Режисьор: Владлен Александров
Участват: Александра Сърчаджиева, Явор Борисов и други
София Бобчева, която преди дни грабна наградата "Икар 2018" за поддържаща роля, се преобразява в спектакъла "Терапевти" в главната героиня Прудънс, в чиято кожа през 80-те години влиза Сигърни Уивърс. Това е премиерното заглавие в репертоара на Сатиричен театър "Алеко Константинов", а режисьор е Владлен Александров. Пиесата на Кристофър Дюранг, носител на "Оби", "Тони" и други престижни отличия, впоследствие е екранизирана от Робърт Олтман.
Както и в още няколко постановки, с които се обогати напоследък софийският театрален афиш, централна е темата за трънливия път на любовта, когато човек не е постигнал пълна яснота относно сексуалната си ориентация. Очерталият се тук триъгълник напомня този в спектакъла "Петел" на режисьора Стайко Мурджев (играе се в Младежкия театър). А именно - двама мъже (сега в ролите са Боян Арсов и Явор Борисов), които имат връзка от известно време, и жена, по която бисексуалният от тях се оказва увлечен. В пиесата на британеца Майк Бартлет акцентът е не върху външния конфликт, а върху вътрешната борба, която се води у героя, изживяващ разрушителна криза на личността. Докато в "Терапевти" не се цели толкова психологическа уплътненост на образите, а се залага на комичното. "Това е не просто романтична комедия, в която се надяваме любовта да възтържествува, а забавно нагледно ръководство как да се научим да харесваме сами себе си", разясняват от екипа.
Усещането за дежавю впрочем ни връхлита още в началото, когато се запознаваме с главните действащи лица, което за тях самите се оказва първата им среща. А баналната причина да се озоват един срещу друг е, че са пуснали обява във вестник, надявайки се случаят да им помогне да преодолеят гнетящото ги чувство на неудовлетвореност.
Преекспониран е типажът на терапевта, който отново в духа на клишето е по-луд от всичките си пациенти, взети заедно. Най-ярко е изпълнението на Александра Сърчаджиева. Непоклатима е пред предизвикателството да се превъплъти достоверно в психоаналитичката на Брус, у която видимо проявление намират симптомите на цял списък от заболявания. На всичко отгоре се идентифицира с психиатъра от класиката на Питър Шафър "Еквус".
Пълно куку е и колегата й алкохолик, съвършено чужд на професионалата етика (Калин Сърменов), с когото Прудънс по-скоро се вкарва в беля, отколкото да напредне в лечението. Важен щрих към образите на петимата са вокалните им изпълнения, които със средствата на иронията експлицират вътрешния свят на персонажите. Автор на музиката е Асен Аврамов.
Следващото представление се играе на 13 април.
София Бобчева преди дни грабна наградата "Икар 2018" за поддържаща роля. Днес разбираме, че симпатичното свраче е успяло да грабне и главната роля (Прудънс) в спектакъла "Терапевти". Премиерното заглавие от репертоара на Сатиричен театър "Алеко Константинов" е дело на режисьора Владлен Александров. Пиесата е на Кристофър Дюранг, носител на куп награди: Off-Broadway Theater Awards ("Оби" ), "Тони", "Спас Пенисоспасител", "Отличник по бойната и политическа подготовка" и други престижни отличия.
Както и в още няколко постановки, с които се обогати напоследък софийският театрален афиш, акцентът е върху темата за новите пътища на любовта. По тях крачат безпосочно герои, дирещи истината за сексуалната си ориентация. Ситуацията е сходна с тази от спектакъла "Петел" на режисьора Стайко Мурджев (играе се в Младежкия театър). Героите не работят, нямат професии или са си въобразили, че са завършили когнитивна психология. Разликата е, че сега гнетящите противоречия се експлицират чрез външни проявления, а не чрез интроверни терзания. Няма го психологическият драматизъм, примесен понякога дори от жестоката болка, индуцирана от овладяването на висши сексуални практики. Героите са открити и смели в изследователските си търсения. Пиесата се крепи от три сексуално неориентирани кита - двама мъже (Боб - Боян Арсов и Брус - Явор Борисов). От известно време те другаруват сексуално. Жената е Прудънс - София Бобчева, по която бисексуалният от тях се оказва увлечен. Още в първо действие тримата се събират по обява за запознанство. Срещата е в дома на Прудънс. Докато тя им прави мусака, двамата мъже остават без дрехи. Ароматът на гозбата действа объркващо на Брус - той се колебае дали да обладае Прудънс или да поиска от Боб брутален секс върху все още топлия котлон. Прудънс сервира мусаката. Двамата с Боб апетитно похапват и скоро достигат до оргазъм. Брус все още дири себе си и не знае в кой полов строй да се темперира. На врата се звъни. Прудънс отваря. Дири я нейният психотерапевт - Калин Сърменов. Той пощръклява при вида на двамата голи мъже. Без покана нахлува в кухнята и насилва Боб. След краткия акт, вещо изпълнен от Сърменов и то в опасана близост до тавата с мусака, Брус намира себе си и с изненада разбира, че желае да е мъж. Моли Прудънс да му сервира мусака, докато през това време Боб обладава брутално натрапилия се психотерапевт.
До края на пиесата следва още низ от весели и смехливи случки. "Това е не просто романтична комедия, в която се надяваме любовта да възтържествува, а забавно нагледно ръководство как да се научим да намираме себе си и харесваме намереното", разясняват от екипа.
Автор на музиката е Асен Аврамов, който играе ролята на разпоредител, осветител и дежурен огнеборец.