Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Матура за министри
Отиди на страница:
Добави мнение   Мнения:54 Предишна Страница 2 от 3 1 2 3 Следваща
Va
14 Мар 2005 14:10
Мнения: 1,278
От: Bulgaria
Мдааааааааа
Съгласен съм. "Не е достатъчно човек да няма собствено мнение, необходимо е и да не може да го изрази"
Calina Malina
14 Мар 2005 15:42
Мнения: 6,931
От: Bulgaria
ОК, посипвам си главата с пепел, Старшина и озо Но има нещо, което ме притеснява в написаното от АВТОРКАТА. Това е старото и до болка познато "системата е виновна" и една повтаряща се "предпазливост", изразяваща се в това, да не се назовават конкретните причини за конкретните явления. Що се касае до желанието да се защитава своя позиция по една или друга литературна творба, аз съм на мнение, че литературна критика трябва да се чете. И колкото повече се чете, толкова по-автономен и аргументиран е авторът на своя позиция. Е, за това са необходими и компетентни учители, защото умения се формират системно и с постоянство.
Старшината
14 Мар 2005 16:03
Мнения: 20,650
От: Bulgaria
Calina Malina, уважавам ОК-то ти. И новата редакция. И желанието ти да се обучат на четмо даскалите. Ама пък - защо да се мъчат? А и останалите да мъчат? Мнение по темата за разделно събиране на боклуците - имаш ли?
Calina Malina
14 Мар 2005 16:14
Мнения: 6,931
От: Bulgaria
Тц, нямам Не разбирам от боклуци. Но образованието ме интересува, защото съм част от тая система Старшина, ти да не би да ми правиш много тънък намек по повод количеството изказвания
Кракатау
14 Мар 2005 16:20
Мнения: 4,538
От: Indonesia
Считам сия дискусия за безплодна, тъй като визираните различни подходи са ирелевантни от практическа гледна точка. Уманитарят вари го, печи го - все си напира да дудне - той така е проектиран по рождение. Единственaта възможно постижима разлика е в изискаността на формата, докато съдържанието винаги си остава Deppengeschwaetz.
Доказателство за това заключение е една Лиляна от гимназията, която беше назубрила целия Толстой наизуст и можеше да го изпее като магнетофон Унитра. Беше обаче симпатична и след това напредна много в живота понеже се омъжи за военен от кашишкия батальон и им дадоха апартамент тристаен.
Старшината
14 Мар 2005 16:36
Мнения: 20,650
От: Bulgaria
Ъ-ъ. Аз съм заядливец. И прост, при това. И малце знаещ от разни теории за устойчивост на системите. А "образователната с-ма" си е ПОДМНОЖЕСТВО. На какво - а? Нищо лично
Старшината
14 Мар 2005 16:42
Мнения: 20,650
От: Bulgaria
Кракатау, а пък на "Еми-овцата" още и викахме и "кифлата". Да не искаш да кажеш, че е "напреднала" до "образователно-царска идеология" ... Де бе, още не пускаше мляко, въпреки стискането .... Или - творческо развитие
гошо
14 Мар 2005 17:32
Мнения: 4,631
От: Bulgaria
Calina Malina, ето една гатанка от мен:

Коя дума е подлог в изречението "Пие ми се бира"? Защо?
Calina Malina
14 Мар 2005 19:13
Мнения: 6,931
От: Bulgaria
Гошо, очевадно е, че си пиеш бирата без-подложно Няма лошо.
гошо
14 Мар 2005 19:53
Мнения: 4,631
От: Bulgaria
Тоест? Твърдиш че подлогът е неопределен, от 3 л., ед. ч?
гошо
14 Мар 2005 23:08
Мнения: 4,631
От: Bulgaria
Vox Dei, Calina Malina, грешен отговор.

Доколкото ми е известно, сказуемото в изречението се съгласува по лице и число САМО И ЕДИНСТВЕНО с подлога.

Е какъв е този безличен подлог, които в изречението

"Пие ми се бира" е в 3 л. ед. ч.,

а в изречението

"Ядат ми се картофи" е в 3 л. мн. ч. ?

А?
Д-р Тормозчиян
14 Мар 2005 23:38
Мнения: 8,152
От: Botswana
Ех, Гошо, така ли ви учиха на граматика в Злогош?
Това са безлични изречения; още по-точно с възвратен безличен глагол; още по-конкретно - за душевни състояния или настроения.
В тия изречения се набляга на действието, без връзка с лице, което да го извършва. Най-подходяща за тази цел формата на 3 л. ед. ч. на глагола. В тия изречения не може да се мисли за някакъв действителен субект, който в посочените от теб примери е неутрализиран чрез косвено изразяване с допълнение и се съотнася с притежател, на когото се приписва или принадлежи действието: Пие ми се бира; Ядат ми се картофи.
Фрида
14 Мар 2005 23:40
Мнения: 971
От: Bulgaria
Айде, госпожата/ или госпойца/ калинка, задодаха ти въпрос, не се измъквайте, обяснете както трябва, да не питаме после какво е трансцедентално и т. н... че да не излезе, че и ти си за матура
гошо
14 Мар 2005 23:41
Мнения: 4,631
От: Bulgaria
Ех, Тормозчиян, явно терапията с тормоза ви е изтормозила.

