:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 429,081,676
Активни 89
Страници 4,156
За един ден 1,302,066

Троен развод се заформя в Народния

„Виновният” е за мига, когато спука ли се балонът от заблуди, настава време за оправдания
Снимки: Росина Пенчева
Никое време не е достатъчно виновно, за да ни направи напълно невинни, уверява се зрителят.
Режисьор: Юрий Дачев

Участват: Емануела Шкодрева, Стоян Пепеланов и други



Христо Чешмеджиев и Емануела Шкодрева, които преди единадесет години се превъплътиха в образите на отец Ередия и Фани Хорн от Димитър-Димовия роман "Осъдени души", отново си партнират на сцената в творба на българския класик. И отново са заплетени в любовна интрига. Става дума за пиесата "Виновният", чиято премиера се състоя в края на миналата седмица на Сцена на IV етаж в Народен театър "Иван Вазов". Режисьорът Юрий Дачев я определя като горчива комедия на нравите, в която зрителят усеща пулса на една епоха, прегърбена от вини.

Действието ни пренася в края на петдесетте години на миналия век, в чийто дух донякъде са издържани костюмите, дело на Радина Близнакова. Но и те, както и изчистената сценография пряко кореспондират с нашето време, на което съвсем не са му чужди прегрешенията и лутанията на героите. Богатата колекция от плочи, грамофонът, стихосбирките, екземпляр от които винаги стърчи от джоба на Велизар (Павел Иванов), носят артистичната - често преднамерено - атмосфера на някогашния софийски хайлайф. Във вечерен тоалет, защото се е надявала да отиде на театър с мъжа си, Мария (Илиана Коджабашева; дублира я Ева Данаилова) се жалва колко й е дотегнал този "живот в чакане", натрапен й от вечно заетия съпруг (Стоян Пепеланов). Произнесена още в първата сцена, тази реплика се оказва симптоматична както за характерите на персонажите, така и за естеството на възникналия конфликт. Да се вайкат и да обвиняват за направените от тях избори времето, в което живеят, им е първа природа. Глафира, героинята на Емануела Шкодрева, се оправдава за това, че е "мека като восък", със злощастната си съдба да бъде дъщеря на отречен професор. Преимуществено в спектакъла се проследяват последиците от порочния модел, налагащ на човека да мисли за себе си, а и за другите от гледна точка на дълга и полезността. А не като за същество, подвластно на непредвидимата сила на чувствата. В този контекст интересен образ изгражда Виктория Колева, която е в ролята на преданата, но недооценена съпруга. Вярно е уловила актрисата психологията на своята Ана, чиято черупка а-ха да се пропука, когато узнава за изневярата на половинката си (Христо Чешмеджиев). Нездрав смях будят у публиката преиграните театрални жестове и пози, с които се опитва да омаловажи в очите на приятелите си своето унижение. Но и тя, както и съперницата й, остава вярна на максимата, че жените казват за миналото си само това, което не могат да скрият.

Представлението се играе на 22 и 27 януари.



 ----
982
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД