корупция препродажба на човешки права. отнемане на равенство имитационно правосъдие двусмислено, негодно законодателство. несъизмеримост между принос и преуспяване. безнаказаност за престъпления организирано лансиране на бездарници разминаване между законно и морално И всичко това, може ли да бъде доказателство и аргумент на заглавието и основната теза, че историята не била точна наука? Или аз не съм го разбрал нещо, тоя текст? |
Разбира се уважаемият Калин Донков спада към онези люде дето са наричани живи архиви и са почитани от родовата памет. Което не означава, че историята не е точна наука. Друг е въпросът, че тази наука се манипулира за груби партийни цели от разни пишман-историчаре... |
Щурчо, не бъди толкова самокритичен... ---------- Сайтът на Генек |
Внушено му е, необяснимо, но трайно, че такава борба винаги е колективна, че самата справедливост е колективна и че всякакви негови усилия да я добие (или раздаде!) в единствено число са авантюра и недомислие. Напълно съм съгласен. Само изводите ми липсават. Истинските, честни, достойни изводи. |
Щурчо, не бъди толкова самокритичен... А, напротив. Нема проблем да си кажем кривиците. Но журналистите не разбират от История, щото е друга Вселена... |
Опитвам се да прочета онзи въпрос с тогавашните си очи. Споменава се историята и вероятно това е дало бързина на отговора ми. Безочливата към българите история на ХХ век измъчваше съзнанието ми и десетилетия ме изпълваше с несъгласие и възмущение. Липсата на справедливост към борбите, идеалите и страданията ни, към храбростта и победите, винаги ми се е струвала варварска и цинична. Бях наясно, че това е съсипало националния характер, сринало е високи национални ценности, компрометирало е вярата в устрема и саможертвата, в честната кауза, в общите добродетели и в заслуженото с труд и вдъхновение бъдеще. Инстинктът на оцеляването периодично взема връх и поглъща стремления, идеи и прозрения за утрешния ден, каквито всеки народ неизбежно топли под сърцето си. Травмата от тази неправда изветрява бавно и неохотно и душата на българина не се научи да я съизмерва с неправдата в своя отделен човешки живот, нито да прегърне борбата за лична справедливост като своя-собствена свещена борба. Внушено му е, необяснимо, но трайно, че такава борба винаги е колективна, че самата справедливост е колективна и че всякакви негови усилия да я добие (или раздаде!) в единствено число са авантюра и недомислие. Самото натъртване върху колективността обезсърчава препатилия в колективното време гражданин. Вероятно този отказ от лично право за справедливост, от претенцията и борбата за нея е в основата на това натежало от неправди наше общество. |
Разгул на корупцията и препродажба на основни човешки права. Отнемане на равенство на всички нива и във всички области на живота. Имитационно правосъдие и двусмислено, негодно законодателство. Несъизмеримост между принос и преуспяване. Безнаказаност за престъпления и наказване на добродетели. Организирано лансиране на бездарници и превъзнасяне на простаци. Генерално разминаване между законно и морално в обществото. |
Тоя папа Жан защо е копирал Мунк? Натисни тук upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/The_Scream.jpg | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: gogin |
автора *** | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: sybil |
"Тоя папа Жан защо е копирал Мунк?" В Уикипедията пише, че "според Папа Жан, неговият стил (на Папа Жан) наподобявал Рембранд". | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: ManfromUtopia |
Разгул на корупцията и препродажба на основни човешки права. Отнемане на равенство на всички нива и във всички области на живота. Имитационно правосъдие и двусмислено, негодно законодателство. Несъизмеримост между принос и преуспяване. Безнаказаност за престъпления и наказване на добродетели. Организирано лансиране на бездарници и превъзнасяне на простаци. Генерално разминаване между законно и морално в обществото. Тези неща май бяха причината да бутнем социализма. |
Калин Донков Те са ведри, хищни и позитивни. — Винаги ми се е виждало странно… — поде Док. — Качествата, които ценим у човека — доброта и щедрост, откритост, честност, разбиране и чувство, — всички те съпътствуват неудачите в нашата система. А ония черти, които презираме — нетърпимостта, алчността лакомията, низостта, егоизма, — те са пътят към успеха. И макар хората да се възхищават от стойността на първите, те всъщност обичат плодовете на последните. |
Г-н Донков, ! Така е - настоящето определя историята (от/миналото)! Ако съществува справедливост в настоящето, излишна става тя за отминалите времена! |
Тези неща май бяха причината да бутнем социализма Само го побутнахме..., и на негово място наследниците му построиха мутризъм, огледален образ. "От трън, та на глог", казал народът ни. |
Което не означава, че историята не е точна наука. Ми не е точна наука. Историята се пише от хора, а хората не са безпристрастни машини. Дори да събереш всички документи и гледни точки за даден период (което е просто абсурдно), няма как да направиш обективна оценка. |
Друг е въпросът, че тази наука се манипулира за груби партийни цели от разни пишман-историчаре... Признат грях - половин грях |
Разгул на корупцията и препродажба на основни човешки права. Отнемане на равенство на всички нива и във всички области на живота. Имитационно правосъдие и двусмислено, негодно законодателство. Несъизмеримост между принос и преуспяване. Безнаказаност за престъпления и наказване на добродетели. Организирано лансиране на бездарници и превъзнасяне на простаци. Генерално разминаване между законно и морално в обществото. Тези неща май бяха причината да бутнем социализма.[/quote] Значи Калин Донков разправя за история (преди 9-ти), ти сега за преди 10-ти. И кога ли ще се говори за липсата на справедливост сред 10-ти? |