ни къщи, ни кучета, погледна небето и почна да се моли. Но ето там из една уличка се зададе по белия сняг черна фигура. Взря се ангелът и видя човек, след него недалечко друг. „Пак ще ям бой“ — помисли си той и поиска да разпери криле да се вдигне, но не можа. Те бяха изпочупени. Двете човешки фигури се настигнаха и спряха пред него. — Кой си ти? — Човек, ваш брат. Закъснял пътник. — Дай си личната карта! — Нямаш? Добре. Слушай, поляк, заведи тогова в общинския яхър и го вържи на яслите като магаре. Удари му и един даяк. Виждам, че не е от нашите. Утре ще го разберем. — Слушам, господин кмете — рече полякът, хвана ангела, закара го в общинския яхър и го върза за яслите до магарето. На сутринта селяните дълго търсиха кмета да го поздравят с Рождество Христово и късно-късно го намериха в общинския яхър, вързан за яслите до магарето. — Каква е тая работа, кмете? — питат го зачудени селяните. — Не знам, брате — сам не знам. Някой от противниците ми скрои тоя номер. Вземете тоягите и бийте! Да започнем Коледа! |
14 Февруари 2017 21:08
Doziris1 14 Фев 2017 20:07 Нито хумор, нито мистерия, нито някакъв дълбок смисъл. Чисто и просто осъждане. Плащещо е, че толкова хора го харесват. Абсолютно вярно! И да не забравяме ЛИЦЕМЕРИЕТО на соросоидната сган! Къде бяха, за да реагират примерно ей на това : "Нашите деца остават за цял живот деца и те като станат на 18 години също имат нужда от храна. Тогава държавата тотално ги елиминира - 137 лева пенсия и над 70 лева за придружител на дете със сто процента увреждане" Да си представим следното (примерът е конкретен) жена, вдовица, с висше образование - икономика, с ДВЕ деца - момиченце със 100% инвалидност и нормално момче, които тя трябва да гледа! .. Не го е дала в дом, прибрала си го е в къщата .. детето е трудноподвижно , не умее само да се храни ... ерго - жената не може да отиде НИКЪДЕ на работа ...! И значи - тя трябва да върти ЦЯЛОТО домакинство, и за тримата .. с ей тези пари! Да, ама ние не сме жалостиви ЗА страдащите българи .. за бедните, за самотните, за бездомните .. ние плачем за афганистанците и пакистанците , дето са се оказали на наша територия .. Смешен плач! Та Комарко |
14 Февруари 2017 21:15
Опасни връзки!
Ако драскащият по указателната табела „Патриот” е решил така да печели електорат горко ни. Ще се изпотрепем, щото българина трае, трае, пък не се знае накъде ще го избие... Пенчо бре Е, така навярно е възникнала в „опознавателната” тактика поговорката: „Първо бие – после пита!” Ама това – „превенцията” е голяма работа. Шегата настрана – проблема с другоселците е много, много сериозен. rover Мразене не бива да се допуска, но и да ни се качват на главите от толерантност също не бива! Не искам и у нас да стане като в „твоя” Европейски град – пришълците, другоселците и друговерците да са повече от местнита. Щото същите друговерци се размножават много стриктно с ... партийни и други призиви! Маестро |
14 Февруари 2017 21:29
Прав е Комара: " ПАТРИОТ " заклеймява хората от Елин Пелин като другомразци. Доста такива "патриоти" видяхме днес във форума. А бре, верно ли никой не виде кавичките в картинката, че и липсата на врат у пишещия по табелата?!
|
14 Февруари 2017 21:31
Комарницки почва да удря много греди. Като толкова е евроценностен да прибира всичкия боклук домъкнал се НЕЗАКОННО в България при себе си!!!!
