1. Аристокрацията в Трансилвания не е била наследствена, тъй като Тевтонския орден са си били монаси. Те са имали основна задача да се борят с половците .. 1/ Тевтонският орден е изгонен през 20те г. на 13 в. 2/Тевтонският орден изобщо не изчерпва аристокрацията в Трансилвания, още по-малко унгарската аристокрация изобщо. |
бонго-бонго 05 Фев 2017 20:28 1. Аристокрацията на Тевтонския орден, не би могла да бъде наследствена .. то там са били монаси. Магистрите на ордена са били избирани ..1. Аристокрацията в Трансилвания не е била наследствена, тъй като Тевтонския орден са си били монаси. Те са имали основна задача да се борят с половците .. 1/ Тевтонският орден е изгонен през 20те г. на 13 в.2/Тевтонският орден изобщо не изчерпва аристокрацията в Трансилвания, още по-малко унгарската аристокрация изобщо. Рицари - интернационалисти .. ! В момента орденът е във Виена! 2.Дори и след официалното напускане на земите на днешна Румъния от тевтонците , в Siebenbürgen е останала не малко аристокрация от по-старите времена имаща връзки и с ордена. 3.Не мисля, че въобще имаме право да причисляваме тевтонците към унгарската аристокрация в който и да е исторически период. Но това е, разбира се, само мое мнение .. | |
Редактирано: 4 пъти. Последна промяна от: sim4o |
Ставаше въпрос за герба на рода Болейн, на който са изобразени три говежди глави. Този род, обаче, произхожда от източна Англия, която е била и под римска, и под викингска власт по времето на Денелоо. Така че, могат да се търсят някакви корени в тази посока. | |
Редактирано: 2 пъти. Последна промяна от: mercury |
Искам да благодаря на бонго-бонго за отправката към Христофор Жефарович и неговата Стематография (да живее Google Image Search ): Дори не знаех, че я има в интернет и никога не я бях разглеждал, има много интересни гербове. На места дори ми се привиждат ръце, държащи франзели (Херцеговина) . В уикипедията пише, че при съставянето й той използвал Стематография на на Павел Ритер, която също успях да намеря. Нищо не разбирам от латински, българският на Жефарович ми е като чужд език и не мога да преценя дали той направо е превеждал латинските четиристишия под всеки герб при Ритер, но "нашата" Стематография изглежда направо като копие или превод на тази на Ритер. Нека някой по-разбиращ да каже. Някъде бях чел, че Жефарович изобразил герба на България с царска корона, а тези на Мизия, Тракия и Македония с княжески, защото искал да подчертае патриотично принадлежността на тези три области към царство България. Обаче виждам, че тези гербове са такива още при Павер Ритер. Другото, което ми направи впечатление, са двете Тракии - Тракия Одризийская и Тракия Римская. Кои са те? Одриската Тракия е с тюрбан и полумесец в герба (също като Турция) и заедно с турския това е единственият герб без корона. Римската Тракия е с лъв като България и Македония, но не е изправен и има някакъв странен диск на гърба. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: GeniusLoci |
Нищо не разбирам от латински, българският на Жефарович ми е като чужд език Натисни тук |
Бичата глава на Сабазий в Казанлъшката гробница: http://www.chitatel.net/forum/topic/4746-%D0%B3%D0%B5%D1%80%D0%B1%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%B2%D0%B7%D0%B5%D1%82-%D0%BE%D1%82-%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%86%D1%8A%D1%80%D0%BA%D0%B2%D0%B0-%E2%80%9E%D1%81%D0%B2-40-%D0%BC%D1%8A%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8%E2%80%9D/ Има я и в църквата Св. 40 мъченици. Мдаа... |
Дълго време обсъждахме култа към Богинята (...) Това говедо, според мен, ще е свързано с някакъв мъжки култ. In traditional and mainstream Wicca, the Horned God is viewed as the masculine side of divinity, being both equal and opposite to the Goddess. (...) For Wiccans, the Horned God is "the personification of the life force energy in animals and the wild" and is associated with the wilderness, virility and the hunt.Doreen Valiente writes that the Horned God also carries the souls of the dead to the underworld.(...) Wiccans generally, as well as some other neopagans, tend to conceive of the universe as polarized into gender opposites of male and female energies. In traditional Wicca, the Horned God and the Goddess are seen as equal and opposite in gender polarity. However, in some of the newer traditions of Wicca, and especially those influenced by feminist ideology, there is more emphasis on the Goddess, and consequently the symbolism of the Horned God is less developed than that of the Goddess.In Wicca the cycle of the seasons is celebrated during eight sabbats called The Wheel of the Year. The seasonal cycle is imagined to follow the relationship between the Horned God and the Goddess. The Horned God is born in winter, impregnates the Goddess and then dies during the autumn and winter months and is then reborn by the Goddess at Yule. (...) Whilst the Horned God is the most common depiction of masculine divinity in Wicca, he is not the only representation. Other examples include the Green Man and the Sun God.[3] In traditional Wicca, however, these other representations of the Wiccan god are subsumed or amalgamated into the Horned God, as aspects or expressions of him. Sometimes this is shown by adding horns or antlers to the iconography. The Green Man, for example, may be shown with branches resembling antlers; and the Sun God may be depicted with a crown or halo of solar rays, that may resemble horns. These other conceptions of the Wiccan god should not be regarded as displacing the Horned God, but rather as elaborating on various facets of his nature. Doreen Valiente has called the Horned God "the eldest of gods" in both The Witches Creed and also in her Invocation To The Horned God.