Публикациите, които доведоха до лавината от разкрития относно дългогодишните сексуални посегателства на Харви Уайнстийн, донесоха "Пулицър" на NY Times и New Yorker. |
За публикации с общонационално значение бяха наградени "Ню Йорк таймс" и "Вашингтон пост": за серия от статии и материали, посветени на възможните контакти между хора от предизборния екип на Доналд Тръмп и руски представители. "Ройтерс" получи "Пулицър" за международна журналистика със своите репортажи, разкриващи връзките между филипинския президент Родриго Дутерте и полицейски "отряди на смъртта", както и наградата за фоторепортаж - за своите кадри, отразяващи кризата с рохингите в Мианма.
Наградата за най-добра снимка към събитие заслужи Райън Кели. Миналия август в последния си работен ден за изданието "Дейли прогрес" той заснел момента, в който кола се вряза в протестиращи срещу събиране на бели супремасисти в Шарлотсвил в щата Вирджиния.
"Пулицър" се връчва и за литература: американският писател Андрю Шон Гриър получи наградата за роман с "Лес", за драматургия спечели Мартина Майок с пиесата "Цената на живота", за биография - Каролин Фрейзър с "Прерийни огньове", посветена на писателката Лора Ингълс Уайлдър, а за поезия - Франк Бидарт със сборника "Сумрак".
Джеймс Форман-младши спечели "Пулицър" в категорията документална творба за "Заключване на нашите: Престъпление и наказание в Черна Америка" - изследване на съвременната американска съдебна система и последиците от нея за цветнокожите лица и общности. Музикалният "Пулицър" бе присъден за пръв път не на джаз или класически музикант, а на рапър: Кендрик Ламар с албума си Damn според гласуващите е успял да улови и пресъздаде сложността на афроамериканския живот.