:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 433,263,986
Активни 134
Страници 15,222
За един ден 1,302,066

Портрети без лица показва Алън Флеминг

Британският художник гостува у нас с модерно мислене и класически техники
Репродукция: "Сезони"
Алън Флеминг, "Портрет".
Галерия "Сезони"

До 15 май



Иронията и финият хумор са в основата на произведенията на английския художник Алън Флеминг, който от днес представя избрана колекция свои творби в столичната галерия "Сезони". Авторът черпи вдъхновение от съвременния модерен живот. Изкуството му, макар транслирано посредством класическите графични техники и традиционната живопис, като концепция граничи с нео попарта и предава значими социални послания. Хората, които обитават социума, са в зрителното поле на автора. "Художникът се промъква зад тях невидим и рисува - казва самият Флеминг. - Те не знаят, остават необезпокоявани и незаинтересовани. Упражнението е толкова тихо и невидимо като подводница. Резултатът е пълно потапяне". Внушението, което налагат произведенията, е, че ние, съвременните обитатели на планетата, сме хора без лица - голяма част от творбите показват именно тила на портретувания. Алън Флеминг скицира по-голямата част от моделите си навън, улавяйки това, което той самият описва като "несъзнателната откровеност на портрета". Създавайки уникален обрат в жанра, художникът често рисува моделите си в гръб, за да изобрази рядко наблюдаваните черти на въпросния човек. За автора "обърнатите глави" са концептуален подход, който предава нов поглед към изолацията и разпада на обществото в града. "Ние обръщаме гръб на хората - коментира самият той. - Много често те просто си тръгват по средата на портрета. Преди да можем изобщо да ги опознаем. Ако през погледа на графика имаме лице, то пък е преобразено от множество насложени смисли и културни натрупвания - заимствани от историята на изобразителното изкуство клишета, създадени от научнопопулярните издания представи или митологизирани образи. Флеминг често поставя модела си на фона на древен гоблен или на звездната карта, търси магичните изображения на животните и символите, закодирани в картините на старите майстори. Живописта на Флеминг от своя страна пък трябва да се разглежда като публицистика. Картините коментират глобалните символи на културата ни. Произведението "Крава" заиграва с известния герой на Уолт Дисни в момента на реализацията му - той се е превърнал в "дойна крава" за корпорацията. "Маймуна & банан" показва как човекът в днешното общество никога не може да получи това, което иска - маймуната и бананът са завинаги разделени, всеки в своето платно.

Алън Флеминг е британец, който живее и работи в Лондон. Част от творчеството си обаче той посвещава на България. В серията творби "Изчезнали хора и животни" може да се види детайлен портрет на покойния поет и преводач Валери Петров.
Репродукция: "Сезони"
Алън Флеминг проследява митологичните образи.
833
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД