:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 429,057,335
Активни 78
Страници 3,445
За един ден 1,302,066

В Сатирата вземат мерки срещу бъдещето

„Братята” е за смъртта като другото име на живота и за живота като сън
Снимки: Темелко Темелков
Пиесата проповядва максимата "Светът е чудесен!".


Режисьор: Димитър Стефанов

Участват: Алек Чурчич, Иван Александър Дойчев и други



Да разбули тайната около това за какво си мислят и как си прекарват времето бебетата в майчината утроба непосредствено преди раждането, прави опит спектакълът "Братята". Премиерата му се състоя преди дни в Сатиричен театър "Алеко Константинов", а постановката е дело на Димитър Стефанов. Пиесата на режисьора и драматург Стефан Прохоров, завършил неотдавна НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов", има номинация за наградата "Стоян Камбарев".

Сценографското оформление, което е направил Димитър Димитров, в детайли илюстрира в каква "битова среда" живеят главните герои - братя близнаци, преди да се появят на бял свят. На пръв поглед нищо не им липсва. Вътрешноутробният им "дом" изобщо не се различава от този, в който пребивава роденият вече човек. Разполагат дори с бар, а също и с асансьор, с който като настане часът, ще се изкачат на "горната земя".

В първата си половина спектакълът увлича и успява да заинтригува зрителите, поставяйки с намигане въпроса за това какво изначално познание притежава зародишът или пък какви емоции владеят бебето в очакване на голямото събитие. Изнервени и превъзбудени, близнаците ритат стените, изработени в случая от еластична материя, което освен всичко е алюзия за крехкостта на връзката им със света извън утробата. Или както казва режисьорът: "С много чувство за хумор разглеждаме човешкия стремеж да се предвиди и подреди бъдещето - задача, непосилна за хората, задача, превърнала се в любимия виц на Бог". В този смисъл възприемаме настъпилия впоследствие рязък обрат като донякъде закономерен. Преди още да са осъзнали какво се случва, братята се прощават с перспективата да се родят. В ролята на Смъртта, ревностна впрочем почитателка на театралното изкуство, е Добрина Гецова. В духа на черната комедия и в ритъма на кабарето тя приветства преселилите се в нейните владения две души със зловещ репертоар от детски песнички (музиката е на Мартин Каров). Плътно до нея е хрисимият, ясно даващ си сметка кой е "шефът", ръководител на хора на призраците, в чието изпълнение гледаме Кирил Бояджиев.

Недотам концептуално издържано е сюжетното действие във втората част на представлението, когато насред настъпилата суматоха се появяват другите ключови персонажи - майката (Рада Кайрякова) и бащата (Стефан Попов). В крайна сметка най-голямо удовлетворение ни носи играта на двамата обещаващи актьори - Алек Чурчич и Иван Александър Дойчев, които с младежка жар се превъплъщават в образите на неродените близнаци.

Следващите представления са на 11 и 28 май.

 ----
1210
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД