Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Държавата отново е безпомощна за глобите
Добави мнение   Мнения:20 1
wrangler_bg
05 Ное 2006 23:48
Мнения: 34
От: Spain
Ами да се възложи събирането на данаци на бор4етата та тогава да видим каква събираемос ще има
СветлоПиво
06 Ное 2006 01:06
Мнения: 8,839
От: Canada
Ниската събираемост се дължи на друг фактор. Много от нарушителите са с дебели връзки по министерства, МВР, КАТ и те обикновенно не плащат глоби. Това настройва и останалата част да НЕ плащат глобите. Като видя дедо Симо глобен за изсичане на гори, тогава ще си променя мнението.........
wrangler_bg
06 Ное 2006 01:07
Мнения: 34
От: Spain
Мисля си, че мутрите ще преизпълнят плана !!! Та нали точно за това се и появиха на времето !!! Просто вършат работата на заспалата ни държава....
mary1001
06 Ное 2006 06:04
Мнения: 2,539
От: United Kingdom
За да има ред в държавата трябва да се спазват правилата.
Събирането на глобите ще повиши културата на гражданите.
Никой не иска да се занимава с тази работа защото е много гадна. А заплащането на служителите е колкото на една чистачка.
Та по-добре да си въртиш метлата отколкото да събираш пари за хазната при положение, че вземаш една и съща заплата.
Force
06 Ное 2006 08:04
Мнения: 9,360
От: Bulgaria
Дори и да има желание, човек трябва да си загуби няколко часа(в София даже повече) и то в работно време.Мисля, че оттук идва голям процент от несъбираемостта.Не знам дали се мисли(или помислено вече) за плащане по електронен път, макар че от горските бракониери надали ще се възползват от това удобство.
sevkom
06 Ное 2006 08:27
Мнения: 176
От: Bulgaria
причините са две.
1 високите глоби са непосилни за населението."мозъци" от типа КАТ , отново ни налагат непосилни глоби, въпреки, че знаят , че събирането им е невъжможно но рушвета пък им се увеличава.
2помазаните от властта пък въобще не ги е еня за глобите, ако случайно е станала някаква "грешка"
mariojk
06 Ное 2006 08:52
Мнения: 35
От: Bulgaria
Според мен , трябва да се върне старата практика глобите да се събират от данъчните на гишетата за плащане на данък МПС и жилища.Да не ти се позволява да си платиш данъка , ако имаш наложена глоба.Обединяване на данъчна и митническа система , та като си подадеш паспорта на митницата да ти го приберат докато не си платиш.
Manrico
06 Ное 2006 09:02
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
Не помня вече от колко години се говори за единни информационни системи, за интеграция....Ако ги имаше, е по-просто - отидеш ли на гише на някоя от властите - правителство, общини, съд - първо те пращат да си платиш каквото дължиш за глоби, данъци, такси, а всичко друго - после.