|
14 Февруари 2017 21:38
Това е пък българско гостоприемство. И причини има
Русинът, господин - нека го наречем Матвеев, отдавна заселен и на служба в София, страстен велосипедист, яхаше на двуколната си машина по правото и гладко шосе оттатък Враждебна, което се протакаше като опната струна из Софийско поле. Жълтеникав облак прах се вдигаше от колелата, забуляше пътника и каскета му и се движеше заедно с него из равнината като една вихрушка, гонена от вятъра. Матвеев беше пропътувал петнайсетина километра с голяма бързина сред несносната тежчина и жега. Залутал се тъдява по обяд, той беше потен, запъхтян, пламнал. Глад и мъчителна жажда се притуряха при умората му и увеличаваха нетърпението му да стигне първото село, което стоеше на пътя му, за да обядва. Слънцето печеше нетърпимо от безоблачното лятно небе: омарата трептеше над пожълтелите стърнища, полинели лъки и засъхнали угари, които даваха тъжност на гледката. Никакъв звук от щурец по земята или птичка във въздуха не оживяваше глухотата на безлесното поле. Гущери се щурваха край пътя, уплашени в дрямката си от велосипеда. В кръгозора през омарната мъглица планините очертаваха пречупените си линии в небето, също безцветни, мъртви под нажежените лучи на слънцето; те сякаш бягаха още по-нататък. Бягаше и съзираното по дърволяка си село, в което се впиваха жадните погледи на Матвеева. Както обикновено бива в минути на нетърпение и по равно поле, пътят се виждаше по-дълъг и целта се отдалечаваше като измамлив мираж. Матвеев се каеше, задето се увлече в това пътуване през най-силната жега. Засъхналото му гърло гореше от жажда, струваше му се, че мозъкът му е запален в главата, гладът чрез остри бодове в желъдъка издаваше своя алчен гняв. С истинска радост Матвеев спря пред първата отворена кръчма на мегдана в селото. Той допря велосипеда си до олупения зид и се обърна към шопа, що стоеше на прага, за да му поиска вода. В тая минута се зададе един конник с каскет и гетри, който яхаше бързо по посока на София. Матвеев позна в него един приятел, чиновник при едно чуждестранно учреждение в София, и го поздрави по немски. - Африканска жега - каза конникът, като спря за минута, бришейки си потта по челото. После се озърна по пустия мегдан, окръжен с плетища и дрипави къщурки, и прибави: - Африканско село! Па като запали цигара, продължи игриво: - Да, африканска страна... Аз давам срок хиляда години на тоя симпатичен народец да се цивилизова... Вярно ли казвам? Обичам да се срещам с тукашните селяни, знаете ли защо? Защото по една асоциация на идеи винаги си спомням вълците и веприте, които биехме в горите на вътрешна Бразилия... А там прекрасен лов, любезни мой... Тука бедно, само пъдпъдъци... Но я виж там тоя с мустаците, на вратата! Един барнум би платил скъпо и прескъпо за него. Ах, тоя народец... Казвам ви: хиляда години срок давам. Вие, драги мой, направихте височайшата глупост, която познава историята. Сбогом! И конникът поздрави весело и отмина. Матвеев се обърна към кръчмаря: - Хей, давай мене хладната водата! Русинът, макар и живял в България доста, не знаеше още поне сносно български. Руският му език бидейки разбиран от всички в столицата, той не беше усетил нужда, нито ходеше пък да научи местния. На тая леснотия в общението с българите се дължи явлението, че русите от всички славянски народи най-мъчно и най-слабо усвояват българския език. Кръчмарят, един здрав, гоен, червенобузест шоп с хитри очи, с големи, дълги до ушите ястъклии мустаци, каквито често учудват по селата, не се помръдна, като че не чу. Види се, че чуждото лице с голяма руса брада на пътника и грубичкият завален език, на който му искаше вода, му направиха лошо впечатление. А може би и наглият поглед на конника го разсърди. Матвеев седна отвън на трикракото столче под сянката на стряхата, бришейки потта си и очаквайки вода. Той се зачуди, когато видя кръчмаря, облегнат небрежно до вратата, че стои спокойно, чешейки влакнестите си гърди. - Дай водата бе! - извика той нетърпеливо. Тоя рязък тон съвсем го погуби в понятието на шопа. Той се изкашля и продума кратко: - Нямаме вода. - Няма вoда? - попита учудено русинът - Няма, господине. - А в селo няма? - И в село няма. - Как? Матвеев се разсърди. - Ти вреш! - каза той. - А? - Фонтан няма? Шопът никак не разбра. - Кой ти разбира от езика! - избъбра той пренебрежително и си влезе в кръчмата. Матвеев кипна, но реши да действува с благост на упорития неприветлив селянин. - Молим, платим... - подвзе той, като се изправи на вратата. - Молиш се, ама късно... няма вода... - прекъсна го шопът и захвана да треби по поличките, дето се редяха чаши и съдове. Приближиха се и други селяни, привлечени от велосипеда, още новост по онова време. В тая жега те носеха кожуси! Кръчмарят излезе и се посшушука с тях. Очевидно той им обясняваше с какъв човек имат работа. Те климнаха одобрително, напълно съгласни с онова, което той им казваше. Русинът, възмутен, попита селяните отде пият