Няма лошо! На Великден/ или на Рождество Христово/, пък, община Кърджали да й върне гостуването! |
Кихоте, требе да си неатеист за да усетиш топлината на музиката и сладостта от танца на дервишите. И небАтакист, разбира се... А най-паче...да не си муха без глава. |
Бай Хасане, "...музиката и сладостта от танца на дервишите..." Внимавай като се унасяш да не пропуснеш кога на гости са ти дошли дЪрвишите. |
Чичо Докторе, става дума за онези дервиши, които елегантно си промушват бузите със железни шишове, в миговете на религиозен транс.Каква красота!Каква феерия! |
...дервишът есексологът на исляма върху когото се изпробват всякакви практики а той танцува ли танцува... |
Донекъде си права, гуспожице Васке- и я ги видох тез, де се фърлят след попското кръст у реките през януари, ама ако и да не сметам, че е красута или па феерия, не съм си и помислял да им се присмивам. Просто се отнасям с респект към тех-таквиз са им обичаите, тва правят. Та нема смисъл да се праите на интересни с Дофтора, ами си глейте свойта религия, Васке. Я ***** кат теб съм ги видол под път и над път... Редактирано от - bot на 17/10/2006 г/ 11:55:42 |
Бай Хасане, мислих те, че носиш майтап бе мама му стара! Погледни нещата малко и от несериозната страна! Отпусни сърцето! Пий една шотландска и се усмихни! Утре е нов ден, нов късмет! |
За господата, които си имат мнение, но си нямат понятие. Течението е от 11-и век и има много последователи вкл. и от западните страни, защото дервишеството НЕ Е РЕЛИГИЯ, а е суфийско братство. Ето нещо за дервишите, които са "Богомолците" на исляма. "Дервиш" - персидское слово, которое переводится как "нищий", "бедняк". Обычно оно употребляется для обозначения члена суфийского братства. Как считают некоторые исследователи, это слово (встречается у аль-Мустамли и у аль-Худжвири) стало широко распространенным с XI в. н.э. Если человек называл себя дервишем, он хотел подчеркнуть свою скромность, непритязательность и смирение. В народе к дервишам относились с почтением, так как в них видели людей, искренне преданных Исламу. Дервиши разделялись на странствующих и живущих в обители. Для жизни в обители (ханака) наставники- старцы разрабатывали специальные правила. Что касается бродячих дервишей - это аскеты, отказавшиеся от владения имуществом. В суфийской системе стоянок (макам) есть стоянка бедности, о которой Ибрахим аль-Хаввас сказал: "Бедность - девиз праведников и обычай богобоязненных". |
И още; Крутящиеся дервиши" ведут свое начало из глубины веков. Их духовный гуру Мевляна Джалалед-дин Руми, живший в 1207-1273 гг, был популярным мистическим поэтом, создавшим орден танцующих дервишей. В этот орден входили его последователи мистического суфийского крыла ислама. Главное в учении Руми - ритуал танца, путем которого можно приблизиться к Богу. Дервиши, одетые в развевающиеся белые одежды и конические шляпы, быстро вращаются под аккомпанемент барабанов и флейт, подняв правую руку, чтобы получить благословение неба, и опустив левую, чтобы передать благословение земле. После нескольких часов танца участникам начинает казаться, будто вращаются не они сами, а весь мир вокруг них. Таким образом, входя в транс, танцоры символизируют окончательное соединение Мевляны с Аллахом. Ритуал проходит в городе Конья, где находится мавзолей основателя ордена Мевляны - Джалалед-дина Руми, умершего в 1273 году. Мавзолей в Конье является второй самой посещаемой достопримечательностью Турции после дворца Османских султанов Топкапы в Стамбуле. Количество туристов составляет 2 млн человек ежегодно. |
интересно... аз също си помислих че Бай ви Асан е по-така и държи на майтап... интересно... Бай Асане, бе що сте толкова докачливи на тема религия? даже и дребни майтапи ви карат да скачате като опарени.. не дай си боже малко да е по-солена шегата и арееее ойде коньо у реката... почва се едно пеньавене и жлъч... |
Културните традиции и фолклора са едно, фанатизирането и ислямизирането на населението е коренно различно. И то трябва да се наказва най-малко със смърт. |