Хи-хи, бездарното диригентче Гьорето НотеФФФ сам си прави самореклама Esse quam videri |
След "светлата" дата 9.9. за директор на операта беше назначено едно мижаво каскетче по занятие обущар. Образование - без смешни въпроси моля! Но, пък предано другарче. Чак в края на 60-те започнаха да назначават хора с някакво музикално оброзование. |
чичо Дофтур, отдавана съм отбелязал във Форума, че си просто парче без каскетче (щото на празна плевня покрив не и трябва) и само ръсиш глупости из Форума. Не знам дали с каскетче или не но най-големите успехи по света и у нас Софийската опера имаше точно между 9.9.1944г. и 10.11.1989г. Да не говорим, че точно в този период в България бяха открити още 5 оперни театара (Пловдивската, Русенската, Старозагорската, Бургаската и Варненската опери) и много музикални театри, като Великотърновския, Кърджалийския и др. и така България се нареди много по-напред по оперни театри на глава на населението от редица големи центрови. Направи справка колко оперни театри има Ню Йорк или Лос Анжелис (които са с население колкото България) или Филаделфия и Чикаго и сравни с България през този период. Най големите оперни певци, прославили България излязоха именно през този период (преди това бяха само Борис Христов, Люба Велич). |
Плюс-пляс, за комумягите-грандомани не било проблем да нацвъкат оперни и драматични театри във всеки град с население над 10 000. И куклени и сатирични и самодейни. Ама защо? |
Всичко това се случва година преди да изтече мандата на настоящият директор. мандатът Да не сте взели някой от форума да ви редактира вестника?! |
Всичко казано от Нотев може би е вярно, но истината е че след Карталов и Райчев операта не случи с директори. Те изкараха операта по "белия" свят сбед 10ти, и музикантите се чувстваха добре, защото правеха "голямото изкуство". След тях какво остана, японските турнета наследени от Карталов и швейцарското лято където за 10 дена свирят 10 различни постановки. На артистите им било трудно "бързо да влязат в роля", а никой не ги пита музикантите какво им е всяка вечер в швейцария да свирят различен спектакъл. А някой пита ли ги как се чувстват по по-евтините турнета където пътуват с български автобуси из европа - и това е "Национална опера и балет - София"(поне така пише в сайта им). Дали някоя друга "национална" опера от "бяла" страна ще се съгласи да пътува по този начин. След два дена висене в автобусите как ли ще се се чувстват. Има и още една истина - бедни сме (имам предвид България). За да си докарат някой допълнителен приход от турнета доста от музикантите (и не само музикантите) са готови на всякакви несгоди и интриги. И някои от ръководстнвото на операта явно спекулират с тези проблеми на хората. За диригентите не искам да изказвам мнение, ще си помислите че нападам някой, но в пиано бара пише "Не стреляйте по пианиста той толкова може"(нямам предвид музикантите - те доста могат и са го доказвали). Просто пианиста който може "малко" - трябва да се разкара. Вица с публичния дом ви е известен, не трабва да се сменят леглата......... |
A_така Това било при комунистите грандоманско, онова било грандоманско, ама имаше публика, която му се наслаждаваше, а сега какво. Скандал, след скандал навсякъде и накрая едно нищо гарнирано с чалга. Всичко беше грандоманско, затова имаше работа за всеки и култура за всеки. Пък ти като не щеш грандомански работи си слушай чалгата, гледай порно и американски филми, ей тези работи поне не са грандомански. Нали такива простаци-борци срещу комунистическата грандоманщина изцъкаха 10 ноември, че целия български народ ги проклина (с изключение на чалгаджии и чекиджии като теб). Интересно ми е колко щата в Америка имат оперни театри. За Ню Джърси почти съм сигурен, че няма - те ходят или във Филаделфия или в Ню Йорк на опера, където им е по-близо. Къде е Фичката да ни осведоми. Дали и Уилмингтън в Делауеър има опера, не знам. Ама Средния запад е умряла работа. |