Ако приемем, че изречението е безподложно, то глаголът би трябвало да е в 3 л. ед.ч.

Какво става тогава с изречението

"Ядат ми се картофи" ?

Доколкото си спомням, "ядат" е 3 л., мн. ч., както и картофите. Аз не съм чувал сказуемото да се съгласува с друга част на изречението, освен подлога. А ти?
Д-р Тормозчиян
14 Мар 2005 23:46
Мнения: 8,152
От: Botswana
Иначе прилежно написаният текст на единайсетокласничката изобщо не може да се нарече анализ. Той си е просто сбор от банални констатации, които ни най-малко не улавят същността на проблема. Трудно ми е обаче да я упрекна, като и специализираните в ресора "образование" журналисти са на същото равнище и нищо по-задълбочено не предлагат. Истината е съвсем различна от представената тук, но това е тема за много дълъг разговор, за който вероятно ще има и по-подходящ случай.
гошо
15 Мар 2005 00:04
Мнения: 4,631
От: Bulgaria
Иначе компетентния по всички въпроси д-р Тормозчиан се измъква като мокра връв, когато развитието на спора не е в негов интерес
Д-р Тормозчиян
15 Мар 2005 00:12
Мнения: 8,152
От: Botswana
Хе-хе, много даже е в мой интерес, в което и сам ще се убедиш, като си преговориш урока за взаимотношенията между сказуемо и допълнение, както и що е това подлог и какви функции има той в изречението.
гошо
15 Мар 2005 00:20
Мнения: 4,631
От: Bulgaria
Тормозчиян, или дай аргументи, или признай, че не си прав.
гошо
15 Мар 2005 00:44
Мнения: 4,631
От: Bulgaria
Че няма да си признаеш, няма, но ето ти малко литература за размисъл:

http://liternet.bg/publish4/jtisheva/podl og.htm
pro_01
15 Мар 2005 00:53
Мнения: 3
От: Bulgaria
кратка равносметка: всички коментари до тук с изключение на един съдържат в себе си или регулярно тинейдж мислене (в такова време и такава култура живеем, не виня никого)

Мдааа подкрепqм моми4ето с 2 руце и 2 крака....а да и бих излqзул на кафе с неq


или натруфени с хитри думи обяснения, които трябва да изглеждат сходни с контекста на материала и да демонстрират адекватност и интелектуално ниво поне някъде около неговото (защото съгласете се, 17 годишно момиче, което прави 20+, 30+ и още по-лошо - 40+ годишни хора да изглеждат елементарни дори само в собствените им очи е малко прекалено и трябва да се даде отпор. веднага)

Считам сия дискусия за безплодна, тъй като визираните различни подходи са ирелевантни от практическа гледна точка. Уманитарят вари го, печи го - все си напира да дудне - той така е проектиран по рождение. Единственaта възможно постижима разлика е в изискаността на формата, докато съдържанието винаги си остава Deppengeschwaetz.


или пък просто представители на класическата аботническа класа в българия (вярно, някой от тях на по-високо от средното стъпало, но все пак в нея).

Ако това е написано НАИСТИНА от това дете от Бургас - М.С. казва: да бъде записано немедлено в трети курс "Журналистика" в СУ.


очевидно има и хора засегнати пряко или косвено от подобен текст публикуван в обществена медия или поне недоволни по един или друг начин от това, че се дава възможност за нещо подобно

Иначе прилежно написаният текст на единайсетокласничката изобщо не може да се нарече анализ. Той си е просто сбор от банални констатации, които ни най-малко не улавят същността на проблема. Трудно ми е обаче да я упрекна, като и специализираните в ресора "образование" журналисти са на същото равнище и нищо по-задълбочено не предлагат. Истината е съвсем различна от представената тук, но това е тема за много дълъг разговор, за който вероятно ще има и по-подходящ случай.


лошото е, че за последните подходящият момент да кажат как точно стоят нещата никога не настъпва главно защото в ТЕКУЩИЯ МОМЕНТ се чувстват НЕПОДГОТВЕНИ, НЕСИГУРНИ или просто поради факта, че единственото, което умеят в тоя живот е да РАЗСЪЖДАВАТ авторитетно в затворен кръг, в който вече са изградили определен сатус.

накрая, нещо-като-заключение за всички изписани полюции на народни, псевдо-културни или високопарни люде до момента - дами и господа, моля ви, другия път преди да кажете нещо елементарно, първо преспете с идеята. хората не оставят впечатлението, че са прости само когато пишат неграмотно. по-неприятни са опититие за изразяване на мнение когато такова не съществува. или си отворете очите по някакъв начин и престанете да бъдете говеда или умрете в собствената си еволюционна мизерия.

ако някой желае да обсъдим нещо, ще ме открие на pro@thedezine.com
Добави мнение   Мнения:54 Предишна Страница 2 от 3 1 2 3 Следваща