Потребител:
Парола:
Регистрация | Забравена парола
Запомни моята идентификация
Учениците стават ли по-съвестни с глоби?
Добави мнение   Мнения:13 1
alabala12
07 Ное 2006 08:26
Мнения: 2,417
От: Bulgaria
Да се наказват родителите за отсъствията на децата им, не е много добре. Много по-добре е да се въведе в училищата възможност директорът да наказва с някаква форма на работа или учене след края на часовете както е в другите страни. Така извършителят ученик сам ще си получава наказанието. А и така училищата ще се справят с проблема с безнаказаността на учениците.
SVV
07 Ное 2006 09:17
Мнения: 39
От: Bulgaria
Напълно съм съгласна с мнението на Manrico - детските не трябва да съществуват под досегашната форма, а като данъчни облекчения за богатите и социално подпомагане на бедните (транспорт, дрехи, храна). А що се отнася до отсъствията - труден въпрос. Обвързан е и с мотивирането на учителите (например добро заплащане), способността им да привлекат и заинтригуват децата, а и не на последно място възпитанието в семейството. Защото най-напред в семейна среда детето трябва да научи, че без знание не може да се реализира в живота!
4и4е
07 Ное 2006 09:18
Мнения: 335
От: Burkina Faso
Естествено, че родителите са виновни и отговорни в най-голяма степен за това, което децата им вършат или не вършат. Повечко обратна връзка, повечко информация за родителите и контрол за дечицата няма да навреди никому! Чиче би отишъл и по-далеч! В началото на всеки учебен срок родителите да внасят в училището по едни 200 лв. примерно, които в края на срока при добро поведение и липса на отсъствия да се възстановяват. Ако ли пък не, да остават за училището! На доказано бедните да ги дава правителството и ако задлъжнеят, да ги отработват в училището. Зная, че ще има много писъци и вопли, и клетви! Но образованието на децата и участието им в учебния процес е грижа и на родителите. Ако двете страни (родители и учители), не участват равностойно, резултатът е плачевен.
Manrico
07 Ное 2006 09:34
Мнения: 31,153
От: Bulgaria
Децата трябва да се научат и че в обществото има правила и те трябва да се спазват. И на това трябва да ги научат преди всичко родителите. А другият проблем е, че много криво разбираме правата си и все мрънкаме за тях - а правителствата ги дават - пусти популизъм Правото на образование не означава, че едно училище трябва да търпи хулиган. Има право да учи, но ако спазва правилата. Никой не е длъжен да го търпи и да го обучава, а той да си вее байряка.

_______________________
Можеш ли да докажеш на човек, видял розови слонове, че те не съществуват?
alsk22
07 Ное 2006 09:43
Мнения: 405
От: Bulgaria
Манрико е абсолютно прав. Ако децата не зачитат правилата трябва да понасят някаква санкция.
fantazor
07 Ное 2006 10:05
Мнения: 168
От: Bulgaria
Напълно подкрепям санкциите! Децата може да не стават по-съвестни, ама родителите стават, защото докато не стане дума за пари всеки вика "да си се оправя детето". А, така поне като си се "оправя детето" само, те губят пари и ще се постараят да наложат повече контрол.
митето
07 Ное 2006 10:51
Мнения: 230
От: Bulgaria
Браво на Масларова . Време е да се възвърне малко уважението към училището . Но само с наказания едва ли ще стане .Трябва дечурлигата да изпитват в даскалото приятни за самите тях чувсва . От министерството могат да направят нещо , но са нужни доста пари , а тях както винаги когато става въпрос за образованието ги няма
килауеа
07 Ное 2006 11:08
Мнения: 200
От: Bulgaria
За бога, кой проблем е бил решен с наказания?
Скит
07 Ное 2006 13:02
Мнения: 21
От: Burundi
ТОТАЛИТАРИЗЪМ И СОЦИАЛИЗЪМ ! Не могат нищо старо да забравят. Не само глупост, но и злобно, престъпно решение. 5 отсътвия - за сведения на незнаещите - означават ПО-МАЛКО ОТ ЕДИН ДЕН ОТСЪСТВИЕ ! наистина ли мислите, че децата не биха могли по някаква причина да отсъстват дори 1 ден в годината?! Авми даже да е билоболно детето и да не имало кой да го заведе на лекар същия ден - отсъствието му е в кърпа възрано. И дали трябва едно простинало дете непременно да се влачи до лекарая - понякога на 2-3 км от дома? Вместо да остане 1 ден и да си посъвземе. Така поощряваме и корупцията - децата и майките им ще трябва да плакщат пари на лекарите, да им давата НЕПРЕМЕННО болнични със задна дата. иЛИ ПЪК ПО 4-5 НА ТАКСИДЖИИТЕ, когато автобусът ти не идва 20-30 минути...
РЕШЕНИЕто: Национална ученическа СТАЧКА 1 Оставка на двамата министри !
bm1914ls
07 Ное 2006 15:20
Мнения: 6,031
От: Bulgaria
Скит, ти в час ли си?Става дума за пет НЕИЗВИНЕНИ отсъсвия месечно!Ако на следващия месец ги няма-детските се получават.
mart
07 Ное 2006 16:00
Мнения: 17
От: Bulgaria
Мярката е много добра, родителите са най-важните и първи учители на децата си, те трябва да носят отговорността за децата си. Като не става с убеждение, трябва да има санкции, за да се стреснат и евентуално замислят. Обществото има нужда от образовани хора без значение на произхода им. Силно ме шокира част от едно изказване:
Gong
Вземете например една жена самотна майка, която работи за 200 лв. заплата, има ученик, който всеки ден си го изпраща на училище, разбира се, той е хулиганче, след като няма баща да го строява, и рядко влиза в часовете.

Дете на самотна майка е непременно хулиганче според Gong........... Още ли има такива хора? Мислех, че сме се променили поне малко и сме станали по-малко консервативни като общество, а се оказва, че лепването на етикети и предразсъдъците са здраво заседнали в начина на мислене на мнозина.

А на въпроса на килауеа:
За бога, кой проблем е бил решен с наказания?

В глобален мащаб - например въпроса с престъпниците, ако не е решен напълно, то поне е намален броят им.
bm1914ls
07 Ное 2006 16:53
Мнения: 6,031
От: Bulgaria
Някога в Англия е имало закон, че ако престъникът е грамотен, не може да бъде осъден на смърт!Пращали са го на каторга и така е получавал своя шанс да оцелее.Кажете какъв шанс бихме имали със стотиците неграмотни мангали, които живеят социални помощи!Мярката си е много добра.Има родители, които не се интересуват, че децата им имат по един куп неизвинени, но когато дойде време за детски-идете ги вижте...Още повече, че мярката се прилага от месец на месец-т.е. ако на следващия месец не са направени 5 неизвинени, правото да получават детски се въстановява.Още по-добре ще бъде ако се разшири обхватът на мярката-да се глобяват родители за лошо поведение на учениците, за агресия, за нарушаване на учебния процес, за уронване престижа на училището и т.н.
zlobarcheto
07 Ное 2006 19:28
Мнения: 949
От: Bulgaria
Идеята е много добра. Но тъй като сме супер бедна страна си мисля, че детски трябва да се дават само на бедните семейства при запазване на общата им сума. Така ще има повече надбавки на дете. Повсеместните детски са от времето, когато държавата не се занимаваше толкоз с колите на дупетатите а селдваше програма за демографски прираст. По тоя въпрос обаче няма нужда от коментари.
Добави мнение   Мнения:13 1