Авторе, когато човек се е сетил за забравените собствени грешки, не е ли по-добре да замълчи?... |
другото говорене, преди да бъде морален, е естетически въпрос. Дали можеш да го правиш. Много вярно е, че по начина, с който си служим със словото, може да се определи що за човек е пред нас. Не става дума за витиеватост и украшения, а за яснота и проста хубост. |
Добрия пример е много важен. Неговото показване, популяризиране и насърчаване. Както и лошия пример - неговото показване, изобличаване и дискредитиране. Тези действия трябва да се прилагат в пълнота, иначе остава впечатлението че част от истината се крие. А това винаги е предпоставка за двоен морал. Или за липсата на такъв. |
Ивдулгенциия , ли търсиш Коруджиев?, за прежните си диващини..., сега се сети за християнския морал...Пфу! |
Значи постоянно да си задаваме въпроси от типа "Как не те е срам?" и " Какво ли щеше да каже чичо Умберто?" |
"... Жаждата по другото говорене никога няма да престане... " , ама тя изобщо не е решаващата !... Дойде Симеон , и каза - за 800 дни ще ви оправя положението- и какво се получи , оправи своето положение и заграби и това, което винаги е било на държавата , за която ГОВОРИ , че милее !... А после си търси оправдания !.... Я вижте сега и " червените " - нито едно от предизборните обещания не изпълняват , а си намират оправдания !... НЕ жаждата за другото говорене , а ЖАЖДАТА ЗА ДРУГО ПОВЕДЕНИЕ е решаваща и тя наистина няма никога да престане , защото един народ , колкото и с робска психика да е , колкото и да е привикнал да бъде лъган и тъпкан , колкото и да е с увреден генетичен код , все в един момент ще потърси сметка не за говоренето , а за действията !... И да се надяваме , че това ще се случи по-скоро !... |
Ако има истина в теорията за прераждането, тогова е един нашенски фра Джироламо Савонарола. Може само да се радва, че отдавна не палят кладите. |
В България мафията си има държава. След 1989-та година в България се изърши криминална революция. На власт дойдоха криминал-революционерите. Съвсем естествено е езика, морала и мисленето да съответстват на държавата. Какво има изобщо да се обсъжда?! На криминална държава съотвестват криминален морал, криминално мислене и криминален език. |
Не е въпрос на избор - дон Кихот или Санчо; изводът става извод, щом е понесъл рана. Едно е да казваш, друго - да правиш. |
Много си е прав авторът, моралът на едно общество тръгва от моралът на всеки един човек. Даже и ще ви дам един хубав пример, говоря си аз с една баааш софиянка (сиреч, шопарка ) по повод кмета Софиянски, и тя горката, ми изтърсва следната велика мъдрост "Ама много краде този човек, много, не се наяде, а ние си мислехме че ще крадне малко и....ще ни остави и на нас нещичко...". Ето това ме изуми мене драги ми съфоромци, не крадливостта на некакъв педал, а глупостта на един обикновеничък такъв човечец.....моралът му така да се каже, ценностната му система с други думи, или казано по точно, крадецът бива избиран от крадци, педалът от педали И докато крадците и педалите са мнозинство, ще бъдем управлявани от крадци и педали..... |
Помним 18 ноември 89-а, първия опозиционен митинг. Очаквахме да излязат 500 души, дойдоха 150 хиляди... Значи помниш "синята революция"? Аз пък добре помня разговорът си с един афро-американец няколко седмици по-късно, който снизходително наблюдаваше всенародния телешки възторг и ми казваше - "глупави хора сте вие, българите... ще си разбиете държавата, и после представа си нямате какво ви очаква..." Е, видяхме какво последва. Победена България, загубила поредната световна война (тоя път - студена), вече 17 години я изтупват като брашнен чувал. Страната вече е чужда собственост, а българите, удостоени с "честта" да работят за другите, преживяват най-голямото си изпитание, от което не се знае дали въобще ще оцелеят... Наивници ли бяхте тогава г-н Коруджиев, или напротив, а? |
