america1332002 Турския марш е Allegretto Alla turca от Соната в ла мажор К No 331 по класацията на Коелер от Моцарт. Ама каква е връзката с настоящата статия. |
Фичка Убеди ме най-после. Ще спя спокойно. И ти се успокой. Ей сега БСП като вземе властта ще проведе лустрацията. Всичко ще си дойде на мястото. Ама истинска лустрация ще се проведе като дойдат на власт истинските комунисти. |
А Фичката се е объркал Бетовен наистена има турски мотиви ама те са в Увертюрата "Атинските развалини". Ама вижте само какви мисли диплят кадрите на ФФ - наш Фичо: ..........Защо чалгата не е "блус"? Защото чалгата не е истина, а изкуството е истина. Музиката се обновява, когато отдолу избликне наивната стихия на простия (съвременен) човек и "оварвари" класицизиращата се "парагдигма". Чалгата безспорно е оварваряване на априлските жанрове, но не и "наивната стихия на простия съвременен човек". "Човека" засега е ням................ Че чалгата не е блус всеки го знае. Ама, че като пуснеш MTV разбираш, че и там има безспорно оварваряване на януарските, февруарските, мартенските и др, жанрове. Разликата, че България е малка и няма тази тежест, каквато имат САЩ. Аз в никакъв случай не мога да кажа, че Третия концерт за пиано на Панчо Владигеров е по-лош от Концертът във фа на Гершуин, ама защото Гершуин е американец той се свири в целия свят. |
Марксе, грешиш - лустрацията ще я направят НАТО и ЕС. Турският марш на Бетовен е известна част от симф. поема "Руините на Атина", тук. Има я на повечето "грейтест хитс" плочи на Бетовен. Моцартовата соната за пиано е Rondo Alla Turca, тук, понякога наричана и "Турски марш", според мене няма нищо общо (освен името) с турската духова музика (за разлика от марша на Бетовен). Blue Rondo a la Turk е джаз композицията на Дейв Брубек, в която използва "български" неравноделен такт. |
АМИ, че те американците грешат /дали?!/, та камо ли живеещите в САЩ?!? Ето, например, една "американска грешка" /ако е грешка, разбира се- щото може и да е друго?!/ ............................. Силвио Берлускони се срещна с посланика на САЩ заради инцидента в Ирак 4 март 2005 | 22:09 Агенция "Фокус" Рим. Италианският премиер Силвио Берлускони се срещна с посланика на САЩ в страната във връзка с обстрела срещу автомобила, с който е пътувала в Ирак освободената италианска журналистка Джулиана Сгрена, предаде Ройтерс. Берлускони потвърди, че Сгрена е била ранена и е убит служител на италианските служби за сигурност, който е участвал в операцията по нейното освобождаване. Автомобилът е бил обстрелян от американски военнослужещи, докато е пътувал към летището. |
Марксе, да ти кажа - пак грешиш - Дворжак, Сметана и Яначек са също от малка и славянска страна, а се свирят по цял свят. И Джордже Енеску. Гершуин е руски евреин и бил повлиян колкото от черния блус, който ходел да слуша в Харлем от първите черни, дошли в Ню Йорк от Ню Орлийнс и Чикаго по туй време, толкоз и от еврейската музика в махалата му (Гранд стрийт и Бауъри), и от руските класически ноти. Руски евреин (от Одеса) е и Бродуейския шампион-песнописец от това време Ървинг Берлин, и Ерън Копланд също. Тяхната сила била в смелото смесване на влиянията, това създало американската музика. |
Фичо Аз много ясно ти написах точните имена на пиесите. Въпреки, че е познат като Турски марш или Rondo a la turca, истинското наименование на часта от Сонатата в ла мажор на Моцарт е A la turca Allegretto. Намери нотите и се увери. По първата част на тази соната Вариации Милчо Левиев правеше отличен джаз. Не съм чувал Дейв Брубек Модърн квартет да са правели това рондо. Те направиха Take it five, което звучеше като неравноделен български ритъм. "Атинските развалини" или както ти пишеш "Атинските руини" е увертюра. Бетовен не е писал и не е можел да напише симфонична поема, защото музикалната форма Симфонична поема (както впрочем и рапсодия) е измислена от Ферренц Лист далеч след смърта на Бетовен. Учи се Фичо - то сляпото окато прави. |
Фичо За да приключим с музикалните теми, че ми се наду главата искам само да отбележа, че Сметана и Дворжак, а в голяма част на живота си и Яначек са били граждани на Австро-Унгария, която е била водеща сила до Първата световна война. |