вода, като посочи един кладенец наблизо. - Из тоя кладенец само добичетата поим, водата не чини за хора, господине, не добра вода - отговориха те. - Но человеци где поят се ? - Ние ли? Ние си наливаме вода е-е-ей от тамока, от изворо при могилата ете... - и селяните посочиха един гол уединен рът, който стоеше надалече най-малко на пет километра. После прибавиха ухилено: - Ваша милост с тия дяволски колца завчас ще хвръкнеш там - и те посочиха велосипеда. Русинът ги погледна с ужас: жаждата го мъчеше, а тия селяни го пращаха още пет километра в пека! И как тъй може да съществува това село без вода край него? Той извади пари да им даде за водата, която биха му донесли от някоя къща. Но му отговориха, че нямало на тоя час вода никъде! Как! Хрумна му тогава да иде да се напие от блудкавата вада на кладенеца, но почувствува отвращение и поиска вино, поне с него да залъже на миг жаждата си. - Свърши никсе винoто господине - отговори кръчмарят - няма. Той поиска поне да яде. - Има яйцо? - Няма. - Има сирене? - Няма. - А пилето? - Нямаме пилета. - А там има - каза той, като посочи няколко кокошки, що кълвяха по мегдана. Кръчмарят отговори: - Они са болни, не са за ядене. Матвеев изпули очи. - Дайте хляба само! - Да ще господ хляб... - Что? - Свършил ни се, да прощаваш. И другите селяни казаха, че у тях децата изяли всичкия хляб. Ужасно. Матвеев сред това село приличаше на пътник, заблуден в неизвестна пустиня, умиращ безпомощен от жажда и глад. И горко обидно чувство се появи в душата му. "И ние ляхме кръв за тоя народ! - си помисли той злобно. - Може би имаше право фон Шпигел... - и повтори на ума си последната фраза по немски: Sie haben die grösste Dumheit in der Geschichte gemacht. Да, да, величайша глупост! Има право фон Шпигел..." Трябваше да вземе какво-годе решение: или да продължи пътя си до обетованата могила, или да се върне веднага назад и да пие от поточето, което бе съгледал някъде далеко из полето. Когато размишляваше кое решение да вземе, селяните се шушукаха, поглеждайки ухилено чужденеца. Стори му се, че имаше злорадство в тия погледи. При вида на това безсърдечно отношение - защото не можеше да няма в селото вода, хляб и всичко - той пламна от ярост и избълва въз тях една руска псувня, останала фамилиарна у нашите селяни още от руската война. Той намери само тоя способ да облекчи гърдите си, за да не бъде задушен от талаза, на неудържимия гняв, що кипеше в него, па било, че за това злите селяни би му заплатили с бой. Чудно нещо! Вместо сръдня и докачване да покажат, селяните си продумаха нещо весело, па се приближиха. Кръчмарят, който беше и кмет, пръв взе думата: - Ваша милост от кой народ си, да прощаваш? Матвеев отговори злъчно: - Руский! Кръчмарят го улови за ръката с желание да се здрависват. - А бе холан, човече, оти не ни каза по-рано, ами ни мъчи така и ни увре в грях? И селяните един въз друг се заредиха да му хващат ръката. Кръчмарят смеешком му обади, че го взел за "шваба" - в Софийско шопите така наричат неславянските поданици на Франц Йосифа - по вида му и като видял, че приказвал немски с конника. - Па и приказката ти беше една такава без вкус, не за в хората. Дойдоха и други селяни и взеха да се ръкуват. Кръчмарят ги оттикна и каза: - Оставете го!... Ела, господине, всичко дал господ у нас: и студена вода, и вино, и хляб, и пиленце за христиени като ваша милост. Ху, да се не види макар как не ни изпсува по-рано, да се сетим, че си наш челяк - нали сме си пусти говеда. И знаменитият гост биде триумфално въведен в хладната механа. |
14 Февруари 2017 21:46
Комарницки с годините все повече се произнася като крайна инстанция, нетърпяща възражение. Самоирония- нула. В позата на безгрешен раздава етикети и хвърля камъни. Той е там на върха, долу са онези дето не протестирали, онези от територията, матряла... който не споделя възгледите МУ попада в категории които сам определя. Бих казал, че от толкова рисуване на Тиквата е прихванал доста от чертите на Пожарникаря от Банкя... някаква смес от жълтопаветник и хунвейбин. |
14 Февруари 2017 21:46
Радетелите за "нова" Европа межу които вероятно е и "маестрото" много впечатлително и драматично преживяват обикновенният патриотизъм и анти емигрантските настроения.
|
14 Февруари 2017 21:50
Реакцията ми е слещу манипулацията на Комарницки. Не съм чул някой да употрубява от "патриотите" думата "мразя". А да слагаш собствените си мисли в устата на други е ГАДНОСТ!
|
14 Февруари 2017 22:34
Жалко за България!
Тези ли в Елин Пелин са потомците на Левски, който бе казал, че в бъдещата република ще живеят мирно всички народи??? Не бяхме ли спасили евреите??? Свърши се |
14 Февруари 2017 22:39
Че те си живеят мирно. Никой не е нападнал никого. И от истерии ли взехте да припечелвате вече, трололол?
|
14 Февруари 2017 22:46
Зарежете ги тия селяни! Те са смотани и нетолерантни! Даже една Албина, ще изпита най-вероятно оргазъм, когато българите и в частност тези от град Елин Пелин, измрем.