(...) Wiccans believe that The Horned God, as Lord of Death, is their "comforter and consoler" after death and before reincarnation; and that he rules the Underworld or Summerland where the souls of the dead reside as they await rebirth.(...) Many horned deities are known to have been worshipped in various cultures throughout history. Several theories have been created to establish historical roots for modern Neopagan worship of a Horned God. Margaret Murray, in her 1921 book The Witch-Cult in Western Europe, proposed the theory that the witches of the early-modern period were remnants of a pagan cult and that the Christian Church had declared the god of the witches was in fact the Devil. Without recourse to any specific representation of this deity, Murray speculates that the head coverings common in inquisition-derived descriptions of the devil "may throw light on one of the possible origins of the cult.(...) Murray attempts to claim that various depictions of humans with horns from European and Indian sources, ranging from the paleolithic French cave painting of "The Sorcerer" to the Indic Pashupati to the modern English Dorset Ooser, are evidence for an unbroken, Europe-wide tradition of worship of a singular Horned God.(...) In 1985 Classical historian Georg Luck, in his Arcana Mundi: Magic and the Occult in the Greek and Roman Worlds, theorised that the origins of the Witch-cult may have appeared in late antiquity as a faith primarily designed to worship the Horned God, stemming from the merging of Cernunnos, a horned god of the Celts, with the Greco-Roman Pan/Faunus,a combination of gods which he posits created a new deity, around which the remaining pagans, those refusing to convert to Christianity, rallied and that this deity provided the prototype for later Christian conceptions of the Devil, and his worshippers were cast by the Church as witches. (...) Натисни тук Натисни тук Натисни тук | |
Редактирано: 4 пъти. Последна промяна от: mercury |
Колкото до "напомпЕн", другият вариант - "напомпАн" и на мен не ми звучи правилно. Но може и да греша. НапОмпан е правилното. Музика за ушите на резерватците. К"во се Илиш куту напОмпена жаба.Като деца помпехме жаби със сламки. Има си дума пОмпа . Кеф ти за въздух , кеф ти за вода . Какъв ви е проблема? |
Трансилванци, гербове, унгарци, английски говеда и датски гербове.При толкоз добитък сега разбирам що един (вероятно трак) е казал "има нещо гнило в Дания". И нито дума за Дракула! Разочарован съм- как пропуснахте таз тракска връзка? (пропускам за жабите, бръмбарите и сламките) | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: Кайзер Созе |
защото изображение като бича глава, е логично да е свързано с потомствена аристокрация от западен тип. Е т"ва е. Рода ми по майчина линия е Турманци. А сме и на запад. А у Мездра намериха бича глава. И тия са западни аристократи. | |
Редактирано: 1 път. Последна промяна от: rorik |
mercury 05 Фев 2017 20:43 Мнения: 6,360 От: Bulgaria Скрий: Име,IP Ставаше въпрос за герба на рода Болейн, на който са изобразени три говежди глави. Този род, обаче, произхожда от източна Англия, която е била и под римска, и под викингска власт по времето на Денелоо. Така че, могат да се търсят някакви корени в тази посока. E, може и да са от малко по-късни епохи, тези говежди глави. Прадядото на Ан е бил обикновен селяндур издигнал се до т.нар. йомен-и. Такива често са служели във войските на големите лордове. После дядо и понатрупал състояние и станал търговец, издигнал се до кмет на Лондон, купил си земи и накрая Хенри VI го направил благородник. Относно герба разбира се мога само да предполагам, но е добре известно, че по него време гербовете на най-големите аристократи в Англия ужасно са си приличали, което е пораждало чудовищни проблеми, особено през време на мелето при битка. Поради тази причина, много от висшите херцози и графове си направили различни от гербовете си, по-простички и ясно различими емблеми, нещо като глупавите съвременни картинки наричани лого, за да могат хората им ясно да бъдат разпознавани от по-голямо разстояние. Някои такива емблеми по-късно влезли и в гербовете. Например Йорк си избрали за такава емблема- бялата роза /червена за Ланкастър всъщност реално е нямало. По-късно Хенри Тюдор я измисля, а Шекспир популяризира/. Някои от привържениците на Йорк обаче, също си имали свои емблеми, които били различни от бялата роза. Примерно Джордж херцогът на Кларънс си харесал за такава емблема черния бик. То и неговите земи отчасти били, много много близо и до родното място на сем. Болейн, а и до местата на поземлените им владения от по-късно- в източна Англия. Разбира се някак странно звучи, търгашът Болейн да си избере герб съдържащ емблемата на привърженик на Йорк, докато е бил произвеждан в рицар точно от Хенри VI, ама като се замисля... при онзи тотален хаос оттогава... Джордж херцогът на Кларанс, който изглежда е бил и откровен психопат, после е предал брат си и е помогнал на Хенри отново да се завърне на власт, отчасти поради което /имал е и други сериозни прегрешения/ и брат му го екзекутира...та... не ми се рови СЕГА, ама спокойно дъртия Болейн може да е бил васал на този Джордж, по времето когато са аверчета с Хенри и оттам и говедата в герба... |
Що щат на герба на Бесарабия? Там има и делфини. Луна и слънце има и на входа на български църкви. Има и крепости ма твоя герб. ... Значи това е било обединение , на ловци на делфини ,на граничари, на търговци на роби , на поклонници на слънцето , луната , бикъ ,орела , на строители на водни пътища , ... на различни вери.Явно обединяващата е Орела. Равен сред равни. Демокрация разбираш ли? Щом превръзката значи свобода , що да не е и търговец на роби който ги освобождава от робство |