Идеята на автора (и моя) е, че едно образовано и интегрирано малцинство не би извършвало такава търговия. Виж, например, арменците. Адмирирам тази идея. Приемам я като своя! Но за съжалиение живея тук и сега... не след 50 - 100 години. Затова ми се струва, че логичният ред е - първо забрана, а след това - който иска и може - да се образова. Насила можеш да забраниш определена дреха или конкретни символи, насила да образоваш някой - малко е недемократично мисля. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Vatamov |
не успях да разбера какво предизвиква тази монолитна негативна реакция Няма монолитна негативна реакция. Просто едно малцинство с определен профил е прекалено гръмогласно, защото се чувства пряко засегнато от статията. А за размера на това малцинство - виж резултатите от избори - около 2% от българите. Останалите 98 % видно не са на тяхното мнение. |
Просто едно малцинство с определен профил е прекалено гръмогласно, защото се чувства пряко засегнато от статията. Добър анализ. След като статията ти харесва прочети си я още няколко пъти, може и да си я принтираш ако искаш. |
SvSophia 11 Май 2016 06:19 Нищо лично, само цитирам един абзац от съседната статия, понеже мисля, че тук си е съвсем на място: Съдът на Линча е по-демократичен и е по-пряка демокрация от швейцарската. ...по делата ще ги познете... По кои дела ще ги познаете по-точно такива като SvSophia, ммм? С баща, лежал в затвора след 9-и с всички произтичащи от това последствия за него и семейството му. Нея не я допускаха до нито един конкурс за асистент и аспирант за ужас на дълбоко уважваните професори Пашов и Мирослав Янакиев, които я искаха за асистент в катедрите си. А баща й, лека му пръст, беше един от най-достойните човеци, които познавам. Мерете си приказките в този форум! | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ablepsia |
Леко се "замитат" патриотичните ценности, като се набляга на грамотността и т.н. (което е истина). Значи проблемът е "не толкова с утвърждаването на патриотичните ценности"! Е? Общото внушение е, че по-добре да произвеждаме образовани безродници, отколкото неграмотни родолюбци. Съчетанието образовани родолюбци въобще не стои като възможност в статията. Поръчкова боза-вкисната. |
То и заглавията са доста пресилени и верятно провокират първична негативна реакция към статията ... Мдааа... Благодаря. Жалко, че си изгубих половин ден да ти отговарям на въпросите. Жалко, и че не вдяна какво ти обяснявах. За твоя сметка си е. |
Общото внушение е, че по-добре да произвеждаме образовани безродници, отколкото неграмотни родолюбци. Съчетанието образовани родолюбци въобще не стои като възможност в статията. Поръчкова боза-вкисната. |
За твоя сметка си е. Пиша го в графата "големи загуби" и отивам тихо да страдам с една чашка гроздова |
Общото внушение е, че .... Ще цитирам: "We don't see things as they are, we see them as we are... " Та и с внушенията - внушават ти онова, което искаш да ти бъде внушавано. |
Та и с внушенията - внушават ти онова, което искаш да ти бъде внушавано. Говори за себе си.На мен никой нищо не може да ми внуши. |
КараКолю, самата постановка внушава, че патриотизмът е лошо нещо. И трябва да се премахва... Много думи - едно елементарно внушение и твърде елементарно, по-зле и от текезесарската пропаганда, промиване на мозъците. Дали подобни тези ще бъдат приети в САЩ, Швеция, Германия, дори Турция или Свазиленд? П.П. Извинявай за забавянето, натоварен ден за почивка беше... ------------------ Сайтът на Генек |
...самата постановка внушава, че патриотизмът е лошо нещо Не, не, не. Не патриотизмът е лошо нещо, но конкретно българският патриотизъм е наистина много лошо нещо. Има да теглим... |
Имам един въпрос към хората изказали се под темата. Кой от вас е гледал изпълнения на турски /от Турция / ансамбли за народни танци? Ако има някой, поне един, моля да сподели впечатлението си. |
Много си тъмен г-н Бояджиев. А и доста скучен ставаш на последък. Вземи си отпуска, събирай охлюви и гъби. Направи си супа. Но не пиши скукотевини. Имал си и по- добри публикации. |
Просто едно малцинство с определен профил е прекалено гръмогласно, защото се чувства пряко засегнато от статията. А за размера на това малцинство - виж резултатите от избори - около 2% от българите. Останалите 98 % видно не са на тяхното мнение. Докато масово се разсъждава по тоя начин, няма надежда за тази страна и за този народ. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: бонго-бонго |
