:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 429,284,856
Активни 82
Страници 8,632
За един ден 1,302,066

Да си добър или да си добре – туй е въпросът

Ованес Торосян експериментира с Квадрата на „брадърите”
Снимка: Райжеков
Тук и сега приоритети са парите, имиджът и доброто маркетингово позициониране пред ,,ближния", внушава пиесата.
Премиера в "Сфумато": "Февруари"

Участват: Таня Манчева, Константин Гечев и други



Темата за малкия човек и неговата съдба продължава да е водеща в търсенията на Ованес Торосян. По-известен сред зрителите с филмовите и сценичните си превъплъщения, актьорът представи преди дни най-новия си режисьорски проект - спектакъла "Февруари", по текстове на Питър Барнс, чиято премиера се състоя в "Сфумато". "Пиесата е експеримент, подходящо място за какъвто е тъкмо лабораторен тип театър като Работилницата. "За мен това като творец е по-полезно, отколкото ако заложа на сигурно", разясни Ованес Торосян на пресконференция за журналисти. В ролите са актьори, част от които са ни познати от предишни негови постановки: Таня Манчева, Константин Гечев, Мартин Димитров, Сотир Мелев и други, както и истински домашен любимец.

Представлението е намигане към популярни тв формати от рода на "Биг брадър", участниците в които следват наложения им сценарий само и само да се докопат до голямата награда. "Къщата" в случая е Квадратът, в който персонажите са приклещени от живота и отвъд който не могат да прекрачат, без да се озоват в друго подобно очертание. Сценографите Добри Чумаков и Иван Пустиняшки са обособили семпло квадратно пространство, застлано с килим, което в хода на действието се превръща в тепих - в прекия и преносния смисъл. На една по-издигната точка в помещението е кацнало биде, на което присяда всеки от участниците във фиаското. Там той дава интервю или споделя мисли и чувства, бидейки временно изведен от Квадрата. Публиката го възприема като метафора на безнравственото консуматорско общество - една клоака, задушаваща се в зловонията си. Да бъдеш добър или да си добре - това е дилемата, пред която са поставени героите: двойка незрящи, хора от дом за инвалиди, джудист, отчаян баща, търсещ пари за операцията на детето си.

Оригинално замислена е композиционната рамка на спектакъла. В самото начало избягал сякаш от лудницата човек по шекспировски уподобява света на сцена, на която всички сме актьори. Препратка към идеята за Голямата игра, чиито правила, убеждаваме се, се диктуват от специалистите по маркетингово позициониране. Непросветените са обречени да бъдат аутсайдери с различна степен на "инвалидизация". Закономерност, на чиято кулминация сме свидетели във финалния епизод, когато на един от участниците му гръмват бушоните. Очакваната развръзка е поредното потвърждение, че в света на лъскавите опаковки наградата от сто хиляди долара е по-драгоценна от човешкия живот.

Следващите представления се играят на 14 и 26 октомври.



2193
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД