Големият Лебовски, ами публикувай ги тези факти! Възложили му - написал доклад или квото там пишат... Ти направо ще решиш въпроса с президентските избори. И ще станеш един строител на нова България. К'во скромничиш?! Че и под вънкашност чужда, и под име ново... |
Ама хайде стига вече с тези "доносници". Ставате смешни. Имам проятелка, работила като екскурзовод - след всяка екскурзия, било в България с чужденци, било в чужбина с българи, та я трябвало да пише съответни доклади - част от професионалните й задължения. Същото важи и за всеки преводач, неминуемо срещал се с чужденци или с чужда литература. Следователно, всички филолози са 100% "доносници". Познат чужденец - 25 години посещава България като сервизен инженер на швейцарски машини (има ги стотици и то внесени в страната по соц време). Веднъж от МВР са му показали досието му - няколко дебели папки. Всички, които са имали досег с него са писали отчети, ама не от лоши чуства, а защото са били задължени по трудова характеристика. Следователно, всички от директора до шлосера са били "доносници". Работник в научен институт - ръководител на проект - естествено и той трябва да пише отчети за работата на всеки участник в проекта. Писанията отиват където е положено, така и ръководителят и подчинените му вече си имат "досиета". Алпийска експедиция - нали се сещате в кои държави са разположени Алпите. След завръщането - ле-ле какво писане пада! Ако не щеш - следващия път ще гледаш Чимите и Матерхорн само на снимка. Ха не ставай "доносник". Така можем да продължим до безкрайност. Всеки в България, заемащ длъжност на определено ниво задължително е писал. Къде са отивали писанията .... Изводът е един - ако искаме да сме сигурни, че бъдещият ни президент не е бил "доносник", трябва да го търсим във Филиповци или Столипиново. |
pifou хич не си прав! Не се мъчи да оправдаваш тези които за нькакви облаги са се самопредлагали. Аз съм работил като екскурзовод на западни езици доста години. Никой не ми е предлагал. На брат ми, инженер, му предлагаха и той им отказа. Каза им , че той не става за такива рабити въпреки обещанията за разни дребни привилегии. Така, че при тези които са били професионални разузнавачи и служители на ДС може да търсим добри и лоши /клеветници и доносници/, но при доброволните , нещатни и пр. ГОЦЕТА , няма и не може да има честни и достойни доносници. Всички са подлеци. |
Не са те нацелили с тази професия просто. Ако беше екскурзовод на западни туристи, а не на западни езици, то едва ли щеше да видиш "доста години" Редактирано от - bgtopidiot на 31/08/2006 г/ 16:55:23 |
... макар че де да знам с тези западни езици - ако си карал перничани и шопи към морето, то едва ли са те карали да пишеш после наистина... |
Представител на ЕК потвърдил за натиска върху български медии да не дразнят властта 31 Август 2006-MEDIAPOOL.BG Представител на Европейската комисия в Брюксел потвърди, че държавни и частни медии в България са били инструктирани от властите в София да не публикуват репортажи, които могат да навредят на имиджа на страната в чужбина, както и да не отразяват подробно партньорската проверка на евроексперти миналата седмица. Високопоставен служител на Европейската комисия, пожелал анонимност, заяви пред базирания в Лондон сайт kafene.net, че е учуден от реакцията на българските власти, които се опитват да ограничат свободата на словото в името на членството в Европейския съюз и дават преки указания на държавни медии да не отразява събития, които биха могли, според тях, да бъдат записани в доклада на Брюксел за напредъка на страната по пътя към ЕС... ........................ ОЩЕ- ТУК: Натиснете тук |
Статията е мнооого добра-поздравления за автора! Малце повече хъс и екшън, малце повече авторова озиция и ще стане още перфектна! Има един маргинал, който е доста експлоатиран с пропагандна цел-Ноам Чомски. Не използвам маргинал с отрицателно звучене-имам предвид нещо, обяснено от Георги Марков в главата"Западното левичарство, илюзии, действителност". Та той често и напоително цитира Уолтър Липман, който пък има една доста интересна теория за конфликт нашего времени-между едно рационално мислещо малцинство и едно ирационално мнозинство.Значи противоборството става на различни идеологически плоскости-които не са съществени. Повече тоталитаризъм, ще рече повече власт за малцинството, за сметка на по-малко свобода, но и по малко отговорност на мнозинството.ПХри демокрацията е обратното-но дилемата власт, респ свобода, срещу отговорност, респ сигурност, е отдавна решена от масите. Обосновава се интересно Необходима, защото, както казва той, "общите интереси напълно убягват от общественото внимание" и могат да бъдат разбрани и управлявани единствено от "специална класа" на отговорни хора, които са достатъчно умни, за да схванат нещата. Тази теория утвърждава, че само един малък елит, една "интелектуална общност" може да разбере какви са общите ни интереси, за какво сме загрижени всички ние и че тези неща "убягват от вниманието на широката публика". Това е възглед, чиито корени са далеч назад във вековете. Това е и типичен ленинистки възглед. В действителност той има много близка прилика с ленинистката концепция, според която един авангард от революционни интелектуалци взема държавната власт, като използва за целта народните революции и след това води "глупавите" маси напред към бъдещето, което те не могат да видят, защото са прекалено ограничени и некомпетентни. Теорията на либералната демокрация и марксизмът-ленинизмът се доближават в някои от своите общи идеологически положения. Аз мисля, че това е едно от обясненията защо с годините някои хора с такава лекота преминават от едната позиция на другата, без да усетят, че нещо се е променило. За тях въпросът е на преценка: у кого е силата. Може би се надяват, че ще има народна революция и тя ще им даде държавната власт в ръцете или пък, че няма да има революция и тогава те просто ще работят за хората, които притежават реалната власт – бизнесмените. Но ще вършат едно и също нещо: ще водят масите към един свят, който те са прекалено ограничени да видят сами. Липман подкрепя това чрез една прекрасно измислена теория за постепенната демокрация. Той твърди, че в една правилно функционираща демокрация има класи от граждани. Съществува класата на гражданите. които трябва да вземат активна роля в управлението на общите дела. Т ова е „специалната класа". Те са хората, които анализират, изпълняват, вземат решения и управляват в политическата, икономическата и идеологическата сфера. Тази класа съставлява малък процент от населението и въпросът, който я занимава, е как да се погрижи за онези другите. А "онези другите", които са извън групата, т. е. огромната част от населението, Липман нарича "объркано стадо". Ние трябва да се защитаваме от яростта му и да се пазим то да не ни стъпче. И така имаме две функции на демокрацията. На "специалната класа", на отговорните хора е предоставена изпълнителната функция, което ще рече, че тази класа извършва мисленето, планирането и разбирането на общите интереси. "Обърканото стадо" също има функция в демокрацията. И тя, според Липман, е да бъде зрител, а не действащ участник. Но освен тази функция, хората в стадото имат още една – защото все пак говорим за демокрация. От време на време на тях им се позволява да отдадат своите предпочитания на един или друг член на "специалната класа". С други думи позволява им се да кажат: "Искаме ти да си наш водач" или "Искаме ти да си наш водач". И това е така, защото живеем в демократична, а не в тоталитарна държава. Нарича се избори. Но след като са отдали предпочитанията си на един или друг член на "специалната класа", те трябва да се оттеглят и да станат зрители на действието, а не негови участници Така е при "правилно функциониращата" демокрация. И в това има логика. Зад тази позиция стои даже и впечатляващ морален принцип. Неоспоримият морален принцип е в това, че огромната част от обществото е прекалено глупава, за да разбира нещата. Ако тя се опита да участва в управлението на собствените си дела, просто ще обърка всичко. Ето защо би било неморално и погрешно да й се разреши да стори това. Трябва да опитомим "обърканото стадо", трябва да не му позволим да се разгневи, да стъпче и да разруши нещата. Това е досущ същата логика, според която е неправилно да се позволи на тригодишно дете да притича през улицата. Вие не давате на тригодишното дете такава свобода, защото то не знае как да овладее тази свобода. Затова не бива и да позволявате на "обърканото стадо" да участва в