Христианката етика е хубаво нещо, ако има църква, която се придържа към нея и се стреми да я вгражда в съзнанието на вярващите. Иначе ще се питаме дали има почва за това у нас и ще четем Вебер, за да знаем как е при другите... |
Помним 18 ноември 89-а, първия опозиционен митинг. Очаквахме да излязат 500 души, дойдоха 150 хиляди... Сега има нещо по-важно от митингите. За тях пулсираше велика надежда, която успяха да убият. Сега е нужно да се говори тихо и настойчиво:... Те това е - не надигай много много глава, което си е на практика примири се, че те управляват криминал-революционерите и най-много тихичко на чашка с приятели попържай поредните яхнали ни политици. Случая с таксиметровите шофьори, убийството на малкия Пепи и правителството на СДС/Костов - пак беше същата работа/вместо 500 - 150 хиляди/ - вместо няколко десетки таксиджии, пред НС се събра огромно множество, на което му беше писнало и чакаше само някакъв начин, за да протестира и сега пак е така. Колкото до книгата - ами със същата идея много по-масово се гледат сапунените сериали. Като няма нищо хубаво в реалността, колко хубаво е да видиш нещо по-добро макар и като една илюзия. |
"...Не живеем според съвестта си. Съвест? Ето думата, от която трябва да тръгнем." Предлагам продължение: "Съзнавайки задължението си да угажда на Бога, духът не би знаел как да удовлетвори тези задължения, ако в това не го ръководеше съвестта. Давайки на духа частица от своето всезнание в естествения символ на вярата, Бог е начертал в него и изискванията на Своята святост, правда и благост, като е поръчал на самия него да наблюдава изпълнението им и да се съди сам за изправност или неизправност. Тази страна на духа е съвестта, която посочва кое е право и кое не е, какво е угодно на Бога и кое не е, какво трябва и не трябва да се прави - а като посочи, властно кара да го изпълним, след което за изпълнението награждава с утешение, а за неизпълнението с угризение. Съвестта е законодател, пазител на закона, съдия и въздаятел. Тя е естествената скрижала на Божия завет, който се простира над всички хора. И при всички тях ние виждаме действието й заедно със страха Божи. Да не вършите нищо, което съвестта забранява, както и нищо да не пропускате, което тя Ви заповядва да направите - голямо или малко." Св. Теофан Затворник |
Имам я тази книга.Случайно?Раздавали са я като кебапчета , по време на избори! Нищо смайващо няма в тиража. Предназначена била за деца , от 9-12 клас. Книгата е тотален фалш?Децата нетрябва да се докосват до нея.От нов прочит и нова библия има потребност!От началото на новата ера светът започнал да се променя.Била избор на универсални ценности?Християнството била религия на мира и любовта ?? И друг път съм питал , затова питам отново? Каква е тази любов към робите и към овцете? Каква е тази любов която възвестява , , Няма ни роб, ни свободен...а всички в Христа сте братя помежду си?? Така е казвала , а цели 1 900 години и нейните певци са обявявали робите за говорещи оръдия , а днес за СТОКА , за ДОБИТЪК. Мракобесие , невиждано и нечувано мракобесие , в нов седесарски вариант. Правото да крадат , да мародерстват , да лъжат , ТОВА ЕТЯХНОТО ПРАВО. За другите остават задължението-да са почтени.Като овце? Меко казано-НИЗОСТ.Върху криминална и деградирала основа , място за ЕТИКА НЯМА. |
Сега има нещо по-важно от митингите. За тях пулсираше велика надежда, която успяха да убият. Коруджиев, скрий се! И ти имаш принос в убийството на надеждата! |
Кво стана с алтернативния синод, гусин Коруджиев, сигур те "раздават" поредното ти "християнско" помагало за видиотяване на народа...Пфу псевдо борец за свобода и демокрация... |