..Да не говорим, че водя кореспонденция на още 2-3 езика... Нда, това ми напомни за незабравимия Салваторе - "Името на розата". |
Нда, това ми напомни за незабравимия Салваторе - "Името на розата". Нда, това ми напомни за незабравимия Салиери - "Амадеус". |
Даскал Цеко 28.9.2011 г. 21:48:51 А това пък е голямото оправдание на всички езикогрешници. Не бивало да се гледа КАК пишат, а КАКВО. Даскале и ти Цеко :-) Не е въпрос на оправдание, а на приоритети - на мен винаги ми е по-важно музката на смисъла да звучи добре, а синтаксиса и граматиката кой знае защо не ме вълнуват чак толкова(ако и доколкото това не се отразява на смисъла и значението). Освен това скъпи ми Цеков това, че някой е допуснал правописна грешка в никакъв случай не означава, че е неграмотен(т.е., че тя е допусната поради непознаване на правилата). Грешки може да се допускат И поради 1) преумора, 2)разсеяност(или ако предпочиташ ангажираност на вниманието с други )неща - например ако си завладян от "музиката на смисъла" може да не обръщаш чак толкова много внимание на "музиката на граматиката"... :-) ) 3) неподходящи условия за писане - например на мен в момента клавиатурата не ми е емного добре осветена и може и д аобъркам някой клавиш, мислейки го за друг. 4) бързане 5)като творчески похват или ако предпочиташ "нарочно защото в дадения контекст и момент звучи по-интересно". :-) 6) по навик - ако основната част от общуването ти е с хора, които също не спазват стриктно правилата(нещо като лопкална езикова норма, нещо като израз на групова идентичност и принадлежност - "ние тука сме различни от вас щото говориме ТЕ така" :-) ) "забравяш" или подменяш правилната форма със съответния ("грешен" сленг/диалект. Ерго твърдение, което априорно(ще рече, че ти не си си дал труда да провериш и установиш дали освен неграмотността няма друга причина, която да е предизивкала грешката, а направо си отсякъл - "опааа грешка=неграмотност" ) изключва всякакви други възможности за грешка освен посочената от теб неграмотност и основаните на него обобщения и изводи са логически, смислово ... висящи във въздуха. :-) А да не те подхващам на тема 2+2... щото тогава не моем'те мисла.... :-) |
Смело момче си, акронимчо Повтарям бавно, щото четеш бавно. Не грешките, а гордостта от грешките. Тя е признак. Колкото до темата "2+2" ... чети Кептъна. |
Die Hexe, темата 2+2 съм я разработвал още 90-95 :-). Не помня дали 95-та имаше в-к "Сега", но със сигурност интернет форум нямаше :-) Специално за тебе Натиснете тук :-) Съжалявам, но Даскала се е захванал с кауза пердута - все едно да ме убеждава, че е по-важно да говориш на перфектен английски без значение какви нелепици всъщност казваш. Или ако предпочиташ да захвърли в кошчето ръкопис на Димчо Дебелянов, щото видял правописна грешка в него, но да се възторгва от изрядна в правописен аспект докладна запсика на счетоводителя на Н-ското кметство, относно сметосъбирането в общината, чиято цел всъщност е да прикрие едни по-специални разходи. |
ТИ ГО КРЪСТИШ, ТО ПЪРДИ C.S.M.I, виждаш, брато, че е доста трудно да приведеш логични доводи срещу бетонирани догми. Аз му викам: Случва се, разбира се, на човек ( и на мен най-често) да изпише нещо не баш както трябва, ама пък, голяма работа...нали се разбира. Не! Вика! Анатема! Щом правиш правописни грешки, значи си прост, а аз понеже не правя - съм умен. И като тръгнат едни подмятания, едни кисели закачки, а бе...мани, мани. Има даже някои форумци, чието участие ( ако погледнеш историята на техните мнения) е чист панаир на суетата. Този бил глупав, онзи бил прост, американците били тъпи, другите били незнам си к'ви, а той ( чийто основен допринос във форумните "пиески" са именно тези класификации) е целият в бяло и с червен карамфил затъкнат в бутониерата, даже. Аз понякога си мисля, че си губя времето напразно да обяснявам азбучни постановки. Защо ли, викам си, сега трябва да изписвам десетки редове с обяснения, след като в края на краищата тяхната реакция ще бъде някакъв семпъл ответ от рода на:"Ами вие защо биете негрите?" Да де, но като си спомня колко интересни хора със субстанция напуснаха този форум през годините именно при среща на една такава масирана атака от "намусени форумци" и си викам...