Марксе, Брубек има парче Take Five, което също го има на "грейтест хитс" плочите му заедно с Блу Рондо а ла Турк, което пък най-очевидно за мене започва в "български" размер 9/8 (някой каза, че било грънчарско). Симфоничното парче на Бетовен "Турски марш" звучи екзотично, като зурни, но сонатата на Моцарт, която вероятно си чувал (за разлика от марша на Бетовен) няма общо с турска военна музика по звучене. Точния жанр на симф. произведение "Руините на Атина", проверих, е "Увертюра, турски марш и инцидентна музика", а не симф. поема, за което си прав. Но Ф. Лист не "живял много след Б.", даже му бил представен лично като момче от Карл Черни. |
Чичо Фичо, какво означава "правилни възгледи по много въпроси", така ако можеш по философски да го обясниш. |
Ех Марксе, били поданици на Хабсбурга, но не били австрийски композитори. А чешки. Помня, че веднъж стана дума и за поданика на руския цар Ян Сибелиус, финландски композитор националист. И Ботев технически май бил османски поет, някой тогава отбеляза. |
Чичо Фичо, аз не питам конкректно за Дайнов, а какво ще рече "правилни възгледи" и как може да се дефинира правотата, доколко е обективна. |
"Колкото и подробно да разучиш чуждо парче, ти никога не можеш да влезеш истински в главата на автора. Възпроизвеждаш, папагалската, уж точно до последната шестнайсетинка, но... резултатът не е онова. А не е, защото онзи, който го е писал, е вложил цялата си неповторима душа, уникалния си житейски и емоционален опит, собствения си вкус към изгрева и залеза. Само той си знае защо вместо очевидно необходимия си бемол е джаснал някакво минорно ре септа. И тъй като ти не знаеш как се е стигнало до това, не можеш истински да вложиш себе си в изпълнението - да бъдеш убедителен." ------ Не съм особено съгласен с автора. Според неговата логика никой изпълнител не може да изпълни едно произведение така, както би го направил авторът. Това не само, че не е вярно, но лишено от смисъл. Че за кого пише композиторът? За себе си ли? Не. За бъдещите изпълнители! И всеки може да влага СВОЕТО чувство в произведението (стига да го има), уникалната си душа и опита си. Даже в много случаи авторските концерти са много по-слаби от изпълненията на професионалните музиканти. Освен това зависи от нагласата на слушателя. По един начин се слуша напр. Зубин Мета, по друг Кладерман. Не мога да кажа, че те са папагали и някак механично се опитват да възпроизвеждат. Та тази теза на Дайнов не намирам за коректна. Оттам и аналогията с подражателството в управлението и законописанието. Според мен е по-добре директно да се прилага европейското право, защото се нагледахме на "майсторлъци" (не че господата като Дайнов, Кръстев, Минчев, Райчев и прочие нямат пръст в тази работа). Защото в управлението не може да се влага само душа, трябва и известен рационализъм. А ако нещо е направено и при сходни обстоятелства работи - защо трябва да се модифицира??? |
Ами в публицистиката според мене "правилни" са възгледи, които подкрепят у читателя убеждението, че България постепенно ще става нормална западна страна, че либералната демокрация по западен образец е най-добрата от съществуващите политически системи, приложима към всички култури, че индивидите и техните права са по-важни от "тоталностите", че няма добри и лоши народи, а само хора - въпросите, за които спорим на форума. |
Геновева, не знам какво "хубаво момче" е бил вапросният Ъулян Вучков, но моите спомени за него датират от около 1989 - сам се чудия как се сетих кои ще да е тоя - спомням си за един мазен, слюнтявещ се дебелак на около 50-55 години. Винаги когато сам го наблюдавал сам си представял, че един евнух изглежда точно така. При него обаче имаше отлично савпадение на морални и физически качества. * Фичо, фичоо - какво можеш да кажеш, като пусто и ти си рожба на философския факултет. Някои да има нещо да каже за приноса на тези момци и моми в развитието на нещо си? Щото аз не се сещам. Та те даже не можеха да защитият това за което бяха обучавани, а именно т.н. "работническо-селска" идеология. Затова пак по пребоядисване се наредиха сред парвите. И пак си варшат работата (демагогията) все толкова успешно. Може и да прозвуча краино, но да бадеш философ по професия е едно от наи-неморалните и безполезни занимания в днешно време. |