действието. То просто ще обърка нещата. Оттук следва, че се нуждаем от нещо, което да опитоми "обърканото стадо", и това нещо е революцията в изкуството на демокрацията: фабрикуването на съгласие. Медиите, училищата и масовата култура трябва да бъдат разделени. От една страна, чрез тях политическата класа и онези, които вземат решенията, трябва да създават някакво приемливо чувство за реалност, от друга страна, те самите трябва да насаждат и "правилните" вярвания и ценности. Сега си спомнете, че съществува една неизказана предпоставка. Дори отговорните хора чувстват нужда да крият от самите себе си, че тя е свързана с въпроса как са стигнали до позицията да имат власт да вземат решения. Начинът, по който са го сторили, разбира се, е чрез служене на истинската власт. Хората с "истинска" власт са онези, които притежават обществото и те са една доста тясна група. Ако "специалната класа" докаже, че може да служи на интересите им, то тогава тя става член на изпълнителната група. Това не трябва да се разчува. Хората в нея трябва да са си внушили убежденията и доктрините, които ще служат на интересите на властта. Докато не шлифоват в себе си това умение, те не могат да станат част от "специалната класа". И така, една част от образователната система е насочена към бъдещите отговорни мъже, към "специалната класа". Ценностите и интересите на властта трябва да врастнат дълбоко в тях. Само тогава те могат да станат част от "специалната класа". Останалата част от "обърканото стадо" просто трябва да бъде заблудена. Да се насочи вниманието й към нещо друго. Да се внимава да не навлече неприятности. Да е сигурно, че в най-добрия случай ще остане зрител на действието, отдавайки от време на време предпочитанията си на един или друг от истинските водачи, сред които й е разрешено да избира. Този възглед е разработен и от много други хора. Всъщност той е доста конвенционален. Например един водещ съвременен теолог и външнополитически критик – Рейнълд Нийбър2, наричан понякога "теологът на истеблишмънта", гуру на Джордж Кенън3 и на интелектуалците около Кенеди – казва, че "рационалността е много строго ограничено умение". Много малко хора го притежават. Повечето просто се водят от емоции и импулси. Тези, които притежават рационалност, трябва да създават необходимите илюзии и емоционално въздействащите свръхопростявания, за да държат наивните, простички хора повече или по-малко в курса на нещата. Това виждане се превръща в съществена част от съвременната политическа наука. |
Статията e не лоша, наистина. В нея преобладава полушеговития, леко стрийт, но ангажиран тон, има добра насоченост на идеята, преследвана от автора и точна преценка от негова страна. Естествено, че всички политически калабалъци в момента се правят заради Еврофондовете и новото преразпределение на силите на политическата карта оттук нататък. Да видим обаче, какви ще са резултатите на тия избори. Ако гласуват и 30% от гражданите, имащи право на глас, това ще е изненада за мен, лично. в ред. сутринта, в предаването на Бареков по БТВ искрено ме размя актрисата Нели Топалова, която се цани за вице-президент, горката. На въпрос на журналиста знае ли кандидат-вице-президентът Топалова кои блокове на АЕЦ "Козлодуй" са затворени според главата "Енергетика", тя се разсмя смутено и му отговори, че не знае. Що се излагат тия хора, бе? Редактирано от - gtch на 31/08/2006 г/ 19:56:17 |
Няма тайна с еврофондовете; ей на, оттатък Мария Радмилова много точно е подредила обръчите — хората и групировките, които имат пари и имат достъп до власт, но се стремят към още пари и още власт. Ще ги получат. А двете неща се преплитат по такива начини, че обикновено е трудно да се прецени кога парите са средство за власт и кога властта е средство за пари. Обаче все тая, ефектът е един и същ. . Впрочем водещото в това малцинство е безкомпромисният стремеж към власт, а някак не мога да приема, че в такъв стремеж има нещо "рационално". Той се задоволява чрез рационални действия, но в същността си е не по-малко идиотски примерно от манията на Параграфа за някаква абсолютна справедливост на всяка цена. Абе накратко, *бало си е майката, ама поне шоо има. |
Оле, верно шоо, ама от това шоо нъл се сещаш кой е ... в най-незавидна позиция. Не са добри времената, да. |