не е изгубено време, тъй като ако човек следва като тях златното правило: "По-умния отстъпва в безсмислените спорове", то този форум ще бъде залят от сивотата на киселите и постепенно ще започне да се превръща в зала за обмяна на линкове към песни на Висоцки, рецепти за туршии и мегдански закачки. Така, че другарки и другари не се предавайте. Отстоявайте позициите и идеите си, след като вярвате в тях. И въпроса тук не е логичното възприемане на изложената от мен ( а и от теб) фактология...не бе, не...тук става дума за конфронтация заради самата конфронтация. Ей така, просто: А бе, к'во си седнал с'а да ми се правиш на отворко, след като си мно'о тъп. Толкова. Ей да речем, сума ти и йони разклатих, милиарди молекули раздвижих за да обясня, че правенето на граматични и правописни грешки не е нещо с което се гордея ... ей, богу...имам тук над 11 години стаж в този форум...а и предшестника му и нито веднъж не съм казал:Горд съм че правя правописни грешки или нещо в този стил ( ако човек не го мързи, може да хване бас с мен за...да речем 1000 долара и да вземе да ми прерови досието ми тук), ама не... много по-лесно е да се каже: А бе, ти се гордееш с това и за това ти се смеем...хи, хи, хи, хи, хи, дреЖки? Хи, хи, хи, хи, хи... Вари го, печи го...не увира и толкова. От толкова много думи, като почнеш от немърливост, минеш през небрежност, презкурност, нехайност, непукистност, безхаберност, мърлявост и стигнеш до по-камбанни като хаотичност, неподреденост, инвалидност, грешност, презкупзагрошност, ...се избира семантично най-отдалечената ГОРДОСТ. И разбира се, доказва се паралелно, че без правописност БЪЛГАРИЯ загива! А напишеш "Збогом" и пет сладки котенца умират. Не дай си Боже, пък да имаш няколко правописни грешки в текста - температурата на Земята се покачва барем с един градус и края на света (според Ал Гор) се приближава с още няколко седмици... И като се почнат едни сиви клишета от рода: Пиша ти бавно...вземи си хапчетата...бият Паниковски...( разбира се изписани правописно ). Дето има една дума: Ти го кръстиш, то пърди. Тц, тц, тц, тц, тц... Виж как щях да забравя, та се връщам да го добавя: От сега на татък ( за да не са само морално, но и материално задоволени корективно настроените форумци): За откриването на всяка моя правописна грешка - печелившия получава лукче, а ако намери граматични - направо ибришимче! Айде, на работа, има бая да се облажат някои. Редактирано от - gratzian на 01/10/2011 г/ 07:31:34 |
Вместо това водопадно-иригационно послание по-добре би стояло следното кратко обясненийце: "Въпрос на култура, ве! Мойта дотам закарва. Потпис: не се чете, щото трудно се пише." |
Абе какво сте нападнали грацко, като лами бе. Ами случва се. Още повече тук е форум, разговорилня. Друго е ако някой в официална кореспонденция напише образувание, вместо образование или други елементарни правописни грешки. Това издава човека. Както онова "збогом" на министър на културата.... Грацко си пише така, ама не ви се е натресъл министър да ви става. А има и друго, някой само правописа го умеят... Грацко, разбирам те душа...ето един |
Защо ли не мога да се разсмея на вица за Ница и Катуница? Сигурно защото няма остроумие в него. По принцип избягвам да чета "елитарните' бълнувания на Иванов, но този път се реших. От една страна иска да изрази своята съпричастност към съдбата на българските турци, но го прави толкова изкуствено, че постига обратния ефект.Показност, неискреност и търсене на някакви съмнителни ефекти. Следващият път ще прескоча статията с подписа на Иванов. |
. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Boatswain Spyder |
Т.е. по какво се различава автора на статията от продажник? Ами продал е, както казва Сашо Диков, не знам. Позицията е за да се отстоява. Ако нямаш такава, продавай фабриката. Дядо ми ме е учил, като ти почука на вратата катунар/ка, удари му/и един шамар. Лека му пръст. Не знам само бай Тошо за какви пари взе навремето тея 200 000 бройки от Чаушеску. P.S. Две села- Подем- изгони ги преди 90г. Лехчево- изгони мутрите след настъпване на новото време. Ако сме достойни за тях, ич биля ни не бърка ни мангау, ни бенатоу. И това ще мине. |