Два пъти прочетох материала на Бояджиев, но не успях да разбера какво предизвиква тази монолитна негативна реакция у другите читатели. Нескопосаните пропагандни манипулации:Изказването за образованието, дефекти на което са неграмотността, зубрачеството и неспособността за самостоятелно критично мислене, напълно отговаря на реалността . Първо, това, неграмотността, зубрачеството и самостоятелното мислене, не са дефекти на образованието, а следствие от изповядваните "демократични ценности" в обществото - на консуматорство, на покупка на дипломи, пропаганда как прост човек е станал милиардер (вика му се "американска мечта" или как един доктор по философия става скъпо платен хидро-инженер ( и наистина скъпо платен за обществото - 169 млн. лв. струваше "корекцията" на проекта му), включително и публикуването на порнографии като авторската тука. Еле пък простотията, че не е имало "турско робство" (щото не пасвало я на марксистка терминология, я на някаква псевдонаучна) баш по времето, когато баш "демокрадците", Британската империя е търгувал с роби (Slavery Abolition Act е приет 1833 г., но търговията с роби продължава до 1873 в Зинзибар, а през 1865 г. САЩ приема Тринайстата поправка на Конституцията на САЩ, която отменя робството).Второ, плоската пропаганда убива мисленето и интереса на читателите/гражданите - народните танци нямат нищо общо с грамотността/неграмотността, но авторът ги протитовопоставя за да "убие" родолюбитието (нарочно подмених "патриотизъм" с "родолюбие" за да вденеш какво е манипулация). Реално, имаме проблеми с образованието, но никой не е твърдял (освен автора), че ще се решават с "народни танци". Отделно, че образованието не е само "грамотност", а и възпитание, социална интегрираност (за което биха спомогнали народните танци), традиции, комуникация. Нещо повече, образованието няма за цел да прави от всеки ученик Леонардо да Винчи, защото, дори и да са гениални учениците, ще останат неразбрани от съученици, сънародници, от света. дандания около избирателния кодекс Имаме проблем с избирателния кодекс - купуване на гласове, разминаване в отчетността и в броя на избирателите. Но авторът не казва, че някои политици се опитват да излекат диведенти, а лъже безсрамно, че е нарушено "избирателното право", което всъщност винаги досега е осигурявано с включаване на гражданите в избирателните списъци и откриване на избирателни секции по постоянен адрес (разбира се, в България, на чужда територия нашите закони и конституция не важат). Друг въпрос е в облекчаването на някои граждани при гласуването (манипулативно можех да кажа "в предоставянето на превилегии на избрани граждани по време на гласуване досущ как при комунизма). Но всяко облекчение струва пари, а никой от гласовитите простаци не е заявил, че ще плати допълнителен данък за осигуряване на средствата. Включитело и авторът, но неговот нагло лицемерие ни е известно отдавна. |
В подкрепа на Аполитичния, си позволявам да се разлея по темата. Долната извратенящина, че искаме да съхраним робството, защото си го обичаме, е базирана върху една доста ефектна, но за съжаление примитивна софистична фигура. Робството е неразривно свързано с хората, които са го осъзнали като такова. И са погинали в борбата срещу него. Въпрос на чест и достойнство е, след като не можем да бъдем като тях, поне да съхраним имената и делата им в националната памет. А те са неотделими от времето, в което са живели. Този който отрича робството отрича и подвига на борците срещу него; обезсмисля техните идеали и тяхното величие. Не, не обичаме робството. Но без тази отвратителна и жестока истина няма как да се проумее истината за подвига на Априлци. Преклонението и пиетета към тях чисто и просто се пренася върху антагонистичната на техните личности реалност. Която по тази само причина става отблъскваща, антипатична. И съответно - нуждаеща се от преименоване. Същият аналитико-обяснителен похват (вер. поради липса на творческа инвенция) се прилага и по отношение на проблема с гласуването зад граница. Най- състоятелният довод е, че държавата лишава своите граждани в чужбина от избирателни права. Истината е, че те сами са се поставили в невъзможност да упражнят тези свои права. Защото просто няма как навсякъде, където стъпи български крак, да бъде сглобена една избирателна секция с всички нейни атрибути. В качеството й на суверенна българска територия, върху която се разпростира действието на цялото национално законодателство. Кой в чужбина следи да не се нарушава избирателния закон около секциите - наши или чужди полицаи? Правилният отговор е че този въпрос е безсмислен. С текстовете на въпросния закон зверски се спекулира и в чужбина и у нас. Проблемът с охраната е чиста условност, която спокойно може да бъде пренебрегната. Само че няма как да искаш съблюдаване на едни правни норми в ущърб на други. Които намираш за излишни, неудобни, и в крайна сметка - извинимо нарушими. |