_______________________
Можеш ли да докажеш на човек, видял розови слонове, че те не съществуват?
Распутин
06 Ное 2006 09:35
Мнения: 2,269
От: Hungary
абсолютно точно, манрико.
па ако махнеш това досадно нещо за розовите слонове, цена нема да имаш
Федя
06 Ное 2006 09:39
Мнения: 7,159
От: Bulgaria
Няколко са странните наще тука.
1. Националната агенция по приходите ТРЯБВА ДА СЕ СПОРАЗУМЯВА с друга национална служба за събиране на наложени глоби????
както се казва БЕЗ КОМЕНТАР.
2. За да може НАП да събере дадена глоба, то тя трабва да получи съответната информация от институцията, която е наложила гробата. От КАТ такава информация не постъпва. Защо ли? Ами съвсем наскоро КАТ се позоваха на ниската събираемост на глобите, за са им се разреши да вземат пари на "ръка". Това само по себе си ще узакони корупцията в тази система.
zlobarcheto
06 Ное 2006 09:53
Мнения: 949
От: Bulgaria
Нямам какво да добавя след коментарите на Федя, Манрико и Распутин.
Пъров да си оправят базата данни, тогава да определят размера на глобата . Защото при тези условия и 2 лв. да е пак няма да я съберат, както каза Форс.
Балканджи Гогов
06 Ное 2006 11:10
Мнения: 964
От: Bulgaria
Подкрепям мнението на Force - за да платя някаква тнелява глоба от КАТ трябвао да търча до районния клон на АПр, и да загубя време нерви и пари, змащото
- 1-во - да разбера колко е (защото гении като Кесяков не са измислили как това да стане, при условие че всички мои дадни са им налица;
- 2 -ро - да зарежа всички ангажименти и да цъфна в данъчното
- 3-то - да изчакам N - на брой кьоравещи се и дзверещи се пенции да си попълнят платежните с ебан и неебан,
- 4 - то чиновничката от привилегированата "обслужваща" банка да препише на компютър платежното
- 5- то да си платя (евентуално) банкова такса за превод на парите, ако банката не е "правилната" и
- 6-то - да се надиазепамча и налексотанча, за да не размажа нечия мутра след полудневното чакане и мотане.
На практика не парите, дължими по глоби са проблема, а начина на плащане и коректното информиране. Но това естествено не стига до съзнанието на ония, " с пружините" по главите. Нямало събираемост - няма и да има при сегашната абсурдна ситуация. Ако искате да се "повиши събираемостта" оправете си системата и схемата, а не квичете по медиите.
Stranger
06 Ное 2006 11:27
Мнения: 2,674
От: Bulgaria
Прави сте бе хора! Ама как ще се намери работа за толкова много чиновници ....
nasko_saba
06 Ное 2006 15:15
Мнения: 20
От: Bulgaria
Написаха ми акт в София на 17.07 в акта пише че замества контролния талон
за 1 месец след което трябва да се явя в КАТ. Явих се и ми продължиха срока до 30.08 защото акта още не бил пристигнал от София след което се явявах на 30.09 и 30.10 и най после с облекчение получих наказателно постановление , когато отидох до НАП ми казаха , че не са получили наказателното постановление и нямат документ въз основа на който да ми вземат 20 лв. (толкова ми е глобата)и да се явя след един месец , как да платиш като в века на информационните технологии един акт пътува между институциите 6 м.
BroodWar
06 Ное 2006 15:48
Мнения: 2,403
От: Bulgaria
Другари и другарки,
предлагам да се наложи пълна амнистия на длъжниците
LZ
06 Ное 2006 16:21
Мнения: 968
От: Bulgaria
Наско,
ти си чакал много малко и не си на далавера като мен.
Миналата година на 5-тия месец в КАТ ми казаха, че сигурно ми се е загубил акта нейде, дадоха ми чисто нов талон и нито точки, нито глоба
saw
06 Ное 2006 16:44
Мнения: 839
От: Bulgaria
Отгоре видях един умник sevkom, според който голобите били "непосилни". Абе гений, нали именно за това се правят големи глобите, че да се спазват правилата. Ако ти ги сложат глобите в графа "джобни" какво излиза. Давай, я ше газим, после че си платим и всичко е наред. Едим мой приятел поляк на скоро се "похвали", че го спрели да шофира на две бири. Бяха му взели книжката за 2 години + 1500 евро глоба. Следващия път сериозно ще се замисли дали му се рискува отново.
ОвенЕдинак
06 Ное 2006 17:43
Мнения: 1,901
От: Bulgaria
С две думи да обобщим:Държавата продължава да е разграден двор с раздута и неефективна администрация.Управляващата коалиция е неспособна да въведе някакъв ред.Не ни остава нищо друго освен да чакаме ЕС да ни вкара в правия път.Дори и с цената на предпазни клаузи.[/b]
Между другото това са незначителни проблеми и извън правомощията на новоизбрания президент.

Редактирано от - bot на 06/11/2006 г/ 17:46:58

garamel
06 Ное 2006 17:51
Мнения: 5,847
От: Bulgaria
Ами държавата е "базпомощна" заради липсата на функционираща съдебна система.
Buendia13
06 Ное 2006 18:06
Мнения: 11
От: Bulgaria
Слаба ракия е това, събираемостта на данъците е още по-трагична.
Добави мнение   Мнения:20 1