Защо требва да оправдаваме правописните грешки? Нема никакъв смисъл, требва да ги заклеймяваме. Откъде-накъде дойде тая идея да прегърнем боклука? Откъде-накъде да се примиряваме? Откъде накъде едно време ше ни пишат двойка по български, а сега - шестица, за идиотски език? *******. Това за автора, със съжаление. |
ЕДИН КИТАРИСТ КОГОТО ПОЗНАВАХ НА ВРЕМЕТО Бъди, ти барем си тук от сума ти и и време и си присъствувал на онези безсмислени дърляници относно това или онова. Нормално е, разбира се, да се направят някакви корекции, да се подхвърлят забележки и да се демонстрира знание и можност в дадена насока. Когато обаче се пресоли манджата и тя започва да нагарча. Това акцентиране на "техническата страна" на писането просто ми дойде байгън. Познавах, навремето един пич който си свиреше на китара, доста сносно. Ще вземе, значи това момче инструмента и ще почне да извива едни такива сола, та чак ум да ти зайде. Тръгнете ли да импровизирате заедно, а бе, ще те издуха от сцената с фантазията и техниката си, направо. Свири, значи, ритмично, мелодично, а и хармониите му перфектни. Свърнеш ли нанякъде и те следва като че ли е знаел предварително накъде отиваш. Да не ти разправям, че беше и универсален. Дай му нещо неравноделно - цепи, нашия и чак пушек се вдига. Тръгни да свириш блуз - на оня от китарата му сълзи капят. Дай джаз - почва момчето да импровизира, да изважда едни такива "димове", разни ми ти 11ки, 13, изобщо за чудо и приказ. Кеф ти рок - дъни тоя ми ти усилвател децибали и рифовете му цепят въздуха, като басма в трикотажен магазин, даже и няколко класически пиеси знаеше това момче. Да де, ама пусто, не можеше да чете ноти. Никога не си беше правил труда да вземе и да се ограмотява музикално. Хубаво, ще кажеш, ам'чи к'во от туй? Щом човека може да свири, какво значение има дали ще си остане до края на живота "слухарче"? В края на краищата на китаристът функцията е да свири на китара, нали? Исках, значи, да го взема това момче в моята група и да му дам възможност хем да радва хората с таланта си, хем и хляба си да вади с това. Да, ама едно е да искаш нещо, съвсем друго е да ти е позволено. За да свириш за пари по заведенията през онези години хората искаха да си ЛИЦЕНЗИРАН. Да имаш КАТЕГОРИЯ за естраден изпълнител. Имаше тогава такова нещо през социализма. Категориите бяха - Солист-водач, солист, първа, втора, трета, трета-временна, четвърта и четвърта-временна. (може и да имаше още една...не си спомням точно, ама както и да е). Изтъпанчваш се значи пред една комисия от експерти (имаше, ако се не лъжа, две сесии за лицензиране в годината-пролетна и есенна) и почваш да свириш там. После ти слагат ноти пред теб и ти трябва да ги четеш. А се осереш - и край. Няма категория за теб! Ти може и да свириш като Паганини, щом нямаш категория - за нищо не струваш. А бе, какво ли не правих, с кой ли не се опитвах да се свържа и да му представя това момче - ей тъй да го чуе и да се трогне...не бе, братче. -Не мога - викат ми. Аз главата си в торба не слагам. Сигурен съм, че е виртуоз, щом викаш, ама без категория щом е, на мен ще ми изгори чергата. Да отиде там, една четвърта временна барем да изкара и ще говорим после...и така...момчето се отчая, отиде си там от където беше дошъл ( беше провинциалистче) и от тогава ни съм го виждал, ни съм го чувал. Дали е продължил да свири не знам, но бая се бях разнервирал тогава от тази пуста БУКВАЛИСТИКА. Нямаш ли категория - не можеш да свириш професионално. Точка. И си викам: Ако тези правила важаха и в страните където и нелицензираните ( нотно неграмотни) музиканти си вадеха хляба с музика светът нямаше и да чуе за Пол МакКартни, за Стефан Грапели, Джими Хендрикс, Тори Амос, Би Джийс, Барбра Стрейзънд, Ъруин Бърлин...и кой знае още колко, ей такива мушмороци без категория. . Когато обучавам моите "паячета" винаги наблягам на онова на което прави нотите музика и гледам с по-малка сериозност на буквалистичното ноточетене. (умение което изисква просто практика). Та такива ми ти работи. |
gratzie, ако кажеш "позволено ми е да пиша както си искам, защото пиша велики неща", веднага ще се приеме. Но ти казваш "позволено ми е да пиша както си искам, защото Х. пише велики неща" или "позволено ми е да пиша както си искам, защото У. свири великолепно" и т.н. Каква е връзката между Х. У. и теб? Редактирано от - Лустриран, не фрустриран на 03/10/2011 г/ 05:32:26 |