Аз предлагам да се вгледаме и поучим от страни като Саудитска Арабия, ОБединените Арабски Емирства, Бахрейн, Катар, Оман, Иран, Турция, Индонезия, Афганистан и други. Моля да ми бъде простено, ако съм пропуснал някоя! Изброените от мен страни, са свръх супер толерантни. Там можеш да си вярваш във всякаква религия. Жените ходят с къси поли, или както си искат и никой не ги кори, освен някой случайно попаднал там българин, разбира се. Можешш спокойно да си смениш вярата и да станеш от мюсюлманин християнин и никой, ама никой няма да те обеси на напречната греда на футболна врата, преди да започне мачът и натовски войници няма да пазят стадиона. В тези страни се приемат мигранти мюсюлмани, християни и евреи и им дават по десет хиляди евро на месец. Педерастите и лезбийките си правят паради по централните улици и султаните ходжите, емирите и другите високопоставени лица ги благославят. Заради тези постижения на тези високо цивилизовани страни, евро-атлантическите и в частност българските феминистки, педерастко-лезбийски, циганолюбски и други подобни организации никога не ги критикуват, а още по-малко се нахвърлят отгоре им с плам в очите и пяна на устата. Виж тъпите и нетолерантни българи, предизвикващи оргазъм у албините с умирането си, както и някой и друг тъп и изостанал европеец християнин са съвсем легитимна цел за евро-атлантическите и в частност българските феминистки, педерастко-лезбийски, циганолюбски и други подобни организации. |
14 Февруари 2017 23:39
Не знам какво очакват от Комара. Може би нещо в стил "Крокодил" '80-те. Обут в цървул крак в едър план, подритва несъразмерно малките спрямо него мърляви натрапници назад, от където са дошли? Тази карикатура нито обвинява, нито упреква, нито порицава. Както не са го правили нито Елин Пелин, нито Йовков, всъщност.
|
15 Февруари 2017 01:16
Второ - хората в разказа помагат на другоселеца с каквото могат, а после се завръщат към своя жиивот. Сериозно ли това разбра от "Другоселец"? Какво дълбоко разбиране само, вземи да ги образоваш тези академици и професори, дето съвсем други неща пишат за този разказ |
15 Февруари 2017 01:34
Представям си как това семейство се връща в Елин Пелин като туристи, вадят пачка долари и ония шопи се размазват от пословично гостоприемство. Слепият страх от варварите ни превръща във варвари. От това печелят всякакви новоизпечени "патрЕоти" и кешират лидерски успехи. За съжаление вземащият все по-зле информирани неинтелигентни решения, окраден, оноден, неук, лесно събуващ се пред всеки "гуру" патрЕот българин, става все по-зъл грандоман със съдрани гащи и признаци на обсесивно разстройство!
|
15 Февруари 2017 08:30
То ако е до лепене на етикети и на Комарницки ще му прилегне "чуждолюбец"! И сатира като обективна истина вече липсва и в стършелите, които отдавна направиха реверанс на "силните на века"! Останалото е кашмер според както наредят, понякога и за заблуда на простодушния народ!
|
15 Февруари 2017 08:55
Представям си как това семейство се връща в Елин Пелин като туристи, вадят пачка долари и ония шопи се размазват от пословично гостоприемство От няколко дни само това си представяш и повтаряш. Аре нема нужда. |
15 Февруари 2017 09:00
Не знам какво очакват от Комара. Как какво – да ИМ рисува ПО ПОРЪЧКА като ПРИДВОРЕН ЛАКЕЙ на Форума на в-к „Сега”! Да ги изброявам ли кои?! Тази карикатура нито обвинява, нито упреква, нито порицава. Както не са го правили нито Елин Пелин, нито Йовков, всъщност. |
15 Февруари 2017 09:05
Нито хумор, нито мистерия, нито някакъв дълбок смисъл. Чисто и просто осъждане. Плащещо е, че толкова хора го харесват. Почти всички , които го харесват са или негови близки, или ... самият той ! |
15 Февруари 2017 09:13
Ех, Комарницки, и българската литература ли не познаваш? Не съм очаквал такава неграмотна препратка.
|
15 Февруари 2017 09:14
Много е добър, както обикновено.
Очевадната връзка е с "Другоселец" на Йовков. Грях е да мразиш всичко различно. "Той стана, измъкна се иззад масата и изглеждаше уж спокоен, но изведнъж се спусна връз другоселеца. - Бе вий какви хора сте бе! Как тъй ша влезеш в чужда нива, да тъпчеш на човека стоката му, мъката му? Кой си ти? Какъв си? Хайдук! Почервенял, с издути жили на шията, с изпъкнали сини очи, Татар Христо беше дигнал юмрук над другоселеца и само дето не го удряше още. - Удри го, удри го! - викаше дядо Иван......." |