:: Разглеждате вестника като анонимен.
Потребител:
Парола:
Запомни моята идентификация
Регистрация | Забравена парола
Чува се само гласът на енергийните дружества, допълни омбудсманът
Манолова даде петдневен ултиматум на работодателите да предвижат проекта
От ВМРО и „Атака” обявиха, че няма да подкрепят ГЕРБ и ще гласуват против предложението
Платформата протестира срещу бъдещия закон за авторското право в онлайн средата
Корнелия Нинова споделяла идеите на Джоузеф Стиглиц
Дванайсет момчета може да прекарат месеци блокирани в пещера в Тайланд (видео)
СТАТИСТИКИ
Общо 428,241,342
Активни 99
Страници 9,360
За един ден 1,302,066

Безмилостна Даян Крюгер

Отдаденото й изпълнение донесе награди от Кан и "Златен глобус" за филма на Фатих Акън
снимка: арт фест
Даян Крюгер се нарежда сред най-добрите европейски актриси с това свое изпълнение.
Кариерата на бившата манекенка Даян Крюгер върви отзад напред - тя първо направи кариера на международната сцена с холивудски продукции като "Троя" и "Гадни копилета", а едва сега, на 42 и след над 40 филмови роли, засне първия си филм на немски език. Затова и името й не се изписва Диане, макар да е родена в Долна Саксония. Не я смятахме за кой знае каква актриса, а по-скоро за снажна хубавелка. Но превъплъщението й във филма на Фатих Акън "Без милост" (заглавието се превежда свободно навсякъде по света - оригиналът е Aus dem Nichts, а на английски - In the Fade) е от най-висока класа. Режисьорът е изтръгнал от нея тотално отдадено изпълнение, което изгражда тъканта на филма и печели фестивалните журита. Крюгер бе отличена с наградата за най-добра женска роля в Кан през 2017-а, където творбата на Акън бе в конкурса за "палма", а после на "Златен глобус" в САЩ навярно е послужило като аргумент "Без милост" да бъде обявен за най-добър чуждоезичен филм на изминалата година.

Що се отнася до режисьора, турски германец или германски турчин, постоянно разкъсван в сюжетите си от своя цивилизационен разкрач, от динамиката в двете си родини, той няма такъв късмет. Продукциите на Фатих Акън винаги ще бъдат сравнявани с неговия безапелационен шедьовър "Срещу стената" от вече далечната 2004 г. Въпреки че оттогава той работи в най-разнообразни жанрове - от документално-музикалния "Музиката на Истанбул" през топлата комедия "Храна за душата" до ангажираната историческа драма "Раната", с различен успех, филм като него не е направил все още. "Без милост" не прави изключение, и той остава по-долу. Все пак е стегнат, качествен, емоционално докосващ филм, озарен от изключителното изпълнение на титулярната актриса.

"Без милост" е трагедия в три действия. Триактната драма е разделена дори графично, като повествователно най-добра е първата "глава", но втората е тази, в която истински блесва талантът на Даян Крюгер.

Политически актуалната тема е провокирана от собствената съдба на режисьора. "По някакъв начин аз се оказвам в групата на "другите" в Германия, заради произхода си. Имам черна коса, родителите ми са от Турция - аз съм сред перфектните мишени за подобни ксенофобски атаки. Преди няколко години се появи списък в един уебсайт на име Nuremburg 2.0, там бяха изброили политици, артисти, хора на изкуството, и моето име фигурираше като мишена за неонацистите." Именно този списък го кара да напише и режисира "Без милост", в който мъж от турски произход и невинното му дете стават жертва на неонацистко престъпление.

Катя е чистокръвна арийка - висока, синеока и руса, но по-скоро "бял боклук", отколкото достойна гражданка - обича чашката, взема наркотици, цялата е в татуировки, зарязва образованието си. В първите кадри на филма, друсащо се видео от телефон показва необичайната й сватба - тя казва "да" на турския кюрд Нури в столовата на затвора, където той излежава присъда за наркодилърство. Родителите и на двамата са против, но щастливата любов променя аутсайдерите - в следващите минути (очевидно години по-късно) те имат петгодишно къдраво ангелче, което обсипват с ласки, своя кантора, в която работят заедно, къща в покрайнините и BMW. Един следобед Катя оставя детето при баща му в офиса, за да се отдаде на забавления със своя приятелка. Когато се връща, всичко е свършено - сградата е в руини, и двамата са жестоко разкъсани от самоделна бомба. Всичко това е разказано в кратък пролог, а по-голямата част от 95-те минути са посветени на безмерната мъка на Катя и желанието й да постигне справедливост - чрез откриване на виновниците и съдебен процес. Колко далеч могат да стигнат мъката и пътят към възмездие? Тези граници изследва Акън чрез своята героиня, отмествайки ги все по-далеч с напредването на филмовото време.

"Без милост" може да бъде обвиняван в конюнктурност и политкоректност, но това няма да е честно - Акън е напълно искрен в своите филми, така че по-скоро става дума за навременност и художествено регистриране на действителни обществени процеси. За съжаление финалната част на "Без милост" е неубедителна, а развръзката - очаквана.
снимка: арт фест
В сцената със сватбата в затвора проблясва специфичното чувство за хумор на режисьора, което доминира в "по-леките" му филми.
4
1613
Дай мнение по статията
СЕГА Форум - Мнения: 
4
 Видими 
10 Май 2018 19:26

Ако приемаме, че Даян е Даян, а не Диане, то защо тогава Фатих е Акън (по турски), а не Акин (по немски)?
10 Май 2018 20:55
Фатих Акин споделя пред Variety, че за него "Без милост" е изключително личен филм. "По някакъв начин аз се оказвам в групата на "другите" в Германия, заради произхода си. Имам черна коса, родителите ми са от Турция – аз съм сред перфектните мишени за подобни ксенофобски атаки. Преди няколко години се появи списък в един уебсайт на име Nuremburg 2.0, там бяха изброили политици, артисти, хора на изкуството, и моето име фигурираше като мишена за нео-нацистите. Именно това ме провокира да напиша сценария и да снимам този филм – това е моят своеобразен ответен удар на безумието, на което сме свидетели…"

Прочети още на: https://www.dnes.bg/sofia-film-fest/2018/01/09/bez-milost-na-fatih-akin-idva-na-sff.364507


Пресрелийз... можеше да е от всеки друг сайт.

Когато се връща, всичко е свършено - сградата е в руини, и двамата са жестоко разкъсани от самоделна бомба. Всичко това е разказано в кратък пролог, а по-голямата част от 95-те минути са посветени на безмерната мъка на Катя и желанието й да постигне справедливост - чрез откриване на виновниците и съдебен процес.

Анита премълчава естествено, че бомбата е поставена от неонацисти. Което, как да не е честно, като знаем в съвременна Германия, Белгия, Франция и Великобритания кой поставя бомбите и гази хората с с 20 тонни камиони.

Що честния да не направи филм за реалните жертви на бомбите и куршумите на терористите, вместо да го пречупва с обратен знак в художествените си реалности? Та да, точно в политкоректното е този филм... и режисьора му. Политкоректното което в Германия не позволява на полицаите да си вършат нормално работата, да не бъдат обвинени в разисъм. до там са стигнали...
10 Май 2018 22:59
Чукча, чукча Диего, да беше прочел предното изречение

" "Без милост", в който мъж от турски произход и невинното му дете стават жертва на неонацистко престъпление."
11 Май 2018 11:45
Да де, пипнали сте пресрелийза

Гледам, че не опонирате за "честността" на режисьора, който решава, че за навременност и художествено регистриране на действителни обществени процеси може да преобърне палачинката... така де, колко бомбени атентати срещу мигранти и мюсюлмани в Европа има? На това му се вика творчески поглед. От къде накъде ще извършва "документалистика" използвайки реалността, за да разкаже за ксенофобията, расизма и прочие любими тематики... в Европа става все по опасно да си бял, ама това е факт, не художествен поглед, нали така?
Дай мнение по статията
Всички права запазени. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на СЕГА АД