Да ! Защото съм против смесването на двете войни, което се прави и в него. - Освен това май не разбираш, че говорят точно за честване и на двете войни анблок. А Междусъюзническата не може да бъде чествана, защото е катастрофа и началото на пътя надолу на България. Първо - никъде няма честване, а се говори за отбелязване на историческо събитие. Второ - номерът с разделянето на двете войни не върви, защото няма как от историята да се изтрие, това което не ни изнася. Трето - това че Междусъюзническата е катастрофа като краен резултат, не означава, че участниците в нея не заслужават да бъдат отбелязани. Да не говорим, че те на практика са същите като в Балканската война. |
Как да чествам Междусъюзническата /2-а Балканска/??? Няма как да чествам идването на румънски войски край София. Предполагам, че и в Румъния не отбелязват тържествено влизането на Първа шопска в Букурещ А как Турция да "чества" Първата балканска война? Защо не си живеем всички с напоителния спомен как сме пре**али комшията някога? | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
dibo, отговарям ти по твоята номерация: 1. Май имаш проблеми с разбирането на текст. "Функционална неграмотност" ли му казваха ? - 2. Не само, че не може да се изтрие "това, което не ни изнася", но и не бива. Това, обаче не означава, че трябва да му се радваме, да го честваме (отбелязваме), а още по-малко да го смесваме механично с нещо, което заслужава честване. Не става въпрос за едно или друго събитие, а за нашето отношение към него. Отбелязванията (честванията) са феномен от културата, боравещ на символно ниво. Какво е посланието (символа) на тези чествания ? Що ги правим ? Едни хора да отбият един номер и за вземат едни пари за туй и онуй, дето са се сетили, че могат да направят ? - 3. Едно са участниците, друго събитието. И въпреки, че никой войник не е виновен, че е загинал, то няма никакво геройство в това да те пратят за пушечно месо. Геройството е неразривно свързано с правилността (историческата оправданост) на действието. Щото в обратният случай май ще се окажат прави, тези, които искат паметник на загиналите турски войници под Шипка. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Brightman |
Брайти, Това, че ти четеш и разбираш текста по един начин не означава, че той е единствено правилният и другите са "функционално неграмотни". Отбелязване не е единствено равно на честване. Ето ти един пример: http://19min.bg/news/4/37814.html Какво е посланието (символа) на тези чествания ? Що ги правим ? Едни хора да отбият един номер и за вземат едни пари за туй и онуй, дето са се сетили, че могат да направят ? Не разбрах извън този награден знак, кое от изброеното като предвидени дейности не ти харесва? За мен лично ако действително най-накрая, сто години след събитието, някой най-накрая направи списъци на загиналите български военнослужещи през Балканските войни и ремонтира паметниците, значи парите не са дадени напразно. Честно казано не виждам вреда и от останалите дейности. Едно са участниците, друго събитието. И въпреки, че никой войник не е виновен, че е загинал, то няма никакво геройство в това да те пратят за пушечно месо. Геройството е неразривно свързано с правилността (историческата оправданост) на действието Да разбирам ли, че се чувстваш достатъчно компетентен да определяш чия смърт е геройска, исторически оправдана и правилна? | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: dibo |
Да разбирам ли, че се чувстваш достатъчно компетентен да определяш чия смърт е геройска, исторически оправдана и правилна? Иииии, ти пък, трябваше по-заобиколно да го кажеш (не, че му дреме), пък и много ясно си се вижда как се чувства. |
Тая работа не е за професорите бонго и брайтман. Те са модерни мислители и форум-публицисти, много модерни, много академично настроени. Те са съвременни хуманисти. Те ше ви дигнат мемориал на когото искате - на пигмеите от Танганайка, на аборигените от Папуа и на турския аскер - изберете си. Историяата требва да се осмисля по съвременни, младежки образци. Требва да се забрави за животинския турски аскер, набучвал пеленачета на щиковете си, след Освобождението (вижте напр. Миша Глени, не бълг. източници) . Требва да се дигат мемориали на джелатите. Требва да не се търси сметка за десетките хиляди заклани и изгорени. След Освобождението. Требва да се забравят тия работи. Свободна държава, които иска да ги слуша и да им приглася. Аз им тегля една майна. О.з. ефрейтор Мето. |