ХИРШФЕЛД, /:/ "...За да обобщя - бригадите са нонсенс. Затова и ги няма в нормалните общества. А идеята не просто "не е лоша", а е пълна дивотия. " ......................................... ......................................... ..................................... Когато Германия и Австрия, например, преди година бяха ЗАЛЯТИ от дъждовни наводнения и високи речни води, цялото население са включи- НА БРИГАДИРСКИ НАЧАЛА, БЕЗплатно!- да прави диги с пясъчни чували, нали!!! Когато Германия трябваше да се възстанови след войната, ВСИЧКИ германци ДОБРОВОЛНО и БЕЗ възнаграждения/сиреч, по БРИГАДИРСКИ!/ се включиха в разчистването на развалините от бомбардировките и "възкръснаха" Германия с БЕЗплатния си "бригадирски" труд! ФЕРЩЕЙН ЗИ ?! |
Пич, правиш ли разлика между бригадирски труд/бригада и това, което се върши при природни бедствия ? Явно не. Апропо, на български би звучало - "ферщеен зи" ? ФерщеЙн вероятно си го чул от "На всеки километър", където Митко Бомбата демонстрира "блестящия" немски на простаците. Колкото до "безплатния" труд - имало го е в ГДР-то, заради това ГДР-то го няма В западната част процъфтяваше капитализЪма и резултатите са видни... |
Писна ми, Текстът на статията е сякаш полупреписан от съвременен наръчник на агитатора.Останалата половина е на тема бригадирско движение. Когато пишат на подобни теми, първото, което забравят е, че живота не стои на едно място и не може да сравняваш днес с преди 50-60 години, че даже и преди 20 години по отношение на технологиите и машините, с които се е работило. Преди време ръчния труд в селското стопанство е бил силно преобладаващ. Имали сме селско стопанство, но поради миграцията на селяните към градовете, както навсякъде по света, е имало недостиг на сезонна работна ръка. Тогава бригадите са били нещо полезно и хубаво. Отделно някои мамини синчета за пръв път разбраха, че това, което ядат не расте по рафтовете на магазините. Постепенно, колкото повече машините навлизат, ролята на бригадите отслабва. Как е сега? Ще дойдат ли младежите на .... бригада? Сега селскостопанстко производство почти няма, съответно няма нужда и от бригадири. Пътищата се строят вече с машини, а не с кирки и лопати. Все пак има една вратичка - технологиите в селското ни стопанство се върнаха на равнището от преди много години - дедото впрегнал бабата и оре с ралото, после обратното. Ръчният труд отново е преобладаващ, но няма производство. |
Голи клишета нищо не обясняват.. Между някогашните чорбаджии от края на турското робство и годините след освобождението е имало будни хора. Първо са пращали поотрасналите си наследници да чиракуват я в някоя работилница - ножарска, кожарска или фабрика или магазини в Русия и Австрия не само да видят „откъде излиза хляба”, но и да добият реална представа за „производствения процес” който предстои да управляват. Именно тези чорбаджии са построили много от сега известните сгради като училища, читалища, библиотеки и почти изключително за културата. А сегашните чорбаджии са по-вредни даже и от някогашните бейове и паши.. |
Ами разбрах, че четеш, но си го поставяш в рамката на това, което си знаеш. А то не е много. 1. Освен частен и държавен сектор в днешните развити държави има и трети сектор - наричат го "социална икономика" и включва организации и групи от хора, занимаващи се с определени социално полезни дейности, извън полезрението на първите два сектора. Това могат да бъдат групи, занимаващи се с околната среда (не ходят по митинги, а работят доброволно и без заплащане), социално слаби групи от населението, културни паметници и т.н. Финансирането и организацията не е нито на държавата, нито на частници, а на фондации и асоциации. ЮНЕСКО напр., има програма, организираща такива международни отряди за реставрация на културни паметници във Франция и аз познавам млади хора, участвали в тях. Срещу безплатна храна(осигуряват им средства за продукти, но си готвят сами) и спане (в училищен салон в спални чували) полагат безплатен труд, пътя до там си го заплащат. Файдата им е опознаването на държавата, практикуване на езика и социалните контакти. 2. В семейството се възпитава безкористна обич, в училището се опознава свят и човек. Солидарност се формира по повод общи проблеми или задачи и се изразява в действия, вкл. и обществено полезен труд. Сл., няма знак за равенство между социалистическите бригади, организирани от държавни организации (какъвто беше ДКМС) и доброволни отряди или организации, така, както аз ги разбирам. |
Бригадирството е доброзорен , крайно не ефективен труд, но като всеки труд създава нещо. Полезно или не е въпрос на субективна оценка във времето. Бригадирството се ползва най–често от режими практикуващи юдеокомунизъм и юдеосоциализъм. Юдеофашистите използват бригадирството (концлагери) за охлаждане на политически страсти. Юдеокомунистите прилагат бригадирството (соцлагери) за охлаждане на всякакви страсти. |
HUGIN . Предлагам ти на 10.11.2049г. с бира и кебапчета да празнуваме заедно пред Храма... Вероятно по-тихо и безшумно , но ти все пак ще сме уважили общото си минало...А бъдещите млади няма да ни се гаврят . Ще ни зяпат учудено...Бъди здрав! |
Тогава не му викай "Бригади", щом като няма знак на равенство. Бригадите са едно много известно нещо, участвувал съм в тях и чудесно знам за какво иде реч. Изобщо каквата е разликата между социалистическите утопии и РЕАЛНИЯ социализъм, такава е разликата между агитпропагандата за бригадите/"обществено полезният труд"/"социалната икономика" и тяхната реализация ! |
Както за "подписките", така и за бригадите: Ако се захванат умни и разумни хора - ще имат успех ! Ако се захванат въздухари и помияри - ще осерат всичко ! 1.Какво пречи да се направи една бригада по залесяване за 30 дена и след нея всички участници да отидат безплатно на море за 14 дена ? 2. Какво пречи да се направи една младежка бригада по почистване на плажните ивици , че и морето на дълбочина до 2-3 метра с плавници , маски и шнорхели и след това цялата бригада да иде безплатно на почивка в Родопите, Рила или Стара планина за 10-15 дена ? 3. Какво пречи да се направят международни младежки бригади примерно от френскоговорящи младежи и ученици от френските гимназии за един месец, като всяка събота и неделя се организират безплатни екскурзии до исторически и туристически обекти , музеи , етнографски комплекси , фолкфестивали и пр.? От англоговорящи и ученици от английските гимназии ? Немски ? Испански? Какви чуждоезикови гимназии има още - не знам ! А на разменни начала - месец в България - месец във Франция? В Англия , Германия... То много акъл трябва ! При положение , че има забрана на детския труд , защо да не се използва една такава вратичка, хем да се трудят, хем да научат нещо, хем накрая да починат на море или планина ?! |
Бай Иване, еднакво тъпанарско е както някогашното безмозъчно хулене на „гнилия капитализъм”, така и сегашното на „комунизма”. Има даже и повредени индивиди като Райчев и Дайнов които някога хулеха капитализъма, а сега комунизма и в двата случая за помиярски облаги. Факт е, че бригадирското движение е построило пътища и сгради, които и сега се ползват. Факт е, че най-богатите държави имат най-голяма собственост на обекти за общо(обществено) ползване и за тях е въпрос на чест да ги поддържат и опазват. И точно това е много точен критерий къде(на дъното) сме ние понастоящем. Разбира се, в някогашния си вид бригадирското движение е невъзможно сега. Посредственото обясняване на живота отдавна вече не е на мода и предизвиква отвращение, но друго не се и предлага "на сергията". |
Абре Спахийски, ти претакова мамата на цялата ни организация за бъдещата Олимпиада, Аланкоолу! Заради такива като теб не ни я дадоха. Цялата организация се крепи на Д О Б Р О В О Л Ц И бре! По нашему - бригадири! Те - от такива като ауторът ни идат злините ... За лаещото куче и кошарата приказка да си чувал? .... |
Спахия - Притежател на земи в султанска Турция, дадени му от държавата срещу вярна военна служба, който по време на война е длъжен да се яви с бригада от определен брой конници. Следователно за да бъдеш спахия е необходимо: 1.Да си се проявил като защитник на властта. 2.Да си забелязан от представетелите на властта. 3.Да си получил аванта от властта. 4.Да си поел трайни ангажименти да съдействаш на властта. ---------- От отца и деца! |
"А спахиите зад нас зашумоляха, дочуваха се възклицания на почуда, възхищение и радост. Те се радваха на яките женски кръстове, на голите прасци, на очите и на пазвите. Както вълча глутница след дълъг бяг спира и се облизва пред най-после намерените кошари, тъй и спахиите преглъщаха пред богатото село. Баници имаше тук, кокошки и пъстри халища, на които можеш да тръшнеш стопанката. А мъжете блееха с овцете из Беломорието. И работата можеше да се обърне така, че същите жени и моми да излязат на робското пазарище в Одрин." (Антон Дончев, "Време разделно" |
Няма безплатен обяд. Няма да има и такива "благородни"мероприятия! Всичко се промени и никой не работи за този дето духа!! |
ЗАКЛЕЙМЕНИЕ!! Тук аз саклеймявам ауторот, още Спахийски, като главен виновник за отричането на България като достоен домакин на нам-коя-си-олимпиада! Спахиййскиии, шейм, шейм, шейм он ю от нине и фор евър!! Редактирано от - Старшината на 22/07/2006 г/ 17:52:08 |
Искали да възродят бригадирското движение - ми комунягите да дадат пример за това , като изпратят децата си на бригада.Не ми се вярва агент Гоце да изпрати синовете си.Сергей също(пардон той още няма деца)!Нора Ананиева, Премянов, Божинов, Паскалев , Руменовците и.....другите дембели от Висшия партиен съвет да дадат пример как става това! **** На 53 години съм.Роден съм на село и по бригади съм почнал да ходя от 5-и клас-Отначло скубехме синап и други плевели, в горните класове беряхме царевица, в техникума -праскови, домати.Като студент-грозде , домати, чушки и праскови.Голяма ангария !И всичко бе "доброволно" .Не искам да си спомням това време.Сега сина ми е студент и е на бригада в САЩ-работи като градинар и получава по 11 $ на час.Доволен е че печели и ми се смее като му разказвам за моите бригади. ****Аман от комунисти! |
Коруба, аз пък започнах от 4-ти ли беше, трети ли беше, ще те излъжа, клас. Беряхме памук из Бургаско. Тогава тая влакнодайна култура беше нещо много на мода. На всичко отгоре вече бях чел "Чичо Томовата колиба", оказа се, че и други мои съученици я бяха чели тази прословута книжка за робството, писана през 19 век от Хариет Бичер Стоу, в която така картинно са описани неволите на негрите памукоберачи. Чак после отмениха бригадите за по-малките и се тръгваше май след 7 или 8 клас... Но по мое време бригадите бяха всичко друго, но не и доброволна проява на младежки ентусиазъм и желание да помогнеш и да се самоутвърдиш. Между другото, горе има едно мнение на едно младо момиче - Ангелинка, което участва в съвременни форми на бригада. Доста е интересно, препрочетете го, моля. Редактирано от - риж на 22/07/2006 г/ 19:27:09 |