:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 433,350,412
Активни 181
Страници 12,096
За един ден 1,302,066

Тигър в любовния му период „ловуват” в Народния

Спектакълът е притча - за любовните рани и гладните души
Снимки: Росина Пенчева
Животът дава остроумни отговори дори на най-идиотските въпроси, уверява се зрителят.
Режисьор: Петринел Гочев

Участват: Ева Тепавичарова, Стоян Пепеланов и други



Петринел Гочев, чиято предишна постановка "Майстори" от Рачо Стоянов се нарежда сред най-успешните заглавия в репертоара на Народен театър "Иван Вазов", сега кани публиката на авторския си спектакъл "Тигърът". Премиерата се състоя преди дни на същата сцена, драматург е Мирела Иванова.

Сценографската среда, дело на режисьора, е създадена почти изцяло от подвижни бели пана. На техния фон като на екран се "прожектира" Животът - главният герой в тази бурлеска, съдържаща широко ветрило от персонажи от различни националности. Замислени са като карикатурни образи със силно преекспонирани недостатъци и отличителни особености, с което изпитание похвално добре се справят деветимата актьори. Още повече че почти на всекиго от тях се налага да се подвизава в няколко роли, пребивавайки в какви ли не пространства - психиатрична клиника "Белвю", магазин за кафе, улица, полицейско управление, редакция на вестник.

В най-добрата й форма гледаме Ева Тепавичарова, която се превъплъщава в копнееща за дом и семейство милосърдна сестра, подрънкваща страстни мелодии на акордеон. Ефектен е Христо Терзиев в кожата на Патрос от Елада с неговия умиляващ гръцки акцент. Също и Павел Иванов - шишкавият началник на полицията. Не по-малко достоверен е Стоян Пепеланов като откачения според неписаното правило психиатър д-р Пингицър. Гергана Змийчарова и Пламен Димов са в образите на централните персонажи - Лора Лути и Томас Вакранян, чиято любовна история оформя скелето на спектакъла и която има пряка връзка със заглавието му.

Плъзгайки се по ръба между смешното и трагичното, актьорите експериментират със словото и с телата си. Веднъж напомнят на марионетки, друг път в съпровод на репликите си изпълняват сложна хореография, обогатена понякога с акробатични номера. Досущ като механична играчка - без стави и кости - е героинята на Гергана Змийчарова в епизодите, когато бива влачена и подмятана от другите пациенти на клиниката.

В духа на бурлеската представлението "намига" към различни литературни образци, сред които присъстващи веднага отбелязаха преките цитати от разказа на Сароян "Тигърът на Трейси". Разбира се, посетителите вероятно биха искали да знаят откъде точно са използваните текстове, но както се изрази режисьорът, той "използва като повод за сценична игра, грубо казано, клишето за любовта между момиче и момче, възпрепятствана от родителска намеса."

Представлението е с много динамика.

 ----
1176
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД