ВТОРО ПОСЛАНИЕ НА СВЕТИ АПОСТОЛ ПАВЛА ДО СОЛУНЯНИ [3:10] Защото и когато бяхме между вас, наръчвахме ви това: който не иска да се труди, не бива и да яде. [3:11] Но слушаме, че някои у вас живеят безчинно, нищо не работят, а се занимават с празни работи; [3:12] на такива заповядваме и ги молим в Господа нашего Иисуса Христа да работят безшумно и свой си хляб да ядат. _______________________ Можеш ли да докажеш на човек, видял розови слонове, че те не съществуват? |
“Ако си умен, бъди трудолюбив като пчела” казва Сенека (Si sapis, sis apis). А Чудомир е написал (преди 70-ина години!) друга "мечта": “Аз веднъж да хвана чантата...” Та, както виждате, тая тема не е от “Преди 60 години? Преди 30? Преди 15?” ами май от времето, когато за първи път на човека му се е наложило да “живее за да яде” (т.е. да работи за друг). Което си е доста стара история щом има латинска сентенция по въпроса: “Non vivimus, ut edamus, sed edimus, ut vivamus” (Не живеем, за да ядем, а ядем, за да живеем). Eisblock е поставил ( ) всъщност една друга, много по-голяма тема – за това как се чувстваме в този живот и съответно какво ни е отношението към него. Не по-голяма, а направо огромна. До това вкл., че си съкращаваме личния живот – нищо не го прави по-сигурно от неудовлетвореността и песимизма! Драги приятелю, защо не я напишете в “Наблюдател”? |
Отлична статия Някои от форумците май са се разпознали и пак са обидени. Нищо, нека се обиждат, ще живеят по-дълго. |
Дарвин бил казал: най-дълго живеят най-безполезните видове ще се обърне у гроба горкия човек, от глупостите , дето му ги приписват ! |
Има голяма разлика между "Който не работи, не трябва да яде." и "...който не иска да се труди, не бива и да яде." Незнам дали Cruella ... (а и повечето хорица - напр. т.нар. народ) схваща тука същесвената семантична и нормативна разлика? Има много пословици и поговорки на същия този народ с обратното значение. Напр. "Гладна мечка хоро не играе" и още много подобни. Или казано в прав текст - трудно е да рабтиш без да си ял. Графът за уместната двуостра диалектична връзка между "живее, за да ядем, или яде , за да живеем" Редактирано от - Voltervoice на 04/08/2006 г/ 12:58:11 |
"Простите хорица" от народа точно така са го казали: "Който не работи, не трябва да яде." След това някои (имащи дарбата да анализират всяко изречение дума по дума, правейки му синтактичен, морфологичен, сематничен и всякакъв друг анализ) са започнали да разсъждават "какво точно е искал да каже авторът, т.е. народът"... Смисълът, който "простите хорица" са вложили е следният: "Който не работи, не заслужава и да яде." Простото обяснение на "хорицата" е, че никой не е длъжен да храни мързеливеца. Кое е първичното - яденето или работата? По принцип всеки го хранят родителите му преди да започне да се храни сам и след това и да си заработва прехраната. Въпросът е, че на някакъв етап трябва да започне да я заработва... |
възстановавали г димитров комплекса в ковачевци....и с пари на социалното министерство, в българия свършиха нуждаещите ли |
страхотна статия , казва се пасивна агресия. надалеч от такива. отличителни белези - всички които търсят "права" и тем подобни на базата на някакви изсмукани от пръстите "дискриминации", на каквато и да е основа (раса, пол, религия). и което е по лошо - заразително е. а наи- малко трябва да им се дава каквато и да е публичност, преди да е доказано че наистина има такава (дискриминация), и че т.нар "обидени" не са просто тъпи или мързеливи, за да успеят на място където наистина има equal opportunities (ако има). друга отличителна черта е че обикновенно проповядват equal gains - на всички - еднакво, за всички - едно и също, без значение от постигнатото. от единия вид равенство до другия разликата е от земята до небето. и което е наи-лошо - не може да има никакъв диалог с тях - няма как да им се каже че просто са си тъпи (или човек си отнася "аха , и ти си от лошите дискриминатори значи", още по-"обидени" стават). имаше такъв виц американски. че по разни анти-дискриминационни закони в щатите е идеално да си саката сляпа стара черна лезбиика (понеже които ти откаже работа става автоматично ageist, sexist, racist i homophobic). тоест особенно вирее в т.нар minorities. такива трябва да се заобикалят от километри, и въобще - ако на конкретно работно място някои подобен/а е шеф - човек не трябва да се замисля много много а да изчезва на момента, преди да е станало прекалено късно - тъпите и мързеливи "обидени" се подкрепят взаимно, и всячески се стремят да въведат equal gains за да скрият собствената си некадърност - което значи, че който има акъл в главата си трябва да се раздава и да помага на който няма, инъче е лош дискриминатор на нещастните minorities (с каквито те се заобикалят), а всъщност - да помага на по-глупавичките. инъче явно иска да им вземе хляба от устата, хлябът, които "по-право им се полага" - правото на по-обидения и на по- дискриминирания. имал съм щастието да работя (за прекалено дълго, преди да се измъкна) на място където и двата директни шефа са minorities от обидения вид - и честно казано по-непоносимо работно място трудно може да си представи човек. но най-големият враг на т.нар "обидени" minorities, са minorities който успяват с кадърност, без много да пишат до по вестници и телевизия за дискриминация, или да организират workshops за "gender issues" (или там каквато и да им е основата за дискриминация)- това директно нагледно обезмисля базата на професионалният им успех. въобще, помагането на малцинствата, бедните, неуспелите и въобще каквито и да са на базата на това че имат проблеми е загубена кауза - подай им ръка и ще ти я отхапят цялата - ако ще ти помагат за това че имаш проблем - ясно че повече помощ ще се получи ако се засили проблема, което те и правят. затва и единственото възможно функциониращо общество е това където всеки се цени по качествена работа и способности (и толкова)- за което обаче трябва да има солидна и обективна система за оценка на тези неща (каквато трудно се намира или имплементира) при занижени (или никакви) стандарти - обществото се профанизира и запълва с гореспоменатите търсачи на "обиди". в образованието например е по-лесно - там може лесно да има изпитна тестова система, до един момент. в момента обаче в които стандартите паднат и материала намале ("за да стане образованието социално, и за всички, дори и за по тъпичките" - такава система се залива от зубрачи - лесно става да се назубрят решенията на всички задачи които могат да се паднат на изпит, например. тоест - изпита престава да е тест за способности, или качествено свършена работа (истинско учене - с разбиране). съответите зубрачи , по дефиниция - нищо неразбиращи но много приказващи на изуст, моментално понижават стандартите още повече, до момемта в който вече няма никакви стандарти, са образуваноето е само въпрос на покрито време - 3-4 години там ходи на лекции - и ааааиде бакалавърска степен. пълно безумие е истинският социализъм/комунизъм. PS. лично на мен ми скроиха много гнусен номер, преди да се измъкна от старото ми работно място - дадоха ми нетърсена публичност (това което "обидените" търсят) (вместо какъвто и да е диалог да се осъществи)- при което директно ме запокитиха в пасивно-агресивната категория, да не говорим че беше мега впараноясващо и сриващо. див ужас са такива хора, да не говорим че се маскират като "помагащи, добри, борци за равенство". получава се малко като злата мащеха от пепеляшка . "оо, добро дете, ела сега ще те подслоним от улицата (където лесно можем да те изритаме), о колко сме добри, о ето малко картофии да пообелиш, о ето ти малко огризки от яденето ни". въобще - много са добри, еи, и помагат на бедните.. въобщеее |
Има голяма разлика между "Който не работи, не трябва да яде." и "...който не иска да се труди, не бива и да яде." Незнам дали Cruella ... (а и повечето хорица - напр. т.нар. народ) схваща тука същесвената семантична и нормативна разлика? Има много пословици и поговорки на същия този народ с обратното значение. Напр. "Гладна мечка хоро не играе" и още много подобни. Или казано в прав текст трудно е да рабтиш без да си ял. Графът за уместната двуостра диалектична връзка между "живее, за да ядем, или яде , за да живеем" |
Статията е отвратителна. Пак се опитват да ни очернят пред света, че не ставаме за работа. При наличието на безработица никой началник не търпи работник или служител, който да не си върши работата. Ако привидно не върши работата, за която е назначен то със сигурност върши друга работа, за която го търпят. Друго обяснение просто няма. Сменила съм много работни места и съм наясно, че няма хора, които да не могат да вършат нищо. Дори и най-калпавият върши с удоволствие работата, която му е на сърце. Така че ако един човек не става за една работа ще става за друга! В описания случай ми идва само едно наум – сменили са шефа и той е подгонил доносника на предишния шеф. |
америка, да им имам проблемите, тока им е по.евтин от тук, социалния минимум колко лева е там и тук, колко са под него там и тука, с дайте да дадем другари не става, има правила и играеш по тях, тук те правят на маймуна и ура, а |
Дали не ни подлагат на тест "Открийте разликата"? Корки, Така е. Всякаква "позитивна дискриминация" както и всяка дискриминация е вредна. Всякакви "квотни" принципи - също. |
При наличието на безработица никой началник не търпи работник или служител, който да не си върши работата. В държавна служба не си ли влизала скоро - да видиш дали е така? _______________________ Можеш ли да докажеш на човек, видял розови слонове, че те не съществуват? |
cruella има два начина за борба с дискриминацията на мinorities (ако има такава) 1) като се дава публичност на ценните неща които са свършили в работен план - за което те обаче сами трябва да могат да приказват. не винаги това обаче е възможно - в научната сфера, например, няма как, без моментално всички некадърници да "препишат" - което е и проблем на повечето китаийски студенти в УСА, и затова и броя им намалява. Или просто всички да се юрнат да работят над нова идея (със или без кредит), и после иди се бори. 2) като се дава публичност на дискриминационните случки (истински или измислени), "обидите" и тем подобни - от което разбира се става "ценно" да се оплакваш публично - от там и порочният кръг с мързела и пищенето на умряло. те, негрите впрочем основно на това наблягат, за съжаление. честно казано световната наука и затова е на това дередже (наникъде) - понеже пасивната агресия е единственият начин за успех - там където няма никаква регламентация. а където има регламентация нищо ново/оригинално никога няма и да изкочи, неоткритото е нерегламемтируемо (тая тема, както се сещаш, ми е леко болна |